חברות, יזמיות ויזמים יקרים,

מדריך זה מוגש לפניכם במטרה להסביר ולפשט את תהליך הגשת הבקשה לקבלת השקעה מרשות החדשנות.

טופסי הבקשה מותאמים למסלולים השונים של רשות החדשנות והם בהתאם לנוהל 200-01 – הגשת בקשות לקבלת הטבות ואישורן ולנוהל 200-02 – ניהול מערכת הכספים והגשת דוחות ביצוע. בהצלחה!
רשות החדשנות


______


תוכן עניינים


1. השלבים בהגשת בקשה להשקעה במו”פ

2. איך מגישים בקשה?


______






בחירת מסלול מתאים


הבנת הקריטריונים, אמות המידה,
ההוראות והנהלים של המסלול


מילוי קבצי הבקשה (יש להוריד את הקבצים
מדף המסלול הרלוונטי הנמצא באתר)


כניסה או הרשמה לאזור האישי


מילוי טופס מקוון באזור האישי


העלאת קבצי הבקשה בטופס המקוון ושליחתו לבדיקה


חזרה לתוכן עניינים >




שלב א’ – הכרת פעילות הרשות והאפשרויות להשקעה

כדי שתוכלו להגיש בקשה להשקעה לרשות החדשנות, עליכם לוודא כי הרעיון למיזם עונה על צורכי שוק עתידיים או קיימים ומעניק יתרון עסקי וכלכלי למי שישתמש בו. לכן, לפני שמגישים חשוב לחקור את השוק ולבצע אימות שוק לטכנולוגיה שלכם. הרשות בוחנת את הרעיון למיזם על פי הקריטריונים הבאים:

  • היבט טכנולוגי: האם המיזם שלכם הוא טכנולוגיה חדשה1חדשנות טכנולוגית היא פיתוח או יישום של טכנולוגיות חדשות לשיפור פתרונות קיימים או לפתרון בעיות קיימות בדרכים חדשות. היא יוצרת ערך ייחודי ומביאה לשיפור ביעילות, איכות או עלות של מוצרים ושירותים. חדשנות טכנולוגית יכולה להוביל להיווצרות קטגוריות ושווקים חדשים, המפנים את הדרך לשינויים משמעותיים בסביבה העסקית. בכך, היא לא רק משדרגת את הקיים – אלא גם חושפת צרכים חדשים ומציבה אתגרי פיתוח נוספים.? האם היא פורצת דרך ובעלת עומק טכנולוגי וחדשני?

  • היבט שיווקי ועסקי: מהו הפוטנציאל העסקי של המיזם? האם מדובר במוצר חדש לשוק קיים?
  • היבט משקי וזמינות הון: האם המיזם צפוי להתפתח לחברה גדולה? האם יהיה ייצור בישראל? האם יהיה גיוון מקצועות בקרב המועסקים בישראל מעבר לאנשי הפיתוח?
  • היבט יכולות החברה: מי הצוות? מה יכולתו להביא את המיזם להצלחה?


לאחר הבנת הקריטריונים, תצטרכו להבין באיזה שלב בחיי המיזם אתם נמצאים. רשות החדשנות תומכת בכל שלבי הפיתוח – משלב הרעיון ועד שלב הצמיחה. השקעת הרשות בחברות מתבצעת במגוון מסלולים המשויכים לארבע חטיבות מוטות לקוח לפי שלבי חיי המיזם:


תומכת ביזמים ובסטארטאפים חדשניים בתחילת דרכם, בהקמה של מסגרות תומכות לחברות הזנק, בגופים המספקים מענה לאתגרי ההון האנושי בהייטק, וכן בתוכניות שונות להרחבת הגיוון הגיאוגרפי והדמוגרפי בהייטק וביזמות.

