צעדים ראשונים להגדלת מכירות בתעשיית הייצור

רוני אבני | 27.05.21

בשנים האחרונות, ובעקבות משבר הקורונה בפרט, אנו עדים לקשיים הרבים שחווה התעשייה היצרנית בישראל. עלויות כוח האדם במפעלי הייצור במזרח הרחוק נמוכות באופן משמעותי מעלויות כוח האדם בישראל ומשבר הקורונה חידד את הפער הזה בשל הקשיים בהעסקה פיזית של עובדים במפעלים. לכן, היכולת של חברות יצרניות לחדור לשווקים נוספים להצליח בייצוא ולהגדיל את המכירות, היא מנוע קריטי עבור הצמיחה שלהם.   

דרכים להגדלת מכירות ופריון החברה

אז כיצד ניתן להגדיל את הפריון בחברות יצרניות? פעמים רבות נקבל את התשובה המובנת מאליה – כדי שמפעל יוכל להרוויח יותר, עליו להוריד את עלויות הייצור, להוריד מחירים וכך להגדיל את המכירות. עם זאת, הניסיון של חברות ישראליות להוריד את עלויות הייצור ולהשוות אותן למזרח הרחוק אינו אפשרי והוא מגביל את הצמיחה של החברה.

יש כל מיני דרכים להגדיל מכירות באופן משמעותי ולהוות תחרות ברמה הגלובלית לדוגמא:

  1. חברה יכולה ליצור לעצמה בידול טכנולוגי או גיוון גדול יותר במוצרים. בידול טכנולוגי יכול לבוא בדמות של מוצר חדש ואטרקטיבי שעוד לא קיים בשוק, לדוגמה יוגורט טבעוני בטעם חלבי, או שיפור טכנולוגי למוצר קיים, שהופך את המוצר לחכם יותר, למשל ארונות דוחי מים ובלתי דליקים. בידול טכנולוגי מוסיף למוצרים ערך משמעותי ללקוח, שחברות אחרות לא יכולות להתחרות בו בקלות.
     
  2. אופציה נוספת להגדלת מכירות היא ייצור מוצרים משיקים טכנולוגית למוצר הקיים של החברה ובכך החברה יכולה לפתוח לעצמה שווקים חדשים בהם היא לא הייתה נוכחת. כך למשל, חברה שעד היום ייצרה ספוגים לניקוי, יכולה להסב את המוצר לספוגים לגידולים חקלאיים.

חדשנות היא אופק להצלחה של חברה תעשייתית בעידן שאנו נמצאים בו

אנחנו גם באינסטגרם

היתרון שבשיתוף פעולה בין חברות יצרניות לבין חברות סטארטאפ

המזל הגדול של חברות ייצור ישראליות, הוא האקוסיסטם שהן חיות בו. בין היתרונות המובהקים, הוא היכולת ליצור שיתופי פעולה בין חברות תעשיית ייצור ובין חברות סטארטאפ ישראליות. שני הצדדים יוצאים מורווחים: חברת התעשייה זוכה ביתרון טכנולוגי, והסטרטאפ מקבל הדגמה של הטכנולוגיה (ביצוע פיילוט) שפיתח וזוכה בניסיון תעשייתי עשיר. 
רשות החדשנות מציעה מסלולים המאפשרים שיתופי פעולה מהסוג הזה, כמו מסלול המכינה למו”פ ומסלול מופ”ת של זירת ייצור מתקדם. 

 

ההשפעה של בידול טכנולוגי על הגדלת המכירות

בסופו של דבר, הבידול הטכנולוגי מסייע לחברה להתפתח ברמה הבינלאומית, לגרום לה לפרוץ את גבולות השוק הישראלי ולעקוף חברות המתחרות איתה על אותו שוק צרכנים. ככל שחברה תקדים את העיסוק במחקר ופיתוח, היא תכיר מהר יותר מה מעניין את השוק, מה יכול להצליח ומה יעזור לה להגדיל מכירות ואת הפריון שלה. בשורה התחתונה, חדשנות היא אופק להצלחה של חברה תעשייתית בעידן שאנו נמצאים בו. כניסה למנהרת החדשנות יכולה לאפשר פריצה לשווקים נוספים, ואף הצדקה להעלאת מחירים והרחבה של פעילות. 


רוני אבני
רוני אבני מנהלת תכנית המכינה למו"פ
במסגרת התכנית, רוני מסייעת לחברות שמעולם לא התנסו במו"פ ולחברות אשר פעילויות המו"פ שלהן זקוקות להכוונה, להיכנס לעולם החדשנות, להעלות את הפיריון, להעצים את כושר התחרות ולהצעיד את החברה קדימה. בסופו של דבר, חברות אלה משתלבות בהצלחה בתכניות המו"פ המתקדמות של רשות החדשנות. רוני, עורכת דין, בעלת תואר ראשון במשפטים וממשל ותואר שני בתקשורת פוליטית.

עוד פוסטים שיכולים לעניין אותך