אם הגעתם לכאן, סימן שיש לכם שאלה!

אתם יכולים ליצור עימנו קשר ישיר לבירורים ושאלות על סיוע ותמיכה בכל הקשור לבקשת המו"פ לפני ואחרי ההגשה. 

ומה עם שאלות נפוצות? שאלו את זה קודם לפניי, זה לא משנה! הציצו מטה ותקבלו לא מעט תשובות! :)

לא הסתדרת? קבע פגישת ייעוץ

שאלות נפוצות 

שאלות כלליות

מה היא רשות החדשנות?

רשות החדשנות הינה רשות סטטוטורית עצמאית המופקדת על קידום חדשנות כמנוף לצמיחה כלכלית מכילה ובת-קיימא בישראל. פעילותה המרכזית של הרשות הינה מתן מענקי תמיכה במחקר ופיתוח (מו"פ) טכנולוגי ומעודדת חדשנות טכנולוגית. 

מה הן זירות הפעילות של רשות החדשנות? 

הרשות מאורגנת במבנה של זירות חדשנות. זירות אלו מוכוונות משימה ולקוח, והן כוללות "ארגזי כלים" ייחודיים, המציעים מענה מותאם, כולל ומקיף לצרכים המשתנים של לקוחותיהן:

זירות הפעולה של רשות החדשנות הן:

  • זירת תשתיות טכנולוגיות  - תומכת בתשתיות מחקר, בטכנולוגיות פורצות דרך ובגשרים בין האקדמיה לתעשייה.
  • זירת הזנק - מסייעת ליזמים בראשית צעדיהם לפתח רעיון טכנולוגי חדש לכדי מוצר ולהמשיך לשלבי גיוס מתקדמים ומכירות.
  • זירת צמיחה  - מסייעת לחברות צעירות ובוגרות לצמוח באמצעות חדשנות טכנולוגית. 
  • זירת ייצור מתקדם - תומכת בשיפור התחרותיות והפריון בתעשיות הייצור על בסיס חדשנות טכנולוגית.
  • הזירה חברתית-ציבורית - תומכת בפתרונות טכנולוגיים למטרות חברתיות וציבוריות ופועלת להגדלת וגיוון היצע ההון האנושי עתיר הידע במערכת החדשנות הישראלית
  • החטיבה הבינלאומית  - מסייעת בהנגשה של חברות ישראליות לשווקים בינלאומיים, וחיזוק ומימון שיתופי פעולה במו"פ עם חברות זרות

איך אדע איזה מסלול הטבה מתאים לי?

כל זירה מפעילה מספר מסלולי הטבה, הפונים ללקוחות שונים מתחומים שונים ומעניקים תמיכה במו"פ טכנולוגי. לכל מסלול מוגדרים תנאי סף ונהלים ייעודיים, בשיעורי מענק שונים. יש לעיין בעמוד המסלול טרם הגשת הבקשה, בכדי לוודא כי הוא המסלול המתאים ביותר ואתם עומדים בכל תנאי הסף.

ניתן להיעזר ביישומון "מה מתאים לי" באתר הרשות. 

האם אני יכול להגיע לייעוץ פרטני? 

באתר הרשות תוכלו למצוא את כל המידע הרלוונטי בעניין ערוצי התמיכה של הרשות. תחת כל עמוד מסלול ניתן לעיין בהוראות מסלול ההטבה הרלוונטי, נהליו ואופן ההגשה.  
על מנת ליצור שיוון הזדמנויות לכולם, הרשות לא מייעצת פרטני ללקוחותיה, ניתן לפגוש אותנו בכנסים ובאירועים שונים המפורסמים מעת לעת באתר. כמו כן, מערך הלקוחות לשירותכם לכל פניה
 

איך אתם מתחייבים לשמור על סודיות הפרויקט שלי? 

כל אחד ואחד מעובדי הרשות חתום על הסכם סודיות ומנוע מלפרסם או להשתמש בכל מידע אליו נחשף. 

