מסלול השקעה בפיילוטים בתחום התחבורה
הקול הקורא להגשת בקשות סיוע עבור תכניות הרצה בתחומי התחבורה
נפתח כעת! ואתם/ן מוזמנים/ות להגיש בקשות
על המסלול
המסלול תומך בתכניות הרצה (פיילוטים) בתחומי התחבורה. המסלול הינו מסלול משותף לרשות החדשנות, למשרד התחבורה והבטיחות בדרכים. על מוצרים המוגשים במסגרת התוכניות במסלול זה להיות בשלים להרצה וללא תכולות מו”פ משמעותיות.
לפירוט נוסף אנא עיינו באופן הערכת תכניות בחטיבת צמיחה תחת “דגשים לתכניות הרצה”.
מסלול משנה זה פועל תחת מסלול הטבה מס’ 2 (ראו נספח ב’) – השקעה בחדשנות טכנולוגית של התעשייה בשיתוף עם גורמי ממשל
מטרת המסלול
- פיתוח ויישום טכנולוגיות ותפיסות הפעלה חדשניות במערך התחבורה, אשר יקדמו את המצב התחבורתי ויפתחו את התעשייה הישראלית עתירת הידע, בתחומים של כלי רכב אוטונומיים, כלי רכב חשמליים, כלי רכב מקושרים, מודלים שיתופיים לתחבורה, טכנולוגיות ניטור ועיבוד מידע תחבורתי, תפיסות חדשניות בהפעלת שירותי תחבורה, הקטנת גודש תחבורתי , הפחתת תאונות דרכים, צמצום השימוש בנפט ועידוד מעבר לתחבורה ציבורית.
- ייעול ושיפור התחבורה בישראל ובעולם.
- היווצרות וצמיחת חברות שלמות ובנות קיימא בתחומי התחבורה בישראל, באמצעות קידום פתרונות טכנולוגיים חדשניים.
למי מיועד המסלול?
לחברות טכנולוגיה ישראליות.
מה מקבלים?
- השקעה כספית בשיעור של 50%-20% מהוצאות המו”פ המאושרות.
- השקעה בשיעור חריג של 75% מהוצאות המו”פ המאושרות תינתן לתוכנית בעלות פוטנציאל להשפעה יוצאת דופן על ייעול ושיפור התחבורה בישראל.
- אפשרות להשקעה רגולטורית מצד משרד התחבורה והבטיחות בדרכים בביצוע תכנית הרצה, ואף קבלת התווייה רגולטורית ייחודית עבורו.
מדוע כדאי?
- אימפקט על החברה: המסלול מאפשר לחברה להתקדם משמעותית במוכנות המוצר למסחור ולסייע בקידום חדירתו לשוק באמצעות היישום באתר הניסוי.
- מודל מימון אטרקטיבי: המסלול מציע השתתפות בסיכונים הכרוכים בתהליך הפיתוח, אך לא ברווחים או בהצלחות עתידיות. חברה נתמכת תחזיר לרשות החדשנות את המימון שקיבלה על ידי תשלום תמלוגים ממכירות, רק אם המיזם הצליח להגיע לשלב המסחור.
- השקעה שהיא תו איכות: השקעת רשות החדשנות, שניתנת רק לאחר הערכה מקצועית מקיפה של הפרויקט, מהווה תו איכות לחברות בתעשייה ומקלה עליהן לגייס משקיעים בהמשך הדרך.
תנאי המסלול
- על מגישת הבקשה להיות חברה רשומה בישראל.
- על החברה לפעול בהתאם לחובת הדיווח, חובת הרישום, חובת התמלוגים, חובת שימור הידע והקניין הרוחני כפי שמפורט בחוק החדשנות, מסלול הטבה מס’ 2, ונהלי המסלול.
רגע לפני שאנחנו ממשיכים… חשוב לנו להדגיש:
עמידה בתנאי המסלול אינה מבטיחה קבלת מענק. בקשה שמוגשת נבחנת ומדורגת באופן יחסי לכלל הבקשות ובמגבלות התקציב הקיים.
קריטריונים להערכת בקשה
- מידת ההשפעה הצפויה של התכנית על ייעול ושיפור התחבורה בישראל, ובפרט על הקטנת הגודש, הפחתת תאונות הדרכים, צמצום השימוש בנפט בתחבורה ועידוד מעבר לתחבורה ציבורית.
- רמת החדשנות הטכנולוגית ומידת הייחודיות של התכנית.
- רמת האתגרים במימוש התוכנית.
- יכולות החברה, ובכללן יכולותיה הניהוליות והיכולת להביא להשלמת התכנית ומימושה העסקי.
- פוטנציאל הצמיחה העסקי-כלכלי של החברה עקב הצלחת התכנית.