החטיבה מובילה מספר מסלולי תמיכה, ביניהם:

  • מסלול תנופה, התומך ביזמים בראשית דרכם המעוניינים לפתח רעיון טכנולוגי חדשני ולבחון היתכנות טכנולוגית ועסקית.
  • קרן ההזנק – מסלול ה-Pre-Seed – התומכת, לצד משקיעים מהשוק הפרטי, בחברות בתחילת דרכן שהתחילו פיתוח ראשוני של מוצר טכנולוגי חדשני וזקוקות להשקעה ראשונית לקידום המיזם.
  • קרן החממות הטכנולוגיות התומכת בהקמה של חממות טכנולוגיות חדשות בעלות מומחיות טכנולוגית ייחודית המקימות ומשקיעות הון במיזמים בעלי טכנולוגיה פורצת דרך בתחילת דרכם, ומהוות מסגרת תומכת טכנולוגית, מנהלתית ועסקית לחברות המונבטות בה.
  • מרכזי חדשנות אזוריים תומכים בהקמת מרכזים טכנולוגיים שמטרתם עידוד יזמות, הקמת חברות הזנק, הרחבת היצע המשרות בהייטק ופיתוח כלכלי אזורי.
  • קרן ההון אנושי התומכת במיזמים ובתוכניות שמטרתם פיתוח ההון האנושי בתחומי ההייטק בישראל, בין היתר על ידי הכשרות לתחומים טכנולוגיים חדשניים, הרחבת שיעור האוכלוסיות בייצוג חסר ובאזורי פריפריה – בהייטק Upskilling להתמקצעות של ההון האנושי הקיים בהייטק בטכנולוגיות מתקדמות, פלטפורמות טכנולוגיות לקידום ההון האנושי בישראל ועוד.

כוללת שני מסלולים חדשים של קרן ההזנק:

  • מסלול Seed עבור חברה שהוכיחה היתכנות טכנולוגית-כלכלית ותיקוף שוק ראשוניים וזקוקה להשקעת המשך, בין היתר לצורך המשך פיתוח המוצר, בניית אבטיפוס מתקדם לרבות ביצוע ניסויים ראשוניים בו וביסוס יסודות לצמיחת החברה.
  • מסלול Round A עבור חברה שזקוקה להשקעת המשך משמעותית בין היתר לצורך השלמת פיתוח המוצר, ביצוע ניסויים מתקדמים, קידומו בשוקי היעד ובניית תשתיות להמשך צמיחת החברה.

קיימים גם המסלולים שת”פ עם גורמי ממשל (“קרן הפיילוטים”), המיועד לפרויקטים ולטכנולוגיות בשלות המוכנות להרצה. מסלול זה מתבצע בשיתוף פעולה עם גורמי ממשל ומאפשר לחברות ליהנות ממודל מימון אטרקטיבי, מסלול מיזמים משני מציאות המאפשר עבודה צמודה עם רגולטור ישראלי כדי להדגים טכנולוגיה פורצת דרך במקום שיש חסם רגולטורי בעולם וקשיים נוספים ומסלולי ההשקעה בעולמות ייצור מתקדם המחזקים את התעשייה היצרנית ואת כושר התחרות שלה על ידי פיתוח ויישום תהליכי מו”פ וטכנולוגיות חדשניות באמצעות מסלול מופ”ת, מסלול מעבר מפיתוח לייצור ומכינה למו”פ.

מציעה שיתופי פעולה עם חברות, תאגידים, גופים ציבוריים ומוסדות מחקר מובילים ברחבי העולם על ידי מענקי מצ’ינג, כלי סיוע בחדירת פיתוחים טכנולוגיים לשווקים בינלאומיים בכל העולם ותוכניות מענקים של האיחוד האירופי למחקר ופיתוח (איסרד).

החטיבה פונה ליזמים, חברות ומוסדות מחקר המעוניינים להקים או לחזק תשתיות מו”פ או לבצע מחקר ולשתף פעולה עם חוקרים אחרים. החטיבה תומכת בפיתוח, שדרוג והנגשת תשתיות מו”פ, פיתוח ידע יישומי, העברת ידע מהאקדמיה לתעשייה, שיתופי פעולה במחקר טכנולוגי ופיתוחים ביטחוניים ואזרחיים וכל זאת, דרך מגוון מענקי תמיכה למחקר יישומי ופלטפורמות לשיתופי פעולה בין מספר גופים.