איך אני יכול להתעדכן אילו כנסים, אירועים והדרכות אתם מקיימים? 

ניתן להתעדכן על הפעילויות השונות שמקיימת רשות החדשנות באמצעות אתר האינטרנט והרשתות החברתיות. כמו כן, תוכלו להירשם לניוזלטר שלנו ולקבל עדכונים באופן שוטף. 

הגשת בקשה לתמיכה

איך מגישים בקשת תמיכה לרשות?  

לאחר בחינה של מסלולי הרשות ומציאת המסלול המתאים ביותר לבקשה, רצוי לקרוא היטב את עמוד המסלול, מסלול ההטבה, נהלי המסלול ולהבין מהם המסמכים הנדרשים לטובת הגשת בקשה לתמיכה. אנא וודאו כי הינכם עומדים בתנאי הסף ומבינים את מהות ומטרת מסלול ההטבה. 

את המסמכים הנדרשים להגשה, יש להוריד מעמוד המסלול הרלוונטי. לאחר שמירה ומילוי של המסמכים באופן מפורט ומלא, יש להגיש את הבקשה באזור האישי באתר הרשות.
איפה ניתן לראות את מועדי ההגשה האפשריים?באיזור האישי, יש להיכנס לחלון "הגשת בקשה לתמיכה", לבחור את המסלול הרלוונטי אליו אתם מגישים את הבקשה, ולמלא את הטופס המקוון. את מסמכי הבקשה, יש לצרף תחת "צרופות" בתחתית הטופס המקוון. בעת הגשת הבקשה, יש להגיש את כל המסמכים במרוכז. במידה והבקשה לא תוגש בהתאם להנחיות, הבקשה לא תיקלט ולא תוכל לעבור לבדיקה מקצועית להמשך התהליך.  

איפה ניתן לראות את מועדי ההגשה האפשריים?

ישנם מסלולים בהם ניתן להגיש בקשה לכל אורך השנה. לעומת זאת, ישנם מסלולים בהם ההגשה מתבצעת לפי קול קורא, עד מועד קבוע שלא ניתן להגיש בקשות לאחריו. ניתן לראות את רשימת הקולות הקוראים כאן.
בכל עמוד מסלול ניתן לראות את מועדי הגשת הבקשה האפשריים למסלול, ואם ישנו קול קורא פתוח.

יש לשים לב כי בכל אחת מהאפשרויות, תקופת הביצוע של תכנית המו"פ והכרה בהוצאות יכולה להיות רק החל מהחודש בו הוגשה הבקשה בפועל.

הגשתי בקשה לתמיכה, מה לוחות הזמנים לטיפול בבקשה? 

תהליך בדיקת הבקשה יארך בין 8 ל-12 שבועות ממועד הגשת הבקשה\סיום קול קורא, בסופו תינתן תשובת הוועדה לאיש הקשר של החברה, לצד עדכון הסטטוס באתר.

איך אני רואה מה סטאטוס הבקשה שלי? 

באזור האישי באתר, יש להיכנס ל"תיקים שלי". באזור זה יופיעו כל התיקים שהגשתם לרשות בעבר, עם פירוט מספר תיק, סטטוס הבקשה ושאר פרטי התיק.

האם אני יכול להגיש מספר בקשות תמיכה במקביל?

ניתן להגיש מספר בקשות תמיכה לרשות במקביל רק במידה ולא מדובר באותה תכנית מחקר ופיתוח, כלומר אין חפיפה בין משימות ו/או משרות של אותו אדם. במידה ומגישים תכניות בעלות תקופות ביצוע חופפות יש לצרף טופס ריכוז משאבים (מופיע באתר הרשות).

שימו לב כי לא תנתן תמיכה, עבור תכנית שנתמכת על ידי מקור ממשלתי אחר או תכנית מו"פ אשר נעשית בהזמנה של אחר (לדוגמא: קוסט פלוס, קבלנות משנה).

איך אני יודע אילו הוצאות מוכרות על ידי רשות החדשנות?

