מסלול קרן ישראל – סינגפור  SIIRD

על המסלול

קרן ישראל-סינגפור (SIIRD) הינה תכנית לשיתוף פעולה טכנולוגי בין רשות החדשנות בישראל לבין Enterprise Singapore בסינגפור. הקרן מספקת תמיכה כספית לחברות ישראליות וסינגפוריות עבור פרויקטים משותפים לבחינת היתכנות, מו”פ ופיילוטים של טכנולוגיות חדשניות ופורצות דרך.

הקרן מפעילה 4 מסלולים שונים:

  1. מסלול feasibility (היתכנות)
  2. מסלול מחקר ופיתוח
  3. מסלול פיילוט
  4. מסלול אסטרטגי – סקטוריאלי

קרן ישראל – סינגפור לחדשנות טכנולוגית, (SIIRD), הינה חלק ממסלול מסלול קרנות דו-לאומיות

מטרת המסלול

מטרת המסלול היא לקדם שיתוף פעולה מסחרי בין חברות ישראליות לבין חברות סינגפוריות לטובת מחקר ופיתוח של מוצרים טכנולוגיים חדשנים, פורצי דרך ומשמעותיים. המסלול נועד לסייע לחברות ישראליות לצמוח באמצעות ביסוס קשרים אסטרטגיים בינלאומיים, יצירת גישה לתנאי אמת בחו”ל להוכחת מוצריהן, וקידום תהליך scale-up למוצריהן בשוק הסינגפורי והאסייתי – כל זאת במטרה להגביר את כושר התחרות של החברות הישראליות בשוק העולמי.

למי מיועד המסלול?

הקרן פתוחה למגוון רחב של חברות ישראליות וחברות וסינגפוריות בתחומים מגוונים (אזרחיים בלבד), כשכל אחד מארבעתם המסלולים פונה לשלב טכנולוגי (TRL) של מוצר, כמפורט:

  1. מסלול feasibility(היתכנות): פונה לחברות אשר מעוניינות לבצע POC או בדיקת היתכנות למוצר/שירות/פיתוח יחד עם חברה סינגפורית.
  2. מסלול מו”פ: פונה לחברות אשר נמצאות בשלב של מחקר ופיתוח של מוצר/שירות ומעוניינות לקיים הליך זה יחד עם חברה סינגפורית. שתי החברות צריכות לתרום בצורה משמעותית להליך המחקר והפיתוח בכדי ליצור מוצר/פיתוח חדש/משודרג למסחור.
  3. מסלול פיילוט: פונה לחברות אשר נמצאות בשלב פיתוח שקרוב למסחור (Near market)  ומעוניינות לבחון את המוצר בכדי לבצע התאמות/שינויים/ פיתוחים נוספים נדרשים לטובת יציאה למסחור.
  4. מסלול אסטרטגי: המסלול מיועד לחברות שמעוניינות להקים מיני-מאגד (קונסורציום) יחד עם מוסדות אקדמיים לטובת מחקר, פיתוח ומסחור של מוצר חדשני, פורץ דרך ומהפכני בנושא שנבחר מידי שנה על ידי מועצת המנהלים של הקרן, בהלימה לאסטרטגיה של כל מדינה.

מה מקבלים?

סוג פרויקט רמת מוכנות טכנולוגית

(TRL)

תקופת ביצוע מבנה השת”פ מעורבות של שותף אקדמי שיעור מענק תמלוגים
בחינת היתכנות 3-4 עד 6 חודשים חברה ישראלית + חברה סינגפורית.

 

שותף אקדמי כקבלן משנה (אופציונאלי) – זכאי  לתמיכה מקסימלית של עד 20% מסך המענק המאושר. עד 50% מהתקציב המשותף המאושר, בתקרת מענק של 50 אלף דולר ללא תשלום תמלוגים
מסלול המו”פ 5-6 עד 24 חודשים חברה ישראלית + חברה סינגפורית.

 

שותף אקדמי כקבלן משנה (אופציונאלי) – זכאי  לתמיכה מקסימלית של עד 20% מסך המענק המאושר. עד 50% מהתקציב המשותף המאושר, בתקרת מענק של 1.5 מליון דולר 3-5% בהתאם לנהלי הרשות
מסלול הפיילוטים 7-8 עד 12 חודשים חברה ישראלית + חברה סינגפורית.

 

שותף אקדמי כקבלן משנה (אופציונאלי) – זכאי  לתמיכה מקסימלית של עד 20% מסך המענק המאושר. עד 50% מהתקציב המשותף המאושר, בתקרת מענק של מליון דולר  

3-5% בהתאם לנהלי הרשות

מסלול אסטרטגי 3\4-7\8 עד 36 חודשים חברה ישראלית ומוסד מחקר ישראלי +  חברה סינגפורית ומוסד מחקר סינגפורי.