- התרומה הטכנולוגית והתעסוקתית של התכנית לכלכלה הישראלית.
- רמת ההתכנות הרגולטורית של ביצוע התכנית.
- איכות תכנית ההרצה – איכות אתר ההרצה והסינרגיה בין החברה לאתר, התועלת שתצמח לחברה מתכנית ההרצה בהיבטי קרבה לשוק ומסחור.
הכנו בעבורכם סרטון קצר הממחיש את הקריטריונים בהם אנו בוחנים את הבקשות שמוגשות אלינו.
שמחים לבשר כי רשות החדשנות מקדמת גישת ESG ומייחסת לה חשיבות רבה.
מדידת רכיבי ה ESG מאפשרת לחברות לבצע ניהול סיכונים בכל הקשור בקשר שלהן עם הסביבה, הקהילה והניהול התקין של החברה, ולמשקיעים לבצע הערכת פוטנציאל להשקעה בחברות אלה. שימו לב! גם קריטריונים של ESG נכנסים למאזן השיקולים שלנו מעכשיו
לקריאה נוספת על המדד
איך מגישים בקשה?
ראשית, יש לקרוא את ההנחיות המופיעות במסלול ההטבה ובנהלי המסלול.
שנית, הגשת הבקשה למסלול זה נעשית באופן מקוון דרך האזור האישי באתר:
- יש להירשם/להיכנס לאזור האישי.
- למלא את הטופס המקוון הגשת בקשה להשקעה – ניתן למצוא אותו בתפריט האזור האישי.
- יש לצרף להגשה את הטפסים והמסמכים המופיעים מטה (בחלק “הוספת הצרופות” המופיע בתחתית טופס הגשת הבקשה להשקעה).
*רגע לפני שאתם ממלאים את מסמכי הבקשה קראו את דף הנחיות טכניות חשובות למילוי מסמכי הבקשה
*משתמשי מקינטוש! הכנו גם עבורכם הנחיות למילוי מסמכי הבקשה.
לדגשים למילוי טפסי הבקשה לחץ כאן
*רשות החדשנות מקבלת אך ורק בקשות שלמות ותקינות, המוגשות בצרוף כלל הטפסים המופיעים על פי תנאי מסלול ההטבה.
במידה ויהיו אי התאמות בין הטפסים, קובץ התקציב הוא הקובע.
חברה המעוניינת לקבל אישור שבקשתה נקלטה כהלכה – מתבקשת להקדים ככל הניתן את מועד ההגשה.
בקשה שתתקבל אחרי 12:00 בצהרים או בצורה שאינה שלמה ותקינה – תדחה ותוחזר לשולח.
* רוצים לדעת מה קורה אחרי שמגישים בקשה מקוונת? השלב הבא הינו בדיקה מעמיקה של בודק מקצועי שמגיע לביקור בחברה (*נתון לשיקול דעתה של רשות החדשנות). מה הביקור כולל? לחצו כאן לקריאה על ביקור צוות בדיקה מקצועי לאחר הגשת בקשה. | מוזמנים לצפות כאן בכל שלבי הטיפול בבקשה.
טפסים ומסמכים להגשה
* גרסת טופס הבקשה להשקעה התעדכנה בתאריך 11.5.2022. החל מתאריך זה תתקבל גרסה 05/22 בלבד (ניתן לראות זאת בכותרת טופס הבקשה להשקעה).
טופס בקשה במסלולי חדשנות בשיתוף עם גורמי ממשל (פיילוטים)
ניתן למלא את הטופס באנגלית
תקציב הבקשה
תעודת התאגדות באם ישנה
טופס ריכוז משאבים
במידה ומוגשת יותר מבקשה אחת בשנה וקיימת חפיפה בתקופות הביצוע המבוקשות
מכתב הצהרת כוונות (LOI), זיכרון דברים
או הסכם, שעניינם הסדרת הפעילות של מגיש הבקשה באתר ההרצה. במקרה שניתן לבצע את התכנית באתר הרצה ללא צורך באישור של גורם חיצוני, יש לציין זאת בבקשה.
יצירת קשר
לשאלות כלליות, שאלות על אופן הגשה הבקשה באזור האישי, ניתן ליצור קשר עם מערך הלקוחות בדוא”ל: contactus@innovationisrael.org.il או בטלפון 03-7157900 בימים א’-ה’ בשעות 8:30-16:30
לשאלות על התאמת החברה ו/או המיזם למסלול זה, ניתן ליצור קשר עם חטיבת צמיחה בדוא”ל: growth@innovationisrael.org.il
משרד התחבורה, הימת יונס, ראש אגף חדשנות ותחבורה חכמה: younish@mot.gov.il