לסיכום: לאחר שהכרתם את פעילות הרשות והאפשרויות להשקעה, אנחנו ממליצים להיכנס לדפי המסלולים השונים ולראות את מידת התאמתכם.

ניתן להשתמש בוויזארד ‘איזה מסלול מתאים לי’: בעזרת מענה על כמה שאלות פשוטות, נוכל להציע לכם מסלולים מותאמים אישית.

חזרה לתוכן עניינים >

שלב ב’ – קריאת ההוראות והנהלים של המסלול והורדת הטפסים למילוי 


דף מסלול


אנחנו ממליצים להיכנס לדפי המסלולים השונים ולראות את מידת התאמתכם. דפי המסלול נמצאים באתר השיווקי של רשות החדשנות בסרגל העליון “חטיבות ומסלולים”. לאחר בחירת החטיבה נפתחים כל המסלולים הרלוונטיים לה.


בדפי המסלול תוכלו למצוא הסבר על המסלול הרלוונטי, מטרתו, למי מיועד, מה מקבלים ומדוע כדאי. תנאי המסלול, קריטריונים להערכת הבקשה, הודעות חשובות (כמו הארכה, הבהרות בנוגע לקולות קוראים, מועדי הגשה שצריך לשים לב אליהם וכדומה) ועזרים נוספים כשאלות נפוצות, וובינרים וכדומה.

סטטוס מסלול: בחלקו העליון של דף המסלול הנבחר, יצוין האם המסלול פתוח להגשה או לא (צבע ירוק משמעותו המסלול פתוח, צבע אדום משמעותו המסלול סגור ולא ניתן להגיש בקשות).



מסלול ההטבה ונוהליו


לפני הגשת הבקשה, חשוב שתקראו את ההנחיות המופיעות במסלול ההטבה הרלוונטי לכם ואת נוהליו (הנמצאים בדף המסלול הנבחר)

מסלול הטבה – ההוראות והתנאים מכוחם מעניקה הרשות השקעות במסלול הנבחר. בתוך הוראות מסלול ההטבה תוכלו למצוא את ההגדרות והתנאים המשפטיים של המסלול.

נוהלי מסלול – אלה הנהלים ליישום הוראות מסלול ההטבה של המסלול הנבחר. נוהלי המסלול נועדו להוסיף ולשנות מהנהלים הכלליים של הרשות (נוהל 200-01,200-02,200-03,200-06). נציין כי לעתים נוהלי המסלול חורגים מהנהלים הכלליים ולכן, במקרים אלה, נוהל המסלול הוא זה שקובע.

להלן נוהלי הרשות הכללים שחשוב שתכירו:

*בכל מקרה של חריגה בין נוהל מסלול ספציפי לבין הנהלים הכללים של הרשות, נוהל המסלול הוא זה שקובע.

לסיכום: קריאת חומרים והכנה טובה לפני כתיבת הבקשה יקדמו אתכם לקראת הגשה מלאה ותקינה ויחסכו לכם זמן בהמשך. 


מועדי הגשה


אפשר להגיש בקשה להשקעה בשתי דרכים:

1. הגשה שנתית שוטפת – אלה מסלולים שבהם מתאפשר להגיש בקשות במשך כל השנה. בתוך דפי המסלולים מופיעים המועדים לקבלת תשובת ועדת מחקר בהתאם לזמני הגשת הבקשה. שימו לב שלכל מועד הגשה יש שעת הגשה. מי שהגיש את הבקשה לאחר מועד ההגשה יעבור למועד ההגשה הבא באופן אוטומטי.
דוגמה למועדי הגשה המופיעים בדף המסלול:


2. קול קורא – תחום בזמן (מפורסם באתר מראש) ואינו נמשך לאורך כל השנה. שימו לב שלכל “קול קורא” יש תאריך ושעת הגשה קשיחים (דד ליין). הגשה לאחר מועד סיום “הקול הקורא” לא תתקבל. כדי לתת שוויון הזדמנויות לכל החברות המגישות ל”קול קורא”, מוגדר מבחינה משפטית מועד סופי ואנחנו מקפידים לקבל בקשות שמועברות בצורה תקינה רק עד למועד זה בלבד.