·         אופציונאלי : הוספה של חברה\מוסד מחקר נוספים מכל צד.

 

שותף אקדמי כקבלן משנה (חובה עבור שני הצדדים) – זכאי לתמיכה מקסימלית של עד 30% מסך המענק המאושר. עד 66% מהתקציב המשותף המאושר, בתקרת מענק של 3 מיליון דולר 3-5% בהתאם לנהלי הרשות

אנחנו גם נשמח לעזור לכם למצוא שותפים זרים ע”י מילוי טופס חיפוש שותפים ושליחתו למייל הכתוב מטה.

 

מדוע כדאי?

מעבר לערך שנוצר משיתוף הפעולה ומהמימון , החברות הישראליות נחשפות לשוק מתקדם, ואפשרויות לפתח קשר עם יצרנים ולקוחות פוטנציאליים.

  • מינוף החברה ע”י גישה למשאבים בינלאומיים: שיתוף פעולה במו”פ ובפיילוטים עם חברה זרה מאפשר גישה לידע וטכנולוגיה וגישה לתשתיות פיתוח או בדיקה אשר לא קיימות בישראל, וכך מעמיק באופן משמעותי את איכות תהליכי המו”פ והפיילוטים ומקרב את היציאה לשוק.
    בנוסף, שיתוף פעולה בינלאומי יכול לעזור לחברה ישראלית לצמוח דרך גיוס שותפים מקומיים, התאמה לרגולציה זרה, ויצירת יתרון שיווקי, כלכלי או עסקי.
  • מודל מימון אטרקטיבי: חברות אשר בקשותיהן יאושרו ע”י הקרנות יקבלו מענק כספי בהיקף משמעותי בתנאי מימוש שיתוף הפעולה, ללא תלות ברווחים או בהצלחות עתידיות וללא העברת זכויות קניין רוחני לממשלות התומכות. חברה ישראלית נתמכת תשלם לקרן תמלוגים בגובה של 3-5% ממכירות רק אם המיזם הצליח להגיע לשלב המסחור.
  • תמיכה שהיא תו איכות בארץ ובעולם: תמיכת הקרנות ניתנת רק לאחר הערכה מקצועית מקיפה של הפרויקט, ובכך מהווה תו איכות לחברות בתעשייה ומקלה עליהן לגייס משקיעים ולשווק את מוצריהן בארץ ובעולם. תו איכות זה עשוי לסייע בהצעת ערך לשותפים אסטרטגיים בחו”ל, יצירת בסיס לשיתוף פעולה ארוך טווח וחדירה לשווקים זרים.

תנאי המסלול

  • על החברות הסינגפוריות והישראליות להיות רשומות במדינתן.
  • ההגשה הינה משותפת לחברה ישראלית ולחברה סינגפורית נפרדות, כאשר לכל אחת מהחברות אסור להחזיק יותר מ-20% ממניות החברה השותפה לפרויקט.
  • אם יש רצון לשתף ארגון ציבורי (כמו אקדמיה ומכוני מחקר) עליו להיות שותף לפרויקט כקבלני משנה/ יועצים בלבד.
  • כל חברה צריכה לתרום למחקר ולפיתוח הפרויקט (לפחות 30% מהמו”פ צריך להתבצע באחת מהמדינות).
  • החברה הישראלית ושותפה לפרויקט יגיעו להבנות הנוגעות לחלוקה או שיתוף של זכויות הקניין הרוחני (IP), שימוש וגישה לתוצאות הפרויקט והסדרי שיווק:
    • בשלב הגשת הבקשה נדרשת התייחסות לזכויות הקניין הרוחני,זכויות המסחור והפצה וכיוצ”ב במסמך הכוונות החתום ע”י השותפים (ללא פורמט קבוע).
    • לאחר אישור הבקשה ולפני קבלת המענק יידרש הסכם רשמי בין השותפים. להסבר מפורט, לחצו כאן.

קריטריונים להערכת בקשה

  • חדשנות המוצר או התהליך המפותחים במסגרת שיתוף הפעולה.
  • ריאליות התקציב המוצע
  • בתכנית המוגשת יש מענה לאתגר בסיכון גבוה או כשל שוק מימוני המצריך מימון ממשלתי.
  • רלוונטיות למסחור בשווקי היעד וערך כלכלי מוסף עבור כלכלות ישראל וסינגפור.
  • יכולות החברות בהיבטים שונים: יכולות המחקר והפיתוח, יכולות פיננסיות, יכולות המסחור והשיווק וכו’
  • איכות וסינרגיה של שיתוף הפעולה באות לידי ביטוי בתכנית עבודה משותפת והדדית עם החברה הזרה כך שכל צד תורם תרומה ברורה ונחוצה לפיתוח טכנולוגיה בעלת ערך מוסף הנובע מהעברת ידע, חלוקת משאבים, תשתיות או קשרים מסחריים על פי יתרון יחסי, יישום חדשני של טכנולוגיות קיימות בשווקים חדשים ועוד.

