מסלול תמיכה בפיילוטים ברשויות מקומיות

על המסלול

המסלול תומך בתוכניות מחקר ופיתוח ובתכניות הרצה (“פיילוטים”) של מוצרים וטכנולוגיות חדשניות בשירות גופי השלטון המקומי, אשר צפויים להשפיע על ייעול ושיפור השירותים המוענקים לתושבים על-ידי גופים אלו. המסלול הינו מסלול משותף לרשות החדשנות, למשרד הפנים ולמערך הדיגיטל הלאומי במשרד הכלכלה. על מוצרים המוגשים במסגרת התוכניות במסלול זה להיות בשלים להרצה וללא תכולות מו”פ משמעותיות.
לפירוט נוסף אנא עיינו באופן הערכת תכניות בחטיבת צמיחה תחת דגשים לתכניות הרצה

מטרת המסלול

  1. היווצרות וצמיחת חברות שלמות ובנות קיימא בתחומי עבודת הרשויות בשלטון המקומי בישראל, באמצעות קידום פתרונות טכנולוגיים חדשניים.
  2. פיתוח ויישום טכנולוגיות חדשניות בתחומי השלטון המקומי.
  3. ייעול ושיפור גופי השלטון המקומי בישראל ובעולם.

למי מיועד המסלול?

לחברות טכנולוגיה ישראליות בתחומי שירותי גופי שלטון מקומי.

מה מקבלים?

  • תמיכה כספית בשיעור של 50%-20% מהוצאות המו”פ המאושרות.
  • תמיכה בשיעור חריג של 60% מהוצאות המו”פ המאושרות תינתן לתוכנית בעלות פוטנציאל להשפעה יוצאת דופן על קידום מערכות השלטון המקומי בישראל ובעולם או המהווה פריצת דרך טכנולוגית בתחומה או ביצוע תכנית ההרצה ברשויות בעדיפות לאומית.
  • אפשרות לתמיכה בחיבור לרשויות מקומיות ובחינת מגבלות רגולטוריות.

מדוע כדאי?

  • אימפקט על החברה: המסלול מאפשר לחברה להתקדם משמעותית במוכנות המוצר למסחור ולסייע בקידום חדירתו לשוק באמצעות היישום באתר הניסוי.
  • מודל מימון אטרקטיבי: המסלול מציע השתתפות בסיכונים הכרוכים בתהליך הפיתוח, אך לא ברווחים או בהצלחות עתידיות. חברה נתמכת תחזיר לרשות החדשנות את המימון שקיבלה על ידי תשלום תמלוגים ממכירות, רק אם המיזם הצליח להגיע לשלב המסחור.
  • תמיכה שהיא תו איכות: תמיכת רשות החדשנות, שניתנת רק לאחר הערכה מקצועית מקיפה של הפרויקט, מהווה תו איכות לחברות בתעשייה ומקלה עליהן לגייס משקיעים בהמשך הדרך.
  • בטא סייט ברשות מקומית: ניסיון עבודה עם רשויות מקומיות.

תנאי המסלול

  • על מגישת הבקשה להיות חברה רשומה בישראל.
  • על הקניין הרוחני שייווצר בתכנית להיות בבעלות מלאה של החברה.
  • להגשה יצורף מכתב הצהרות (LOI), זיכרון דברים או הסכם בין אתר ההרצה לחברה, על כוונתו להתקשרות עם החברה בתכנית ההרצה.
  • על החברה לפעול בהתאם לחובת הדיווח, חובת הרישום, חובת התמלוגים, חובת שימור הידע והקניין הרוחני כפי שמפורט בחוק החדשנותמסלול הטבה מס’ 2 ונהלי המסלול.
  • שימו לב כי לאתר ההרצה אסור לשלם בגין ביצוע הפיילוט.

 

רגע לפני שאנחנו ממשיכים… חשוב לנו להדגיש: 
עמידה בתנאי המסלול אינה מבטיחה קבלת מענק. בקשה שמוגשת נבחנת ומדורגת באופן יחסי לכלל הבקשות ובמגבלות התקציב הקיים.

קריטריונים להערכת בקשה

  • רמת האתגרים במימוש התוכנית.
  • קידום מערכת השלטון המקומי בישראל ובעולם.
  • רמת החדשנות הטכנולוגית ומידת הייחודיות של התכנית.
  • פוטנציאל הצמיחה העסקי-כלכלי של החברה עקב הצלחת התכנית.
  • התרומה הטכנולוגית והתעסוקתית של התכנית לכלכלה הישראלית.
  • יכולות החברה, ובכללן יכולותיה הניהוליות והיכולת להביא להשלמת התכנית ומימושה העסקי.
  • ההשפעה הצפויה של התכנית על שיפור השירותים המוענקים לתושבים על-ידי גוף השלטון המקומי, וכן שיפור האפקטיביות בפעילותן ו/או בפעילותן למען התושבים.
  • איכות תכנית ההרצה – איכות אתר ההרצה, שיתוף הפעולה בין החברה לרשות המקומית והתועלת שתצמח לחברה מתכנית ההרצה בהיבטי התאמה לשווקי היעד בארץ ובחו”ל ומסחור.