שימו לב למועדי הגשה והקדימו למלא את הבקשות מספיק זמן מראש. כתיבת הבקשה היא תהליך מורכב שמצריך זמן רב. אנחנו ממליצים להקדים ולהגיש את הבקשה לפני המועד כדי שתוכלו לבצע תיקונים במידת הצורך. המועד הקובע של ההגשה הוא המועד האחרון בו הבקשה הוגשה בצורה מלאה ותקינה.


חשוב להדגיש: בפני הוועדה תובאנה כל הבקשות שהוגשו עד למועד האחרון להגשת הבקשות והן תיבחנה זו מול זו, בהתאם לתקציב שהוקצה. בקשות שהוגשו באיחור יידחו על הסף.

חזרה לתוכן עניינים >


שלב ג’ – הכנת הבקשה

לאחר שבחרתם את המסלול וקראתם את ההוראות והנהלים, יש להכין מראש את הטפסים שיש לצרף לטופס הבקשה המקוון הנמצא באזור האישי. יש להיכנס לדף המסלול הנבחר לחלק של “טפסים ומסמכים להגשה”. בחלק זה תופיע לכם רשימת המסמכים שיש לצרף להגשה המקוונת. יש להוריד ולמלא את המסמכים הנדרשים כדי לצרף אותם בעת מילוי הטופס המקוון. יש להשקיע בהם מאמץ ולמלא אותם בכובד ראש.


לרוב הבקשות יש לצרף את המסמכים הבאים:

  1. קובץ הגשת בקשה ייעודי (Word) – מסמך חובה. שימו לב, בקשות יתקבלו רק על גבי הטופס המעודכן שמופיע בדף המסלול.
  2. קובץ תקציב בקשה (Excel) – מסמך חובה.
  3. תעודת התאגדות – עבור חברות המגישות בקשה ראשונה לרשות.
  4. טופס ריכוז משאבים – במקרה שלחברה יותר מבקשה אחת ברשות וחפיפה בתקופות הביצוע.

*אלה הקבצים הכלליים לרוב המסלולים. יש לשים לב למסמכים הספציפיים שנמצאים בדף המסלול.




  • יש להשתמש בגרסה העדכנית של מסמך הבקשה כפי שהוא מופיע בדף המסלול הרלוונטי.
  • טופס הבקשה המוגש על ידכם הוא האמצעי העיקרי לבחינת הבקשה להשקעה. טופס הבקשה מפרט ומסביר את הבקשה שלכם ולכן יש חשיבות רבה להקפיד למלא אותו באופן מלא ומפורט, שיכלול מידע עדכני באופן שהמסרים שלכם יהיו ברורים מקריאת הבקשה. מילוי קפדני ומפורט של סעיפי הבקשה ימקסם את הסיכוי שלכם שהמסרים יובנו בצורה נכונה בתהליך הבדיקה ויוצגו בהתאם לכך לחברי הוועדה.
  • בדיקת הבקשה תיעשה על בסיס מסמך הבקשה שהוגש ועל צרופותיו, ללא אפשרות להשלמות לאחר קליטת הבקשה.
  • נספחים המצורפים לבקשה אינם מהווים תחליף למילוי מלא של סעיפי הבקשה.
  • אין להשאיר סעיפים ריקים – כל סעיף קיים מסיבה מסוימת.
  • אין לחרוג ממספר העמודים המקסימלי שכתוב בהנחיות הבקשה.
  • לאחר שמילאתם את טופס הבקשה, יש לשמור אותו (על שולחן העבודה בלבד) ולעלות אותו בטופס המקוון שבאזור האישי בחלק של “צרופות”.
  • ניתן למלא את הטופס בשפות אנגלית ועברית בלבד.
  • הטופס מוגן עם הגנות ואין להסיר את ההגנות. אין להסיר את הנעילה שאיתה מגיע המסמך שהורד מהרשת.
  • אין להעלות קבצים המוגנים בסיסמה או קבצים המכילים בשמם את התווים הלא חוקיים הבאים: # % & * : < > ? / { | }.
  • יש לשים לב לא להעלות את הטופס לתיקייה משותפת כדוגמת גוגל-דוקס, Open-Office, וכו’ מכיוון שזה מוריד את הגנות הטופס.
  • הנחיות למשתמשי מקינטוש:  https://innovationisrael.org.il/technicalinstructions/#macuser