נוהל 200-02 הוא הנוהל המסדיר את אופן ההתנהלות הכספית מול רשות החדשנות. בנוסף על כך, עבור כל מסלול הטבה ישנו נוהל, בו ישנה התייחסות ספציפית להוצאות המוכרות במסלול אליו בחרתם להגיש בקשה. ניתן לראות את נהלי כל מסלול, בקישור הנמצא בתחתית עמוד המסלול הרלוונטי. 
אל בקשת התמיכה יש לצרף את קובץ התקציב (קובץ אקסל). זהו התקציב המבוקש להכרה בהוצאות הכולל שהוא סה"כ המענק הנדרש מרשות החדשנות והמימון המשלים הנדרש ממגיש הבקשה.

 

איך מגישים בקשת המשך?

הגשת בקשת המשך נעשית באופן זהה להגשת הבקשה עבור תקופת הפעילות הראשונה. יש להתעדכן בעמוד המסלול בנוגע למסמכים הנדרשים לטובת הגשת בקשה.
שימו לב כי ישנם מסלולים בהם ההגשה אפשרית כל השנה, וישנם מסלולים בהם ההגשה אפשרית בתאריכים ספציפיים (קול קורא). במסלול תנופה אופן ההגשה לתקופת ביצוע שניה, הוא שונה ומפורט בעמוד המסלול. 

 

האם ניתן לעשות שינויים בתוכן הבקשה לאחר שהוגשה? 

לאחר הגשת הבקשה ננעלת האפשרות לשנות את המסמכים שהוגשו. מסמכי הבקשה עוברים לצוות הבדיקה המקצועית ולא ניתן לשנות/ לעדכן אותם בשלב זה. 

איך מבטלים בקשה לתמיכה? 

במידה ובקשתכם טרם נידונה בועדת מחקר, יש למלא את הטופס הבא, ולשלוח לדואר האלקטרוני של מחלקת קליטה: Klita@innovationisrael.org.il. שימו לב כי לאחר אישור ועדת המחקר, יש לשלוח את הטופס למחלקת התקשרויות ishurim@innovationisrael.org.il .

האם ניתן להגיש את הבקשה בשפה האנגלית?

יש למלא את הבקשה עד תקציר מנהלים (כולל) בשפה העברית בלבד. יתר הסעיפים ניתן למלא בשפה האנגלית.

בדיקת בקשת תמיכה

איך מתבצע תהליך הבדיקה הטכנולוגית? 

לאחר שבקשתכם נקלטה ברשות היא מועברת לצוות בודקים, על מנת לבצע הערכה מקיפה; טכנולוגית, עסקית, ניהולית ותקציבית של בקשת המו"פ.
לרשות החדשנות מערך טכנולוגי נרחב של מומחים מטעמה בתחומים שונים: מדעי החיים, תקשורת, מערכות, תוכנה וייצור מתקדם. 
כל בקשה שמוגשת לרשות תיבדק ע"י צוות בדיקה מהמערך הטכנולוגי בעלי ידע, מיומנות וההבנה המקצועיים בתחום המדעי והטכנולוגי של הבקשה שהוגשה ובעלי התמצאות נאותה ברקע העסקי של הבקשה והמעטפת הכלכלית שלה.

במסגרת הליך בדיקת הבקשות לתמיכה בתכניות המוגשות לרשות החדשנות, אנו נוהגים לבצע בדיקה מותאמת, על פי שיקול דעת הרשות ובהתאם לבקשה שהוגשה.
במידה ותיקבע פגישה (לעיתים בווידאו), הסבר זה נועד להבטיח תיאום ציפיות לגבי מהלך הפגישה שתתקיים בעת הביקור בחברתכם.

מהם לוחות הזמנים לתהליך הבדיקה?

לרוב, צוות הבדיקה יצור קשר עם מגיש הבקשה תוך 14 ימי עבודה לאחר קליטת הבקשה בכדי לתאם פגישה.  בעת יצירת הקשר הבודק ינחה את החברה אלו חומרים עליה להכין למפגש ויבצע תיאום ציפיות ביחס למפגש. 

