מסלול תמיכה בחדשנות בתחומים נבחרים - רשויות מקומיות

על המסלול 

המסלול תומך בתוכניות מחקר ופיתוח ובתכניות הרצה ("פיילוטים") של מוצרים וטכנולוגיות חדשניות בשירות גופי השלטון המקומי, אשר צפויים להשפיע על ייעול ושיפור השירותים המוענקים לתושבים על-ידי גופים אלו. המסלול הינו מסלול משותף לרשות החדשנות, למשרד הפנים ולמטה המיזם הלאומי ישראל דיגיטלית במשרד לשוויון חברתי. על מוצרים המוגשים במסגרת התוכניות במסלול זה להיות בשלים להרצה וללא תכולות מו"פ משמעותיות.

 

 

מטרת המסלול 

  1. היווצרות וצמיחת חברות שלמות ובנות קיימא בתחומי עבודת הרשויות בשלטון המקומי בישראל, באמצעות קידום פתרונות טכנולוגיים חדשניים.
  2. פיתוח ויישום טכנולוגיות חדשניות בתחומי השלטון המקומי.
  3. ייעול ושיפור גופי השלטון המקומי בישראל ובעולם.

למי מיועד המסלול? 

לחברות טכנולוגיה ישראליות בתחומי שירותי גופי שלטון מקומי.

 
 

מה מקבלים? 

  • תמיכה כספית בשיעור של 50%-20% מהוצאות המו"פ המאושרות.
  • תמיכה בשיעור חריג של 60% מהוצאות המו"פ המאושרות תינתן לתוכנית בעלות פוטנציאל להשפעה יוצאת דופן על קידום מערכות השלטון המקומי בישראל ובעולם או המהווה פריצת דרך טכנולוגית בתחומה או ביצוע תכנית ההרצה ברשויות בעדיפות לאומית.
  • אפשרות לתמיכה בחיבור לרשויות מקומיות ובחינת מגבלות רגולטוריות

 

תהליך שיתוף פעולה בין החברה לאתר ההרצה:
  • אתר הפיילוט יופיע בתכנית כקבלן משנה וייבדק ברמת מגיש הבקשה (לרבות משימותיו, יכולותיו ותקצובו).
  • להגשה יצורף מכתב הצהרת כוונות (LOI), זיכרון דברים או הסכם בין אתר ההרצה לחברה, על כוונתו להתקשרות עם החברה בתכנית ההרצה.
  • בתוך 60 ימים מאישור הבקשה ברשות החדשנות, ייחתם הסכם בין החברה לאתר ההרצה, והחברה תעביר את ההסכם לרשות החדשנות. לאחר מכן התיק יופעל ותועבר מקדמה
  • התכנון המפורט של הפיילוט ומשימותיו עם אתר ההרצה עשוי לקחת זמן רב, ומומלץ לבצעו מספיק זמן מראש.
 

מדוע כדאי? 

  • אימפקט על החברה: המסלול מאפשר לחברה להתקדם משמעותית במוכנות המוצר למסחור ולסייע בקידום חדירתו לשוק באמצעות היישום באתר הניסוי.
  • מודל מימון אטרקטיבי: המסלול מציע השתתפות בסיכונים הכרוכים בתהליך הפיתוח, אך לא ברווחים או בהצלחות עתידיות. חברה נתמכת תחזיר לרשות החדשנות את המימון שקיבלה על ידי תשלום תמלוגים ממכירות, רק אם המיזם הצליח להגיע לשלב המסחור.
  • תמיכה שהיא תו איכות: תמיכת רשות החדשנות, שניתנת רק לאחר הערכה מקצועית מקיפה של הפרויקט, מהווה תו איכות לחברות בתעשייה ומקלה עליהן לגייס משקיעים בהמשך הדרך.

תנאי המסלול 

  • על מגישת הבקשה להיות חברה רשומה בישראל.
  • על הקניין הרוחני שייווצר בתכנית להיות בבעלות מלאה של החברה.
  • על החברה לפעול בהתאם לחובת הדיווח, חובת הרישום, חובת התמלוגים, חובת שימור הידע והקניין הרוחני כפי שמפורט בחוק החדשנותמסלול הטבה מס' 2 ונהלי המסלול.