תקציב מבוקש ותקופת התוכנית 

  • בסעיף “תקציב מבוקש” יש לכלול את התקציב המתוכנן לתקופת הביצוע של הבקשה הנוכחית.
  • סכום התקציב המבוקש חייבלהיות זהה בכל המקומות בהם מצוין התקציב המבוקש – טופס התקציב (Excel) ובהגשה המקוונת באזור האישי. למען הסר ספק, התקציב מורכב מהמענק המבוקש מרשות החדשנות ומהמימון המשלים הנדרש. 
  • מועד התחלה / מועד סיום – מסגרת הזמן בה תתבצע הפעילות המאושרת ובה הרשות תכיר בהוצאות עבור התוכנית המאושרת. יש להגדיר את תקופת הביצוע המבוקשת בעת הגשת הבקשה בכל מסמכי הבקשה (בהתאם לנוהלי תקופת הביצוע, מועד ההתחלה המוקדם ביותר הוא תחילת החודש בו מוגשת הבקשה המלאה והתקינה). שימו לב, אם הגשתם את הבקשה בסוף החודש ויהיה עליכם לבצע תיקונים (על פי דרישת הרשות) ובשל כך התחלף חודש, יהיה עליכם לשנות את מועד התחלת תקופת ביצוע המו”פ לחודש הרלוונטי.


סיכום מנהלים

  • מטרתו של סיכום המנהלים היא להציג את החברה בפני ועדת המחקר בצורה תמציתית ששמה דגש על מהות המיזם והייחודיות שלו ומה הבידול שלו ממיזמים אחרים. ניתן לראות בסיכום זה כ”נאום המעלית” או ה”פיץ'” לחברי הוועדה.
  • חשוב להקפיד על כמות השורות ולא לחרוג מהן. סעיף זה מועתק כפי שהוא לוועדת המחקר.


משימות מו”פ

סעיף זה הוא לב הבקשה. יש לוודא שאתם ממלאים את הסעיף בצורה מדויקת ומסונכרנת עם קובץ התקציב שהחברה מגישה. בסעיף זה אתם נדרשים לפרוס את התקציב המבוקש שמילאתם בקובץ ה- Excel על פני משימות המו”פ המתוכננות אותן תבצעו במסגרת התיק בתקופת הביצוע המבוקשת בלבד.      



  •  שמות משימות המו”פ –  משימות המו”פ המפרטות את כלל המו”פ הנדרש כדי להשיג את מטרות התוכנית שהוגדרו על ידי החברה או היזם.
  • מועד התחלה ומועד סיום – המשימות חייבות להתחיל בתאריך התחלת ביצוע המו”פ ולא להסתיים אחרי מועד הסיום.
  • שנות אדם – שנות האדם מחושבות ונמצאות בתוך גיליון כוח אדם בקובץ ה- Excel (בצד שמאל). יש לחלק את סה”כ שנות האדם כפי שחושב ב-Excel במשימות המו”פ המבוקשות.
  • תקציב כולל – בכל משימת מו”פ יש לכלול את כלל ההיבטים הכלכליים, כמו: כוח אדם שכר, קבלני משנה, חומרים, ציוד ועוד אותם מילאתם בקובץ תקציב הבקשה.    


