בשנים האחרונות, ובעקבות משבר הקורונה בפרט, אנו עדים לקשיים הרבים שחווה התעשייה היצרנית בישראל. עלויות כוח האדם במפעלי הייצור במזרח הרחוק נמוכות באופן משמעותי מעלויות כוח האדם בישראל ומשבר הקורונה חידד את הפער הזה בשל הקשיים בהעסקה פיזית של עובדים במפעלים. לכן, היכולת של חברות יצרניות לחדור לשווקים נוספים להצליח בייצוא ולהגדיל את המכירות, היא מנוע קריטי עבור הצמיחה שלהם.
דרכים להגדלת מכירות ופריון החברה
אז כיצד ניתן להגדיל את הפריון בחברות יצרניות? פעמים רבות נקבל את התשובה המובנת מאליה – כדי שמפעל יוכל להרוויח יותר, עליו להוריד את עלויות הייצור, להוריד מחירים וכך להגדיל את המכירות. עם זאת, הניסיון של חברות ישראליות להוריד את עלויות הייצור ולהשוות אותן למזרח הרחוק אינו אפשרי והוא מגביל את הצמיחה של החברה.
יש כל מיני דרכים להגדיל מכירות באופן משמעותי ולהוות תחרות ברמה הגלובלית לדוגמא:
- חברה יכולה ליצור לעצמה בידול טכנולוגי או גיוון גדול יותר במוצרים. בידול טכנולוגי יכול לבוא בדמות של מוצר חדש ואטרקטיבי שעוד לא קיים בשוק, לדוגמה יוגורט טבעוני בטעם חלבי, או שיפור טכנולוגי למוצר קיים, שהופך את המוצר לחכם יותר, למשל ארונות דוחי מים ובלתי דליקים. בידול טכנולוגי מוסיף למוצרים ערך משמעותי ללקוח, שחברות אחרות לא יכולות להתחרות בו בקלות.
- אופציה נוספת להגדלת מכירות היא ייצור מוצרים משיקים טכנולוגית למוצר הקיים של החברה ובכך החברה יכולה לפתוח לעצמה שווקים חדשים בהם היא לא הייתה נוכחת. כך למשל, חברה שעד היום ייצרה ספוגים לניקוי, יכולה להסב את המוצר לספוגים לגידולים חקלאיים.
חדשנות היא אופק להצלחה של חברה תעשייתית בעידן שאנו נמצאים בו