דרור בין, מנכ”ל רשות החדשנות, ואוריאל קלר, מנכ”ל PLANETech

שינוי האקלים הפך למציאות במהירות רבה יותר מכל התרחישים החזויים והמוכרים, והוא מהווה איום חד משמעי וכולל על הכלכלה העולמית ועל האנושות. על-מנת לנצח במרוץ נגד משבר האקלים נדרשות פעולות חסרות תקדים ודראסטיות. מרכיב מרכזי במאבק זה הוא יישום טכנולוגיות אקלים חדשניות. רבות מהטכנולוגיות הללו נמצאות עדיין בשלב הפיתוח המוקדם שלהן, רחוק משלב הפריסה, או אפילו רק או אפילו בשלב רעיוני מוקדם.

אנשי עסקים ואנשי ציבור שיתעדפו פעילויות ויוזמות בתחום האקלים, יובילו את המאבק באתגר הגדול ביותר העומד בפני האנושות, ובו-בזמן יזכו גם ברווח כלכלי. דו”ח זה מציג את מצב טכנולוגיות האקלים בישראל וחושף אקוסיסטם פעיל המורכב מחברות מבוססות היטב לצד חברות הזנק צעירות ומבטיחות, בשילוב עם נוכחות גוברת של השקעות פרטיות ותמיכה ממשלתית משמעותית.

לישראל יש פוטנציאל להפוך למובילה מרכזית בתחום החדשנות הטכנולוגית בנושא האקלים. ליצירת קשרים אסטרטגיים בין ישראל לשאר העולם יש חשיבות מכרעת ביצירת הזדמנויות לשיתופי ידע, מו”פ משותף, הזדמנויות מימון, שותפויות ופריסה רחבת היקף של אקלים-טק.

אקוסיסטם של שיתוף הוא המרכיב המרכזי בהצלחת החדשנות הישראלית לאורך כל השנים. שילוב יכולות ועבודה משותפת למען עתיד טוב יותר לכדור הארץ אינם קלישאות, אלא גורם מרכזי להצלחה. דו”ח זה הוא תוצאה של שיתוף פעולה בין רשות החדשנות הישראלית – גוף ממשלתי ותיק ומבוסס, לבין PLANETech – קהילת חדשנות ללא מטרות רווח; שיתוף פעולה המדגים את כוחו של האקוסיסטם.

מסע האקלים-טק מעניק לנו הזדמנות לצעוד בדרכים חדשות וליצור ערך חדש. אולם כדי לממש פוטנציאל זה, כולנו חייבים להמשיך לעבוד יחד. “אקלים-טק בישראל – תמונת מצב 2021 ” מהווה מקור מוטיבציה רב עוצמה להגשמתו.

ליד: אנשי עסקים ואנשי ציבור שיתעדפו פעילויות ויוזמות בתחום האקלים, יובילו את המאבק באתגר הגדול ביותר העומד בפני האנושות, ובו-בזמן יזכו גם ברווח כלכלי

 

השותפים

לוגו רשות החדשנות

מדינת ישראל רואה בחדשנות משאב יקר ערך ומרכיב הכרחי להבטחת שגשוגו הכלכלי של המשק הישראלי. רשות החדשנות היא רשות סטטוטורית עצמאית המופקדת על קידום חדשנות כמנוף לצמיחה כלכלית מכילה ובת- קיימא בישראל. ייעודה של הרשות הוא חיזוק המובילות הטכנולוגית והתרבות היזמית בישראל והגדלת הערך הכלכלי שאלו מניבות למשק הישראלי. הרשות רואה בחדשנות את מנוע הצמיחה המשמעותי ביותר לכלכלת ישראל והיא פועלת לשימור ולהעצמת מיקומה של ישראל בחזית החדשנות העולמית.

הרשות מגבשת מדיניות למימוש המשימה ומבצעת אותה באמצעות מסלולי תמיכה וכלי מימון וסיוע מגוונים. כמו כן, הרשות מייעצת לממשלה ולוועדות הכנסת בכל הקשור למדיניות החדשנות בישראל, עוקבת ומנתחת את השינויים בסביבת החדשנות הטכנולוגית בישראל ובחו”ל, ויוצרת שיתופי פעולה עם רשויות מוסמכות אחרות ברחבי העולם כדי לקדם אקוסיסטם זה.

 

PLANETech היא קהילת חדשנות ללא מטרות רווח המקדמת טכנולוגיות אקלים – כמיזם משותף של המכון הישראלי לחדשנות וקבוצת ההשקעות CBG (Consensus Business Group).

 PLANETech שמה לה למטרה להוביל את האקוסיסטם הטכנולוגי הישראלי והגלובלי על מנת להתמודד עם שינויי האקלים באמצעות שילוב של גישות: שינוי המיקוד של עסקים וטכנולוגיות אל עבר האתגרים הטמונים בשינויי האקלים; תמיכה בפריסה וביישום של טכנולוגיות אקלים חדשניות; ובניית רשת גלובלית לאקלים-טק. בה-בעת PLANETech מקדמת את ישראל כמרכז עולמי לטכנולוגיות שינויי אקלים.

הדו”ח נכתב על ידי ד”ר תמר מואיז ואוריאל קלר מ- PLANETech וארי זיגמן, ראש מטה המנכ”ל ברשות החדשנות הישראלית. תודות לצוות האקלים המשותף על ניתוח וגיבוש הנתונים המרובים והפיכתם לדו”ח ברור וקולח – דבורה פורת, דנה גורביץ’, אביבה פוליסר, נגה כרמין, שי בקר, אליאור בליא, סם אייזנברג וגל שרון. תודה מיוחדת גם לצוות SparkBeyond.


למידע נוסף ניתן לפנות ל- PLANETech ב- urielk@israelinnovation.org.il
ולרשות החדשנות ב- aris@innovationisrael.org.il