מסלול תמיכה בחדשנות בתחומים נבחרים [תחבורה]

על המסלול 

המסלול תומך בתכניות הרצה ("פיילוטים") בתחומי התחבורה. המסלול הינו מסלול משותף לרשות החדשנות, למשרד התחבורה ולמנהלת תחליפי נפט ותחבורה חכמה במשרד ראש הממשלה.על מוצרים המוגשים במסגרת התוכניות במסלול זה להיות בשלים להרצה וללא תכולות מו"פ משמעותיות.

לפירוט נוסף אנא עיינו באופן הערכת תכניות בזירת צמיחה תחת "דגשים לתכניות הרצה".

מסלול משנה זה פועל תחת מסלול הטבה מס' 2 (ראו נספח ב') - תמיכה בחדשנות טכנולוגית של התעשייה בשיתוף עם גורמי ממשל

 

מטרת המסלול 

  1. פיתוח ויישום טכנולוגיות ותפיסות הפעלה חדשניות במערך התחבורה, אשר יקדמו את המצב התחבורתי ויפתחו את התעשייה הישראלית עתירת הידע.
  2. ייעול ושיפור התחבורה בישראל ובעולם.
  3. היווצרות וצמיחת חברות שלמות ובנות קיימא בתחומי התחבורה בישראל, באמצעות קידום פתרונות טכנולוגיים חדשניים.

למי מיועד המסלול? 

לחברות טכנולוגיה ישראליות בתחומי התחבורה.

מה מקבלים? 

  • תמיכה כספית בשיעור של 50%-20% מהוצאות המו"פ המאושרות.
  • תמיכה בשיעור חריג של 75% מהוצאות המו"פ המאושרות תינתן לתוכנית בעלות פוטנציאל להשפעה יוצאת דופן על ייעול ושיפור התחבורה בישראל.
  • אפשרות לתמיכה רגולטורית מצד התחבורה בביצוע תכנית הרצה, ואף קבלת התווייה רגולטורית ייחודית עבורו.

מדוע כדאי? 

  • אימפקט על החברה: המסלול מאפשר לחברה להתקדם משמעותית במוכנות המוצר למסחור ולסייע בקידום חדירתו לשוק באמצעות היישום באתר הניסוי.
  • מודל מימון אטרקטיבי: המסלול מציע השתתפות בסיכונים הכרוכים בתהליך הפיתוח, אך לא ברווחים או בהצלחות עתידיות. חברה נתמכת תחזיר לרשות החדשנות את המימון שקיבלה על ידי תשלום תמלוגים ממכירות, רק אם המיזם הצליח להגיע לשלב המסחור.
  • תמיכה שהיא תו איכות: תמיכת רשות החדשנות, שניתנת רק לאחר הערכה מקצועית מקיפה של הפרויקט, מהווה תו איכות לחברות בתעשייה ומקלה עליהן לגייס משקיעים בהמשך הדרך.

תנאי המסלול 

קריטריונים להערכת בקשה 

  • רמת החדשנות הטכנולוגית ומידת הייחודיות של התכנית.
  • רמת האתגרים במימוש התוכנית. 
  • יכולות החברה, ובכללן יכולותיה הניהוליות והיכולת להביא להשלמת התכנית ומימושה העסקי.
  • פוטנציאל הצמיחה העסקי-כלכלי של החברה עקב הצלחת התכנית.
  • התרומה הטכנולוגית והתעסוקתית של התכנית לכלכלה הישראלית.
  • מידת ההשפעה הצפויה של התכנית על ייעול ושיפור התחבורה בישראל, ובפרט על הקטנת הגודש, הפחתת תאונות הדרכים, צמצום השימוש בנפט בתחבורה ועידוד מעבר לתחבורה ציבורית. 
  • רמת ההתכנות הרגולטורית של ביצוע התכנית.
  • איכות תכנית ההרצה – איכות אתר ההרצה והסינרגיה בין החברה לאתר, התועלת שתצמח לחברה מתכנית ההרצה בהיבטי קרבה לשוק ומסחור.

איך מגישים בקשה? 

ראשית, יש לקרוא את ההנחיות המופיעות במסלול ההטבה ובנהלי המסלול.

שנית, הגשת הבקשה למסלול זה נעשית באופן מקוון דרך האזור האישי באתר:

  1. יש להירשם/להיכנס לאזור האישי.
  2. למלא את הטופס המקוון הגשת בקשה לתמיכה – ניתן למצוא אותו בתפריט האזור האישי.
  3. יש לצרף להגשה את הטפסים והמסמכים המופיעים מטה (בחלק "הוספת הצרופות" המופיע בתחתית טופס הגשת הבקשה לתמיכה).

​​שימו לב: אין להעלות קבצים המוגנים בסיסמה או קבצים המכילים בשמם את התווים הלא חוקיים הבאים : # % & * : < > ? / { | }

לדגשים למילוי טפסי הבקשה לחץ כאן

*רשות החדשנות מקבלת אך ורק בקשות שלמות ותקינות, המוגשות בצרוף כלל הטפסים המופיעים על פי תנאי מסלול ההטבה.
במידה ויהיו אי התאמות בין הטפסים, קובץ התקציב הוא הקובע.   
חברה המעוניינת לקבל אישור שבקשתה נקלטה כהלכה – מתבקשת להקדים ככל הניתן את מועד ההגשה.
בקשה שתתקבל אחרי 14:00 בצהרים או בצורה שאינה שלמה ותקינה – תדחה ותוחזר לשולח.

טפסים ומסמכים להגשה

במידה ומוגשת יותר מבקשה אחת בשנה
של מגיש הבקשה ובעלי מניותיו כי אינם בעלי חשבונות מוגבלים ואינם נמצאים בתהליך של כינוס נכסים, הקפאת הליכים, פירוק וכו' ואין להם חובות בלתי מוסדרים לרשות החדשנות.
או הסכם, שעניינם הסדרת הפעילות של מגיש הבקשה באתר ההרצה. במקרה שניתן לבצע את התכנית באתר הרצה ללא צורך באישור של גורם חיצוני, יש לציין זאת בבקשה.