שמחים לבשר כי רשות החדשנות מקדמת גישת ESG ומייחסת לה חשיבות רבה.
מדידת רכיבי ה ESG מאפשרת לחברות לבצע ניהול סיכונים בכל הקשור בקשר שלהן עם הסביבה, הקהילה והניהול התקין של החברה, ולמשקיעים לבצע הערכת פוטנציאל להשקעה בחברות אלה. שימו לב! גם קריטריונים של ESG נכנסים למאזן השיקולים שלנו מעכשיו
לקריאה נוספת על המדד

איך מגישים בקשה?

ראשית, יש לקרוא את ההנחיות המופיעות במסלול ההטבה ובנהלי המסלול.

שנית, הגשת הבקשה למסלול זה נעשית באופן מקוון דרך האזור האישי באתר:

  1. יש להירשם/להיכנס לאזור האישי.
  2. למלא את הטופס המקוון הגשת בקשה לתמיכה – ניתן למצוא אותו בתפריט האזור האישי.
  3. ניתן להגיש בקשות לתמיכה עבור מספר פרויקטים. את כלל הבקשות יש להגיש במועד אחד כפי שמפורט לעיל למעט בהגשות במסגרת קולות קוראים. באם החברה מגישה בקשה במסגרת קול קורא, עליה לפעול על פי ההנחיות שיפורסמו במסגרתו.

לדגשים למילוי טפסי הבקשה לחץ כאן

*רשות החדשנות מקבלת אך ורק בקשות שלמות ותקינות, המוגשות בצרוף כלל הטפסים המופיעים על פי תנאי מסלול ההטבה.
במידה ויהיו אי התאמות בין הטפסים, קובץ התקציב הוא הקובע.
חברה המעוניינת לקבל אישור שבקשתה נקלטה כהלכה – מתבקשת להקדים ככל הניתן את מועד ההגשה.
בקשה שתתקבל אחרי 12:00 בצהרים או בצורה שאינה שלמה ותקינה – תדחה ותוחזר לשולח.
רוצים לדעת מה קורה אחרי שמגישים בקשה מקוונת? השלב הבא הינו בדיקה מעמיקה של בודק מקצועי שמגיע לביקור בחברה (*נתון לשיקול דעתה של רשות החדשנות). מה הביקור כולל? לחצו כאן לקריאה על ביקור צוות בדיקה מקצועי לאחר הגשת בקשה. | מוזמנים לצפות כאן בכל שלבי הטיפול בבקשה.

 

טפסים ומסמכים להגשה

* גרסת טופס הבקשה לתמיכה התעדכנה בתאריך 9.3.2022. החל מתאריך זה תתקבל גרסה 03/22 בלבד (ניתן לראות זאת בכותרת טופס הבקשה לתמיכה).

 

במידה ומוגשת יותר מבקשה אחת בשנה וקיימת חפיפה בתקופות הביצוע המבוקשות

או הסכם בין אתר ההרצה, על כוונתו ונכונותו לביצוע תכנית ההרצה.

יצירת קשר

לשאלות כלליות, שאלות על אופן הגשה הבקשה באזור האישי, ניתן ליצור קשר עם מערך הלקוחות בדוא”ל: contactus@innovationisrael.org.il או בטלפון 03-7157900 בימים א’-ה’ בשעות 8:30-16:30.

לשאלות בנוגע לרשויות המקומיות ניתן לפנות לירון דוד פליישמן, מנהל תחום בכיר, האצה דיגיטלית בשלטון המקומי, מערך הדיגיטל הלאומי: yarondf@digital.gov.il.

לשאלות על התאמת החברה ו/או המיזם למסלול זה, ניתן ליצור קשר עם זירת חברות בצמיחה בדוא”ל: growth@innovationisrael.org.il.

 

הודעה חשובה

שימו לב!
ניתן להגיש לקול קורא לפיילוטים ברשויות המקומיות עד ה30.7.23

וגם – מוזמנים.ות להצטרף אלינו לוובינר על המסלול, ולהכיר מקרוב את האפשרויות לבצע פיילוטים ברשויות המקומיות!

لقراءة النداء باللغة العربة اضغطوا هنا!

מוכנים להגיש בקשה? התחברות לאיזור האישי והגשת בקשה
<script>obApi('track', 'Lead');</script><script>function gtag_report_conversion(url) { var callback = function () { if (typeof(url) != 'undefined') { window.location = url; } }; gtag('event', 'conversion', { 'send_to': 'AW-721764322/hYfmCOzXs5IZEOL_lNgC', 'event_callback': callback }); return false; }</script><script> _tfa.push({notify: 'event', name: 'lead_keren_heznek', id: 1117963});</script><script>window.lintrk('track', { conversion_id: 17105345 });</script><script> fbq('track', 'Lead');</script>