תהליך הבדיקה הטכנולוגית  אורך כ-30-40 ימי עבודה (תלוי מסלול). 
לאחר שמתגבשת חוות דעת מקצועית היא עולה לוועדת מחקר שתדון בבקשתכם. ועדת המחקר בראשות המדען הראשי ויו"ר מועצת הרשות, מורכבת מנציגי ציבור, נציג משרד הכלכלה והאוצר ועובדי הרשות.
במידה והבקשה מאושרת צוות הבדיקה המקצועית ימשיך ללוות את הטיפול בחברה גם לאחר אישור הפרויקט בנושאים הבאים: אישור שינויים בתוכנית, אישור התניות ואבני דרך, אישור הוצאות שונות, סיוע בקביעת תמלוגים.

קבלת החלטה בנוגע לבקשה לתמיכה (כולל בקשה לדיון חוזר)

מה הרכב ועדת המחקר? על פי מתקבלת החלטת ועדה? 

הסמכות להחלטה בבקשות הינה של וועדת המחקר (כמשמעותה בחוק החדשנות). 
הועדה מורכבת מאנשי מקצוע המתמחים בתחום הבקשה; נציגי ציבור, נציגי משרד הכלכלה והאוצר ועובדי הרשות, בראשות יו"ר ועדה. הרכב הועדה מפורט במסלול ההטבה הרלוונטי. 
הוועדה מקבלת חוות דעת מצוות בדיקה מקצועית ובוחנת את רמת החדשנות, ההיתכנות הטכנולוגית והעסקית והתאמתה לשוק, יכולת הצוות, התאמה למסלול והתרומה לחברה ולכלכלה הישראלית.

מה פרק הזמן לקבלת תשובה לאחר וועדה?

מכתב תשובה על החלטת וועדה ישלח בדואר אלקטרוני לאיש הקשר בבקשת המו"פ (כפי שמעודכן באזור האישי באתר), תוך 10 ימי עבודה ממועד קבלת ההחלטה.

כיצד אני יכול לקבל הסבר נוסף על נימוקי ועדת המחקר? 

באפשרותכם לפנות לזירה הרלוונטית בדואר אלקטרוני, בשאלות ובקשה לביאור החלטת הועדה ולנימוקי הדחייה. בפנייתכם, אנא ציינו את הפרטים הבאים: שם מגיש הבקשה, מספר התיק והמסלול אליו הוגשה הבקשה. 

בקשתי לתמיכה נדחתה, האם ניתן לערער על החלטת הוועדה?

במידה וועדת המחקר החליטה שלא לאשר את הבקשה לתמיכה ומסלול ההטבה מאפשר זאת, ניתן להגיש בקשה לדיון חוזר באופן מקוון באיזור האישי באתר, זאת בתוך 45 יום מיום קבלת התשובה.  
בבקשה לדיון חוזר יש לתת מענה ולהציג השגות, ביחס להחלטת הוועדה ולנימוקי הדחייה של הבקשה המקורית. שימו לב כי בהתאם לחוק המו"פ, בקשה לדיון חוזר תהיה כרוכה בתשלום אגרה. 

בעת הגשת בקשה לדיון חוזר, יש לצרף עותק בקשה חתום בפורמט PDF  ואישור תשלום האגרה בהעברה בנקאית לחשבון בנק הדואר מס' 26535 סניף מס' 1 על סך: 5,590.00 ₪.(ללא מע"מ ,אנחנו תאגיד סטטוטורי לא עוסק מורשה)

 יש לשים לב! ללא צירוף אסמכתת התשלום לא יהיה ניתן לטפל בבקשת הערעור.

אישרה ועדת המחקר את הבקשה לאחר דיון חוזר, כיצד מקבלים החזר אגרה?

במידה וההחזר לא התבצע אוטומטית, מגיש בקשה יוכל להגיש בקשה לדרישת החזר תשלום האגרה למחלקת 'ועדות אשר תוגש במייל לכתובת: opinion@innovationisrael.org.il בבקשה יש לציין את מספר התיק, שם מגיש הבקשה, ח.פ/ת.ז ופרטי חשבון הבנק של מגיש הבקשה לביצוע החזר.

