מוקד פניות הציבור של המדען הראשי עלה לאוויר באוקטובר 2013 והוא מאפשר קבלת מידע וסיוע במגוון רחב של נושאים

מוקד פניות הציבור של המדען הראשי מאפשר לחברות הנתמכות על ידי לשכת המדען או מתעניינות בתוכניות התמיכה של המדען הראשי לפנות ישירות ובצורה מסודרת – בטלפון, בפגישה או במייל – לכתובת אחת ולקבל את הסיוע המתאים. המוקד מרכז את כל הפניות, ממגוון רחב של נושאים ונותן להן מענה. עד כה התקבלו במוקד למעלה מ-250 פניות, המתמקדות בעיקר בתחומים הבאים:

  • בירור מסלולי תמיכה בלשכת המדען – הפונים מקבלים הסבר לגבי מגוון מסלולי התמיכה בלשכת המדען, מי רשאי להגיש ואילו קריטריונים להגשה קיימים במסלולי התמיכה השונים. הפונים אז מופנים לאתר לשכת המדען לעיון מעמיק ומקבלים מידע על אנשי הקשר הספציפיים במסלולי התמיכה השונים.
  • סיוע ליזמים ולחברות מתחילות – קיימים מספר מסלולי תמיכה לחברות מתחילות  שלהן נדרשת תמיכה רחבה מלשכת המדען, כגון: מסלול תנופה, חממות טכנולוגיות, חברות מתחילות. לפונים ניתן הסבר מי רשאי לפנות, מה היקף התמיכה ומהם תחומי ההגשה. כך יכולות החברות לבחור במסלול המתאים להן ביותר  תוך היעזרות מושכלת באתר לשכת המדען.  כמו כן היזמים מקבלים מידע על אנשי הקשר הרלוונטיים למסלולים המיוחדים להם.
  • יזמים טכנולוגיים בתחילת דרכם שיש להם רעיון לפיתוח מוצר או תהליך טכנולוגי פונים למוקד בחיפושם דרכים לקידום הנושא. לרוב הם מעוניינים בתמיכה קטנה יחסית ולכן מופנים למסלול תנופה תוך הסבר על דרכי התמיכה של המדען הראשי.
  • פניות בנושאי אישורים ובקשות מיוחדות, כגון בקשות להעברת חובות וזכויות, בקשה להכרה בהוצאות מו”פ של חברה לצורכי מס, סעיף 20א’ וכו’. הפונים מופנים לאתר להורדת הבקשה, ומקבלים את שמות אנשי הקשר הרלוונטיים להעברת הבקשה.
  • מתן מידע הקשור לפרויקטים הנתמכים על ידי המדען: בירור סטטוס התיק, דיווחים כספיים, כתבי אישור וכל מידע הקשור לתיק נתמך מדען.
  • העברת רשימת תוכנות המאושרות ע”י לשכת המדען לדיווחי שעות.

לשכת המדען הראשי תומכת במו”פ טכנולוגי בתעשייה הישראלית. המוקד ערוך ושמח לשרת את כל הפונים נאמנה. רשאים לפנות כל מי שמתאים לכך, רוצה תמיכה ומתעניין בנושא, וכמובן חברות נתמכות מדען.

באתר לשכת המדען מופיעים מספר הטלפון לפניות ציבור (02-6662492) וכתובת הדואר האלקטרוני – Support.madaan@ocs.economy.gov.il. המענה בטלפון ניתן בין השעות 12:00-9:00. אפשר להשאיר הודעה ותתבצע חזרה תוך פרק זמן קצר (יום עד יומיים).

בפניות שבהן ניתן מענה במעגל הראשון (כגון מתן מידע הקשור למשרד או בירור סטטוס), הפנייה נסגרת מייד במעמד השיחה או הדואר האלקטרוני. בפניות של בירור וחזרה לפונה משך הטיפול יום אחד. כאשר יש פניות הדורשות טיפול מקצועי יותר, וקיים צורך לנתב את הפונה לטיפול גורם נוסף, משך הטיפול הוא כשבוע לכל היותר.