דגשים למילוי קובץ תקציב הבקשה

  • בקובץ ה-Excel על החברה להציג את ההוצאות שלה לתקופת הביצוע המבוקשת. רשות החדשנות מכירה אך ורק בהוצאות מו”פ (כדי להבין אילו הוצאות מוכרות על ידי רשות החדשנות יש לקרוא את נוהלי 200-02 ואת נוהלי המסלול הרלוונטי לכם. אם יש חריגה בין הנהלים, נוהלי המסלול הם אלה שקובעים).
  • לצורך כתיבת תקציב הבקשה, מומלץ להיעזר במדריך למילוי “קובץ תקציב הבקשה”.

חזרה לתוכן עניינים >



שלב ד’ – הגשת הבקשה באופן מקוון

את הבקשה להשקעה במו”פ יש למלא בטופס המקוון הנמצא באזור האישי (אם אינכם רשומים, יש להירשם. תוכלו להיעזר במדריך לאזור האישי להתמצאות).

א. יש ללחוץ על לשונית “פעולות” בסרגל העליון באזור האישי ולבחור ב“הגשת בקשה להשקעה”. ניתן להגיע למסך זה גם דרך “פעולות נפוצות” שבתחתית המסך הראשי ובחירה ב“בקשה להשקעה במו”פ”.


ב. לאחר מכן, ייפתח מסך בו יהיה עליכם לבחור את סיווג התאגיד או היזם וכן את המסלול אליו תרצו להגיש את הבקשה (יש לוודא כי סיווג התאגיד מתאים לתנאי הסף של המסלול אליו אתם מגישים).


ג. בעמוד הבא יש רשימה של כל המסמכים אותם תידרשו להעלות במהלך הגשת הדיווח. מטרת הרשימה לוודא שאכן יש ברשותכם את המסמכים הנדרשים (אנחנו ממליצים להוריד את המסמכים המעודכנים מדף המסלול בלבד שנמצא באתר השיווקי).

ד. לאחר שווידאתם שיש לכם את כל המסמכים הנדרשים, יש ללחוץ על כפתור “להגשת הבקשה” שיוביל אתכם להגשה המקוונת. ההגשה המקוונת מורכבת מ-6 שלבים: מידע כללי, נתוני בעלות ונתונים כלליים, פירוט הבקשה, סיווג הבקשה, צרופות והתחייבות והצהרה.

את השלב בו אתם נמצאים תוכלו לראות בסרגל הניווט שבראש הדף.

בסיום מילוי כל שלב, יופיע חיווי של וי ירוק (כל הסעיפים מולאו בהצלחה) או סימן קריאה אדום (יש להשלים מידע חסר). כל השדות למילוי הם חובה, מלבד השדות שכתובים בסוגריים כשדות אופציונליים.

  • בכל שלב, תוכלו ללחוץ על כפתור “שמירת טיוטה”, פעולה זו לא רק שומרת את הנתונים במערכת אלא גם מאפשרת לשמור את הטופס בלשונית “טיוטות” שבמסך הראשי ולהמשיך לערוך או להגיש את הבקשה במועד אחר, לאחר השלמת כל המסמכים הנדרשים.
  • בכל שלב אפשר ללחוץ על הכפתורים “הקודם” או “הבא” (שנמצאים בתחתית המסך בצד ימין ושמאל בהתאמה) ולחזור למסך הרצוי.

לחיצה על כפתור “שמירה והמשך” תוביל אתכם לשלב הבא.



יש למלא פרטים כלליים על החברה שמגישה את הבקשה, כתובת, דרכי התקשרות ואנשי קשר.


שימו לב כי בשדות של מספרי טלפון יש להכניס ספרות בלבד, ללא מקף.


בכל רגע, גם לאחר ההגשה, יש לכם את האפשרות לעדכן את המידע על החברה במסך “פרטי תאגיד ואנשי קשר” שנמצא במסך הראשי של האזור האישי מצד שמאל (היכן שנמצא שם המשתמש).


יש למלא מידע על מבנה בעלות, נתונים פיננסיים ועוד.