אישור בקשת תמיכה (הפעלה תיק)

קיבלתי אישור מועדת המחקר, איך ניתן להתחיל במימוש המענק? 

בתוך כשבועיים ממועד קבלת תשובת הוועדה, מחלקת התקשרויות תפנה באופן יזום אל איש הקשר של החברה. 

במידה ואין תנאי מקדמי/או הוכחת יכולת מימון משלים, מחלקת התקשרויות תשלח בשלב זה את מסמכי הפעלת התיק- כתב התחייבות ודף תקציב. 

במידה וישנו תנאי מקדמי/ צורך בהוכחת מימון משלים מחלקת התקשרויות תבקש זאת בשלב זה. 
רק לאחר עמידה בתנאים אלו, מחלקת התקשרויות תעביר את כתב ההתחייבות ודף התקציב. 
לא ניתן להפעיל תיק ללא מילוי כלל ההתניות/התנאים המקדמיים (במידה ויש כאלו).

נתבקשתי להציג יכולת מימון משלים - מה עלי לעשות?

במידה ונקבע כי יש צורך בהוכחת יכולת מימון משלים, מחלקת התקשרויות תפנה לחברה בבקשה למסמכים הרלוונטיים (לדוגמא- דפי עו"ש עדכניים, הסכמי השקעה חתומים, התחייבות בעלים וכו'). רק לאחר השלמת המסמכים ואישורם, מחלקת התקשרויות תמשיך בתהליך הפעלת התיק. במידה וקיים תנאי מקדמי לתיק,  הבדיקה ליכולת מימון משלים תעשה במקביל לבדיקת התנאי המקדמי. 

 

אנחנו מעוניינים לדחות את תחילת תקופת הביצוע של הפרויקט. מה עלי לעשות?

בשלב זה לא רצוי להגיש בקשה להזזת תקופה שכן זה עשוי לעכב את תהליך ההפעלה באופן משמעותי. לאחר הפעלת התיק, תוכלו להגיש בקשה לשינויים להזזת תקופה דרך האזור האישי באתר.

דיווחים ותשלומים

איך מקבלים את תשלומי המענק שאושרו לנו?

לאחר הפעלת התיק, במידה ומסלול ההטבה מאפשר זאת ובהתאם לכללים לעניין תשלום מקדמות ושיעורן, הרשות תעביר מקדמה על חשבון המענק המאושר. לאחר מכן תשלומי המענק יועברו כנגד דיווח כספי תקופתי, בהתאם לתקופת הביצוע המאושרת. במידה וניתנה מקדמה, היא תקוזז לאורך תקופת הביצוע. תשלומי המענק יועברו עד 90% מסך המענק המאושר עד תום התקופה ויתרת המענק תועבר לאחר ההתחשבנות הסופית בתיק, למעט במסלולי הטבה בהם מוגדר אחרת. 

מתי נדרש להגיש דו"ח כספי תקופתי?

יש להגיש את הדוח הסופי התקופתי, עד 60 יום לאחר סיום התקופה המדווחת (אין צורך בחוות דעת רואה חשבון).

 

איך מגישים לרשות את הדו"ח הכספי התקופתי?

יש למלא את טופס הדיווח הכספי שקיבלתם לאחר הפעלת התיק ממחלקת תשלומים, ולשלוח אותו לרשות דרך האזור האישי באתר הרשות בלבד. הקבצים הנדרשים הינם: קובץ הדיווח בפורמט Excel וטופס הצהרה חתום בפורמט PDF (הלשונית הראשית של קובץ הדיווח). ייתכן וידרשו מסמכים נוספים, בהתאם למסלול ההטבה ודרישת מחלקת תשלומים.

האם יש לדווח הוצאות עם מע"מ?

יש לדווח על הוצאות לפני מע"מ בלבד, למעט מלכ"ר.