מסלול תמיכה בפיילוטים בתחום הבריאות הדיגיטלית

על המסלול

המסלול תומך בתכניות הרצה (“פיילוטים”) בתחום הבריאות הדיגיטלית, אשר יתבצעו בארגוני הבריאות בישראל או יתבססו על יכולות, נתונים או מידע הנמצאים ברשותם.

המסלול הינו מסלול משותף לרשות החדשנות, למשרד הבריאות ולמטה ישראל דיגיטלית. מסלול משנה זה פועל תחת מסלול הטבה מס’ 2 (ראו נספח א’) – תמיכה בחדשנות טכנולוגית של התעשייה בשיתוף עם גורמי ממשל.

על מוצרים המוגשים במסגרת התוכניות במסלול זה להיות בשלים להרצה (לאחר בחינת היתכנות ופיתוח מרבית המוצר) וללא תכולות מו”פ משמעותיות.

פרויקט בשלב ראשוני יותר/קדם פיילוט – מומלץ להגיש למסלולים נוספים המפורטים בהמשך. ניתן להתייעץ לגבי השיקולים לבחירת המסלול המתאים בדוא”ל –  Growth@innovationisrael.org.il

לפירוט נוסף אנא עיינו באופן הערכת תכניות בחטיבת צמיחה תחת “דגשים לתכניות הרצה”.

  • ניתן להגיש פיילוט במספר ארגוני בריאות בישראל, אין הגבלה על סכום הפיילוט
  • חברה יכולה להגיש מספר פיילוטים (בכמה סבבים), בבחינת הבקשה תיבדק בין היתר: תרומת אתרי ההרצה, הימצאות הפרויקט בשלב מתאים לפיילוט, וקידום החברה למסחור באמצעות הפיילוטים בארגוני הבריאות בישראל.
  • ניתן להגיש פיילוט עם ארגון/י בריאות בישראל וארגון/י בריאות בחו”ל (לרוב תינתן עדיפות לפרויקטים שמרבית הפיילוט יבוצע בארגון/י בריאות בישראל).
  • בפרויקטים בהם המוצר הינו אלגוריתמיקה מבוססת מידע רפואי, יילקח בחשבון כי בפרויקטים אלו, מתבצע מעבר מהיר מפיתוח האלגוריתמיקה ליישום הפיילוט (עם זאת, המסלול מיועד לפרויקטים לאחר בחינת היתכנות,  שבטווח זמן מהיר יחסית יוכלו לבצע פיילוט משמעותי).

ניתן לבצע פיילוט בכל ארגון המבצע פעילות רפואית בישראל. כדאי להיעזר ברשימת פרטי קשר של הגורמים הרלוונטיים בארגוני הבריאות בישראל, העוסקים בשיתופי פעולה עם חברות ויזמים.

מטרת המסלול

  1. פיתוח ויישום טכנולוגיות חדשניות בתחום הבריאות הדיגיטלית (ובהן יכולות להגנה על ארגוני בריאות ושירותים רפואיים מפני תקיפות סייבר) ובחינת היתכנותן בקרב ארגוני הבריאות בישראל.
  2. קידום מערכת הבריאות ובריאות הציבור בישראל ובעולם.
  3. היווצרות וצמיחת חברות שלמות ובנות קיימא בתחומי הבריאות הדיגיטלית בישראל, באמצעות קידום פתרונות טכנולוגיים חדשניים.

 

למי מיועד המסלול?

לחברות טכנולוגיה ישראליות (שאינן אחד מארגוני הבריאות בישראל) עבור פרויקטים בתחום הבריאות הדיגיטלית, אשר יתבצעו בארגוני הבריאות בישראל, או יתבססו על יכולות, נתונים או מידע הנמצאים ברשותם.

מה מקבלים?

  • תמיכה כספית בשיעור של 50%-20% מהוצאות המו”פ המאושרות.
  • תמיכה כספית בשיעור חריג של 60% או 75% מהוצאות המו”פ המאושרות תינתן לתוכנית בעלת פוטנציאל להשפעה יוצאת דופן על קידום מערכת הבריאות ובריאות הציבור בישראל ובעולם או המהווה פריצת דרך טכנולוגית בתחומה.

לטבלה מונגשת

מדוע כדאי?