בכל רגע, גם לאחר ההגשה, יש לכם את האפשרות לעדכן את המידע על נתוני בעלות ונתונים כלליים במסך “פרטי תאגיד ואנשי קשר” שנמצא במסך הראשי של האזור האישי מצד שמאל (היכן שנמצא שם המשתמש).



יש למלא את כל השדות הרלוונטיים עבור בקשת המו”פ הנוכחית.


  • כותרת הטופס נועדה לתת לטופס שם שיקל על החברה ועל עובדי הרשות לזהות את הטופס במסך “הבקשות שלי”.
  • יש להוסיף אנשי מפתח ואנשי קשר לתוכנית בחלקים הרלוונטיים.
  • בשדות שכתוב בהם “בחר”, יש למלא את הבחירה ולא להשאירה ריקה.
  • בשדה “תקציב הבקשה” על הסכום המוזן להיות תואם לסכום המופיע בקובץ ה-Excel ובקובץ Word שמילאתם ואותם תצרפו לטופס מקוון זה בהמשך התהליך.
  • בשדה “תיק קודם לבקשה” יש לסמן “כן” רק אם מדובר בתיק המשך – כלומר תיק שבגינו התקבל מימון מרשות החדשנות.    


במסך זה תידרשו להעלות את מסמכי הבקשה אותם מילאתם באופן ידני.

  • כדי להעלות קובץ, יש ללחוץ על “צירוף” ולהוסיף את הקובץ הרצוי (יש לוודא כי סה”כ כלל הקבצים המצורפים לא יעלה על 30MB). לעתים לוקח מספר שניות עד שהקובץ נטען ועל כן, יש לוודא שאכן הקובץ צורף.
  • יש לשים לב כי טופס “בקשה להשקעה במו”פ” וטופס “תקציב בקשה להשקעה במו”פ” מוגשים בפורמט הנכון: קובץ WORD וקובץ EXCEL בהתאמה. נציין כי אלה קבצי חובה.


אחרי העלאת המסמכים תוכלו להמשיך למסך האחרון של ההגשה המקוונת.



בשלב האחרון לפני שליחת הבקשה, יש למלא הצהרות של מגיש הבקשה (ההצהרה היא על פי פרטי המשתמש המורשה לאזור האישי שמגיש את הבקשה).


  • אם בחרתם לסמן את התשובה “לא”, יש להתייחס לתיבת הטקסט שתיפתח ולמלא אותה בהתאם. הצהרה ללא מילוי פרטים והסבר – תידחה.
  • לאחר שליחת הבקשה תתקבל הודעה כי הבקשה הוגשה בהצלחה בצירוף מספר פנייה (זאת אם כל השדות מולאו כראוי. אם לא, תעלה הודעה כי יש שדות חובה שלא מולאו ויש להשלים את החסר כדי להגיש את הבקשה).


  • לאחר שהטופס נשלח, אפשר לעקוב אחריו דרך מסך “הפניות שלי” בלשונית “הוגשו” ולראות את הסטטוס שלו ותאריך עדכון אחרון.
  • שימו לב: לאחר שהטופס נקלט במערכת ולאחר בדיקה של מחלקת קליטת בקשות, אם יש צורך בהשלמות או תיקון של פרטים שגויים, הטופס יעבור אוטומטית ללשונית “טיוטות” שנמצאת במסך הראשי כדי שתוכלו להיכנס אליו בחזרה ולהשלים את החוסרים או לתקן את הפרטים השגויים (את הבקשה לתיקון תקבלו גם למייל של החברה).

חזרה לתוכן עניינים >


להורדת המדריך בקובץ PDF >

*המדריך נכתב בלשון זכר, אך מיועד לנשים ולגברים כאחד

_________

יש לכם שאלות נוספות? זקוקים לעזרה בהגשת הבקשה?

אנחנו מזמינים אתכם לפנות למוקד הלקוחות
טלפון: 8041* | וואטסאפ: 052-4189734

בהצלחה!