כצפוי, גם במוקדי יזמות אחרים בעולם מצב הנשים בתחום בכי רע. עם זאת, מהשוואה בינלאומית של ישראל למקומות אחרים ניכר כי היא משתרכת מאחור גם מבחינת שיעור הנשים היזמות וגם מבחינת שיעור ההון שמגייסות נשים לסטארטאפים בשלבים מוקדמים מסך ההשקעות בסטארטאפים. למעשה, מבין האקוסיסטמים היזמיים המובילים באירופה ובארה״ב, רק באלה של פריז ואמסטרדם שיעור הנשים היזמות נמוך יותר מאשר בישראל (בה השיעור עומד על 9.4%). בניו יורק, עמק הסיליקון, דבלין, ברצלונה, לונדון, סטוקהולם, בוסטון, מדריד, הלסינקי, ברלין וציריך שיעור הנשים היזמות של סטארטאפים גבוה מאשר בישראל.

באקוסיסטמים היזמיים הבולטים בארצות הברית – מקום אליו זירת החדשנות הישראלית נושאת עיניים – שיעור הנשים היזמות גבוה יותר מאשר בישראל: בעמק הסיליקון השיעור הוא 12.9%, בבוסטון שיעור דומה של 12.8% ובניו יורק שיעור גבוה יותר של 16.8% מכלל היזמים – כך לפי נתוני חברת Start up Genome שהופקו עבור רשות החדשנות. הנתונים מתייחסים לחברות שהוקמו החל משנת 2010 ומבוססים על מידע שנלקח ממאגר CrunchBase. הבדיקה כוללת את מי שמוגדרים מייסדים בחברות (Founder או Co-Founders) או מנכ״לים.ות (CEO).

בסצנת הסטארטאפים הצומחת באירופה נשים מהוות 10.8% מכלל היזמים של סטארטאפים, כך לפי Startup Genome. אלה שיעורי הנשים היזמות בערים הנחשבות למובילות בתחום היזמות באירופה: בלונדון שיעור היזמות הוא 13%, בפריז 9%, בברלין 10.2% ובסטוקהולם 12.9%. על אף שחלה עלייה איטית בשיעור הנשים היזמות בסטארטאפים אירופאיים בעשור האחרון, הוא עדיין עומד על פחות מ-15% בשנה. שיעור היזמות באירופה דומה לשיעור ההון שמגיע לסטארטאפים שהוקמו על ידי נשים: 10% מכלל המימון לסטארטאפים באירופה בשלוש השנים האחרונות. שיעור זה נשאר יציב מאז שנת 2018. ההשוואה מגלה שבערים האירופאיות שיעור ההשקעות בסטארטאפים בשלבים מוקדמים שהוקמו על ידי נשים גבוה מאשר בישראל. לדוגמה, בלונדון, סטוקהולם וציריך שיעור ההשקעות בשלבים המוקדמים בסטארטאפים שהוקמו על ידי נשים הוא 18%. גם במדינות עם שיעור נשים יזמות נמוך יותר, שיעור ההשקעות בסטארטאפים שלהן גבוה מאשר בישראל – במדריד השיעור הוא 19%, בברלין 15% ובפריז 12%.