  • אימפקט על החברה: המסלול מאפשר לחברה להתקדם משמעותית במוכנות המוצר למסחור ולסייע בקידום חדירתו למערכות הבריאות בישראל ובעולם, באמצעות היישום בארגון הבריאות בישראל.
  • מודל מימון אטרקטיבי: המסלול מציע השתתפות בסיכונים הכרוכים בתהליך הפיתוח, אך לא ברווחים או בהצלחות עתידיות. חברה נתמכת תחזיר לרשות החדשנות את המימון שקיבלה על ידי תשלום תמלוגים ממכירות, רק אם המיזם הצליח להגיע לשלב המסחור.
  • תמיכה שהיא תו איכות: תמיכת רשות החדשנות, שניתנת רק לאחר הערכה מקצועית מקיפה של הפרויקט, מהווה תו איכות לחברות בתעשייה ומקלה עליהן לגייס משקיעים בהמשך הדרך.

תנאי המסלול

  • על מגישת הבקשה להיות חברה רשומה בישראל.
  • על הקניין הרוחני שייווצר בתכנית להיות בבעלות מלאה של החברה.
  • על החברה לפעול בהתאם לחובת הדיווח, חובת הרישום, חובת התמלוגים, חובת שימור הידע והקניין הרוחני כפי שמפורט בחוק החדשנותמסלול הטבה מס’ 2  ונהלי המסלול.
  • שימו לב כי לאתר ההרצה אסור לשלם בגין ביצוע הפיילוט.

רגע לפני שאנחנו ממשיכים… חשוב לנו להדגיש: 
עמידה בתנאי המסלול אינה מבטיחה קבלת מענק. בקשה שמוגשת נבחנת ומדורגת באופן יחסי לכלל הבקשות ובמגבלות התקציב הקיים.

 

תהליך שיתוף פעולה בין החברה לארגון הבריאות:

  • ארגון הבריאות יופיע בתכנית כקבלן משנה וייבדק ברמת מגיש הבקשה (לרבות משימותיו, יכולותיו ותקצובו).
  • להגשה יצורף מכתב הצהרת כוונות (LOI), זיכרון דברים או הסכם בין ארגון הבריאות לחברה, על כוונתו להתקשרות עם החברה בתכנית ההרצה.
  • בתוך 60 ימים מאישור הבקשה ברשות החדשנות, ייחתם הסכם בין החברה לארגון הבריאות, והחברה תעביר את ההסכם לרשות החדשנות. לאחר מכן התיק יופעל ותועבר מקדמה.
  • התכנון המפורט של הפיילוט ומשימותיו עם ארגון הבריאות עשוי לקחת זמן רב, ומומלץ לבצעו מספיק זמן מראש.

קריטריונים להערכת בקשה

  • קידום מערכת הבריאות בישראל ובריאות הציבור בישראל ובעולם.
  • רמת החדשנות הטכנולוגית ומידת הייחודיות של התכנית.
  • רמת האתגרים במימוש התוכנית.
  • יכולות החברה, ובכללן יכולותיה הניהוליות והיכולת להביא להשלמת התכנית ומימושה העסקי.
  • פוטנציאל הצמיחה העסקי-כלכלי של החברה עקב הצלחת התכנית.
  • התרומה הטכנולוגית והתעסוקתית של התכנית לכלכלה הישראלית.
  • איכות תכנית ההרצה – איכות אתר ההרצה, שיתוף הפעולה בין החברה לארגון הבריאות והתועלת שתצמח לחברה מתכנית ההרצה בהיבטי התאמה לשווקי היעד בארץ ובחו”ל ומסחור (ניתן לכלול בתכנית ההרצה המתבצעת בארגון הבריאות בישראל, גם התאמה לדרישות של ארגוני בריאות בחו”ל).

לצפייה בנושאים במיקוד משרד הבריאות: טיפולי בית, אשפוז בית ורצף טיפולי בי”ח–קהילה, בריאות הנפש ומניעת שחיקת מטפלים לחצו כאן

שמחים לבשר כי רשות החדשנות מקדמת גישת ESG ומייחסת לה חשיבות רבה.
מדידת רכיבי ה ESG מאפשרת לחברות לבצע ניהול סיכונים בכל הקשור בקשר שלהן עם הסביבה, הקהילה והניהול התקין של החברה, ולמשקיעים לבצע הערכת פוטנציאל להשקעה בחברות אלה. שימו לב! גם קריטריונים של ESG נכנסים למאזן השיקולים שלנו מעכשיו
לקריאה נוספת על המדד

איך מגישים בקשה?