קריטריונים להערכת בקשה 

  • קידום מערכת השלטון המקומי בישראל ובעולם.
  • רמת החדשנות הטכנולוגית ומידת הייחודיות של התכנית.
  • רמת האתגרים במימוש התוכנית.
  • יכולות החברה, ובכללן יכולותיה הניהוליות והיכולת להביא להשלמת התכנית ומימושה העסקי.
  • פוטנציאל הצמיחה העסקי-כלכלי של החברה עקב הצלחת התכנית.
  • התרומה הטכנולוגית והתעסוקתית של התכנית לכלכלה הישראלית.
  • איכות תכנית ההרצה – איכות אתר ההרצה, שיתוף הפעולה בין החברה לרשות המקומית והתועלת שתצמח לחברה מתכנית ההרצה בהיבטי התאמה לשווקי היעד בארץ ובחו"ל ומסחור.

איך מגישים בקשה? 

ראשית, יש לקרוא את ההנחיות המופיעות במסלול ההטבה ובנהלי המסלול.

שנית, הגשת הבקשה למסלול זה נעשית באופן מקוון דרך האזור האישי באתר:

  1. יש להירשם/להיכנס לאזור האישי.
  2. למלא את הטופס המקוון הגשת בקשה לתמיכה – ניתן למצוא אותו בתפריט האזור האישי.
  3. ניתן להגיש בקשות לתמיכה עבור מספר פרויקטים. את כלל הבקשות יש להגיש במועד אחד כפי שמפורט לעיל למעט בהגשות במסגרת קולות קוראים. באם החברה מגישה בקשה במסגרת קול קורא, עליה לפעול על פי ההנחיות שיפורסמו במסגרתו.

לדגשים למילוי טפסי הבקשה לחץ כאן

*רשות החדשנות מקבלת אך ורק בקשות שלמות ותקינות, המוגשות בצרוף כלל הטפסים המופיעים על פי תנאי מסלול ההטבה.
במידה ויהיו אי התאמות בין הטפסים, קובץ התקציב הוא הקובע.   
חברה המעוניינת לקבל אישור שבקשתה נקלטה כהלכה – מתבקשת להקדים ככל הניתן את מועד ההגשה.
בקשה שתתקבל אחרי 12:00 בצהרים או בצורה שאינה שלמה ותקינה – תדחה ותוחזר לשולח.
רוצים לדעת מה קורה אחרי שמגישים בקשה מקוונת? השלב הבא הינו בדיקה מעמיקה של בודק מקצועי שמגיע לביקור בחברה (*נתון לשיקול דעתה של רשות החדשנות). מה הביקור כולל? לחצו כאן לקריאה על ביקור צוות בדיקה מקצועי לאחר הגשת בקשה. | מוזמנים לצפות כאן בכל שלבי הטיפול בבקשה

 

טפסים ומסמכים להגשה

​​שימו לב: אין להעלות קבצים המוגנים בסיסמה או קבצים המכילים בשמם את התווים הלא חוקיים הבאים : # % & * : < > ? / { | }

אין להעלות קבצי אופיס עם פקודות מקרו או עם אובייקטים מוטמעים בתוכו למעט תמונות בפורמט JPG.

אין להעלות קבצים המכילים בתוכם קישורים לקבצים חיצוניים אחרים.

יצירת קשר

לשאלות כלליות, שאלות על אופן הגשה הבקשה באזור האישי, ניתן ליצור קשר עם מערך הלקוחות בדוא"ל: contactus@innovationisrael.org.il או בטלפון 03-7157900 בימים א'-ה' בשעות 9:00-17:00

לשאלות על התאמת החברה ו/או המיזם למסלול זה, ניתן ליצור קשר עם זירת חברות בצמיחה בדוא"ל: growth@innovationisrael.org.il