נראה כי לא עובר יום בחודשים האחרונים בלי שניתקל בפרסום דרמטי הקשור בבינה המלאכותית. הפרסומים מציגים בחלקם תמונת עתיד ורודה בה כלי בינה מלאכותית פותרים את כלל בעיות האנושות. פרסומים אחרים מציגים תחזית קודרת ועגמומית. אבל ככלל יש הסכמה רחבה על פוטנציאל השינוי ועומק המהפכה הטכנולוגית בה אנחנו נמצאים. הבינה המלאכותית היא טכנולוגיה משבשת – כזו שמשנה מן היסוד מגוון עצום של תעשיות, מוצרים, שירותים וממשקים.

מדינות העולם מתחרות ביניהן בניסיון להבטיח את מקומן ולזכות בתועלות הכלכליות והחברתיות הנובעות מהבינה המלאכותית. עמדת הזינוק של ישראל במרוץ הזה מצוינת, והיא מדורגת באופן עקבי בעשירייה הפותחת של מדינות העולם במדדים השוואתיים שונים. ההובלה שלנו נסמכת על שתי חוזקות יסודיות – היכולת להפוך ידע אקדמי ליישום מסחרי בדמות מוצרים ושירותים, ויכולתנו המופלאה כאומה לשלב ידע ומקצועיות מעולמות תוכן שונים, להפגיש סביב שולחן אחד אנשי מקצוע שונים ולפתור יחד אתגרים קשים ומורכבים. שני יתרונות אלה מאפשרים לישראל להרחיב את תפיסת ההיי-טק ה”מסורתית”, ולמנף את טכנולוגיית הבינה המלאכותית ליצירת מוצרים ייחודיים בתחומים כמו בריאות, מזון, אנרגיה, חקלאות, תחבורה, ייצור תעשייתי, בנייה ועוד.

במגזין זה אספנו עבורכם דוגמאות מרתקות לאופן שבו בינה מלאכותית משנה את העולם. ניסינו להדגיש את המגוון העצום של היישומים והשימושים מחד, ולצד זאת את העומק הטכנולוגי הייחודי הטמון בכל תחום ותחום.