ראשית, יש לקרוא את ההנחיות המופיעות במסלול ההטבה ובנהלי המסלול.

שנית, הגשת הבקשה למסלול זה נעשית באופן מקוון דרך האזור האישי באתר:

  1. יש להירשם/להיכנס לאזור האישי.
  2. למלא את הטופס המקוון הגשת בקשה לתמיכה – ניתן למצוא אותו בתפריט האזור האישי.
  3. יש לצרף להגשה את הטפסים והמסמכים המופיעים מטה (בחלק “הוספת הצרופות” המופיע בתחתית טופס הגשת הבקשה לתמיכה).
  4. הגשות עבור הקול קורא (פיילוטים בבריאות דיגיטלית – לבניית אפליקציות SMART on FHIR) יעשו עד ה3 באפריל 2022, בשעה 12:00 בצהריים. בקשה שתתקבל אחרי שעה זו או  שתוגש בצורה שאינה שלמה ותקינה – תדחה ותוחזר לשולח.
  5. תשובות בנוגע לקול קורא FHIR יימסרו בסוף יוני 2022 ותשובות בנוגע לקול קורא שחיקת עובדי מערכת הבריאות יימסרו בתחילת חודש דצמבר 2022

לדגשים למילוי טפסי הבקשה לחץ כאן

*רשות החדשנות מקבלת אך ורק בקשות שלמות ותקינות, המוגשות בצרוף כלל הטפסים המופיעים על פי תנאי מסלול ההטבה.
במידה ויהיו אי התאמות בין הטפסים, קובץ התקציב הוא הקובע.
חברה המעוניינת לקבל אישור שבקשתה נקלטה כהלכה – מתבקשת להקדים ככל הניתן את מועד ההגשה.

רוצים לדעת מה קורה אחרי שמגישים בקשה מקוונת? מוזמנים לצפות כאן בכל שלבי הטיפול בבקשה.

טפסים ומסמכים להגשה

לדגשים למילוי טפסי הבקשה לחצו כאן

* גרסת טופס הבקשה לתמיכה התעדכנה בתאריך 9.3.2022. החל מתאריך זה תתקבל גרסה 03/22 בלבד (ניתן לראות זאת בכותרת טופס הבקשה לתמיכה).

טופס זה ימולא גם ע”י ארגון/ני הבריאות בקובץ נפרד

במידה ומוגשת יותר מבקשה אחת בשנה וקיימת חפיפה בתקופות הביצוע המבוקשות

או הסכם בין ארגון הבריאות לחברה, על כוונת ארגון הבריאות לביצוע תכנית ההרצה.

יצירת קשר

לשאלות כלליות, שאלות על אופן הגשה הבקשה באזור האישי, ניתן ליצור קשר עם מערך הלקוחות בדוא”ל: contactus@innovationisrael.org.il או בטלפון 03-7157900 בימים א’-ה’ בשעות 8:30-16:30

לשאלות על התאמת החברה ו/או המיזם למסלול זה, ניתן ליצור קשר עם חטיבת צמיחה בדוא”ל: growth@innovationisrael.org.il

 

 

 

הודעה חשובה

(1) לצפייה בקול קורא לפיילוט בבריאות דיגיטלית – טכנולוגיות לצמצום עומסים ולמניעת שחיקת עובדי מערכת הבריאות
להגשה עד 29.8.22 לחצו כאן

(2) لصفحة المسار باللغة العربية، اضغطوا هنا

מוכנים להגיש בקשה? התחברות לאיזור האישי והגשת בקשה
<script>obApi('track', 'Lead');</script><script>function gtag_report_conversion(url) { var callback = function () { if (typeof(url) != 'undefined') { window.location = url; } }; gtag('event', 'conversion', { 'send_to': 'AW-721764322/hYfmCOzXs5IZEOL_lNgC', 'event_callback': callback }); return false; }</script><script> _tfa.push({notify: 'event', name: 'lead_keren_heznek', id: 1117963});</script><script>window.lintrk('track', { conversion_id: 17105345 });</script><script> fbq('track', 'Lead');</script><!-- Google --><script>function gtag_report_conversion(url) { var callback = function () { if (typeof(url) != 'undefined') { window.location = url; } }; gtag('event', 'conversion', { 'send_to': 'AW-721764322/hYfmCOzXs5IZEOL_lNgC', 'event_callback': callback }); return false; }</script>