איך מגישים בקשה?

המסלול פתוח להגשת בקשות בהתאם לקולות קוראים ייעודיים.

  1. יש לקרוא את ההנחיות של קרן ישראל-סינגפור.
  2. יש לקרוא את ההנחיות המופיעות במסלול ההטבה ובנהלי המסלול.
  3. יש להירשם/להיכנס לאזור האישי.
  4. יש למלא את הטופס המקוון הגשת בקשה לתמיכהשמופיע בתפריט האזור האישי > יש לבחור במסלול “תכניות דו-לאומיות לתמיכה מקבילה”.
  5. יש לצרף להגשה את הטפסים והמסמכים המופיעים מטה לפי סוג הפרויקט (בחלק “הוספת הצרופות” המופיע בתחתית טופס הגשת הבקשה לתמיכה).

הרשות מקבלת אך ורק בקשות שלמות ותקינות המוגשות בצרוף כלל הטפסים המופיעים על פי תנאי מסלול ההטבה והקול הקורא. במידה ויהיו אי התאמות בין הטפסים, קובץ התקציב הוא הקובע. במקרי הגשה לקול קורא עם תאריך אחרון להגשה, בקשה שתתקבל אחרי 12:00 בצהרים או בצורה שאינה שלמה ותקינה תדחה ותוחזר לשולח.

*חברה המעוניינת לקבל אישור שבקשתה נקלטה כהלכה מתבקשת להקדים ככל הניתן את מועד ההגשה. במידה וההגשה על ידי החברה תתבצע עד 5 ימי עסקים בטרם סיום הקול הקורא, מערך התפעול יחזור אליכם/ן (במידת האפשר) עם מידע על חוסרים / תקלות במסמכים המבוקשים ובכך לחסוך מכם/ן את פסילת הבקשה.

* רוצים לדעת מה קורה אחרי שמגישים בקשה מקוונת? השלב הבא הינו בדיקה מעמיקה של בודק מקצועי שמגיע לביקור בחברה (*נתון לשיקול דעתה של רשות החדשנות). מה הביקור כולל? לחצו כאן לקריאה על ביקור צוות בדיקה מקצועי לאחר הגשת בקשה. | מוזמנים לצפות כאן בכל שלבי הטיפול בבקשה

 

טפסים ומסמכים להגשה

שימו לב: אין להעלות קבצים המוגנים בסיסמה או קבצים המכילים בשמם את התווים הלא חוקיים הבאים  : # % & * : < > ? / { | }
אין להעלות קבצי אופיס עם פקודות מקרו או עם אובייקטים מוטמעים בתוכו למעט תמונות בפורמט JPG.
אין להעלות קבצים המכילים בתוכם קישורים לקבצים חיצוניים אחרים.
לצפייה בהנחיות למילוי טופס המופיע מטה לחצו כאן

טפסים ומסמכים להגשה

*שימו לב שיש לחתום בכל המקומות הנדרשים לכך במסמך ההצהרה וההרשאה

יצירת קשר

לשאלות כלליות, שאלות על אופן הגשה הבקשה באזור האישי, ניתן ליצור קשר עם מערך הלקוחות בימים א’ – ה’ בין השעות 08:30 – 16:30 במספר *8041, או במייל hd@innovationisrael.org.il
דרכים נוספות ליצירת קשר

לפרטים אודות המסלול יש ליצור קשר עם טל בן-אבנר, מנהל קרן ישראל-סינגפור (SIIRD), במייל: tal.ba@innovationisrael.org.il

מוכנים להגיש בקשה? התחברות לאיזור האישי והגשת בקשה
<script>obApi('track', 'Lead');</script><script>function gtag_report_conversion(url) { var callback = function () { if (typeof(url) != 'undefined') { window.location = url; } }; gtag('event', 'conversion', { 'send_to': 'AW-721764322/hYfmCOzXs5IZEOL_lNgC', 'event_callback': callback }); return false; }</script><script> _tfa.push({notify: 'event', name: 'lead_keren_heznek', id: 1117963});</script><script>window.lintrk('track', { conversion_id: 17105345 });</script><script> fbq('track', 'Lead');</script><!-- Google --><script>function gtag_report_conversion(url) { var callback = function () { if (typeof(url) != 'undefined') { window.location = url; } }; gtag('event', 'conversion', { 'send_to': 'AW-721764322/hYfmCOzXs5IZEOL_lNgC', 'event_callback': callback }); return false; }</script>