תשתיות מחקר במערכת הבריאות בישראל

כללי

הסבר על מרכזי חדשנות ותשתיות מחקר

מחקר ופיתוח טכנולוגיות חדשניות בתחום הבריאות מבוסס לרוב על מידע בריאות ומתבצע בשיתוף פעולה בין התעשייה, גופי מחקר וארגוני בריאות. על מנת לקדם שירותי בריאות חדשניים במערכת הבריאות הישראלית, ולאפשר את התפתחות התעשייה בישראל יש צורך לייצר שיתופי פעולה אלו באופן יעיל, מהיר ובעלויות תחרותיות. שיתופי פעולה אלו דורשים מארגון הבריאות יכולת ותשתית מתאימה לקידום מו”פ מבוסס מידע: הנגשת מידע, תכנון וביצוע מחקר, ניתוח נתונים בהקשר קליני, ביצוע ניסויים קליניים ועוד. בהתאם לכך, בשנים האחרונות מתפתחת פעילות רבה של מרכזי חדשנות ותשתיות מחקר בארגוני הבריאות (קופות ובתי חולים) בישראל.

בהמשך להחלטת הממשלה לקידום תחום הבריאות הדיגיטלית כאמצעי לשיפור הבריאות וכמנוע צמיחה, יזמו משרד הבריאות, רשות החדשנות ומערך הדיגיטל הלאומי, תכנית ייעודית לתמיכה בהקמת ו/או הרחבת תשתיות בארגוני בריאות לקידום מו"פ, ולעידוד שיתופי הפעולה עם התעשייה, בהיקף של כ-55 מלש"ח תמיכה ממשלתית. להרחבה על הקול הקורא ראו כאן.

דף זה מנגיש מידע על מרכזי חדשנות ותשתיות מחקר הפועלים במערכת הבריאות, לרבות תשתיות מחקר המקבלות תמיכה ממשלתית במסגרת הקול הקורא. המידע מוצג כפי שהועבר מארגוני הבריאות, וכולל בין היתר את הנתונים הבאים: הסבר על מרכזי חדשנות ותשתיות מחקר, פירוט על שירותי המחקר, סוגי המידע הנגישים למחקר, למי פונים, תוך כמה זמן צפויה תשובה ראשונית, קישור למידע רחב יותר באתר האינטרנט של ארגון הבריאות וכדומה.

ארגון המעוניין להוסיף/לעדכן פרטים בדף, ניתן לפנות במייל ליעל גרשנפלד: Yael.Gershenfeld@innovationisrael.org.il

קרא עוד

קופות חולים

כללית – OCEAN מערכת להנגשת דאטה מותאם לצורכי מו"פ של שירותי בריאות כללית:

המערכת של כללית מהווה “one stop shop” ונועדה להקל ולעודד חוקרים וחברות לביצוע מחקרים רטרוספקטיביים, בנייה של מודלי ניבוי חדשים, תיקוף מודלים קיימים ועוד.
המערכת מתכללת את כלל שלבי העבודה החל מבדיקת עצמאית של כמות הדאטה הקיים, דרך גישה למאגר קלינאים מומחים, חתימה על הסכם מסחרי בטווחי זמן מוגדרים מראש, מעקב אחר אישורים רגולטורים ועד לשליפת הנתונים וביצוע אנליזות סטטיסטיות בסביבת עבודה סגורה ומאובטחת.

למי זה מתאים?
יזמים, סטראטאפים בתחומי הרפואה הדיגיטלית וחברות מכשור רפואי וכן חוקרים מארגוני בריאות ואקדמיה.

הדאטה הרפואי העשיר בעולם
הדאטה העשיר והייחודי של כללית כולל רשומות של יותר מ-7 מיליון מטופלים, על הרצף הטיפולי מ- 14 בתי חולים ויותר מ-1500 מרפאות קהילתיות ברחבי הארץ.
המידע הזמין כולל דאטה מובנה עם נתונים על הלקוח מלידתו ועד לשיבה טובה, כגון אבחונים, פרוצדורות, בדיקות מעבדה, תרופות, אשפוזים, מדדים חיוניים, ביקורים בקהילה, מידע אונקולוגי, בריאות הנפש, מעקב הריון ולידה, וכן מידע שאינו מובנה כגון הדמיות.
כל המידע מונגש בצורה מותממת ודרך מערכת מאובטחת להנגשת דאטה רפואי בענן.

החבילות המוצעות נתפרות לצרכי הלקוח וכוללות הנגשת מידע מותמם ((de-identified ומטויב, וכן אפשרות לסיוע בתכנון המחקר על ידי ליווי אפידימיולוגי וסטטיסטי, הגשה לועדות רגלוטוריות, חיבור לקלינאים מומחים וכן שימוש בפלטפורמת הנגשת הנתונים בענן.

ליצירת קשר - ניתן לפנות ליפעת ונד yifatrob@clalit.org.il או להירשם לפלטפורמה שלנו ונחזור אליכם תוך 2 ימי עסקים.

קרא עוד

לאומית שירותי בריאות

יחידת החדשנות Leumit Start קיימת משנת 2018 ועוסקת בעיקר בתחומי ה- Digital Health, Medical Devices ודיאגנוסטיקה. אנו מאמינים שקידום חדשנות ברפואה היא הדרך הטובה ביותר לשפר את איכות הטיפול, איכות השירות ויעילות תפעולית ופיננסית. החזון שלנו הוא לקדם מחקר ופיתוח בתחומי ה—Health Tech בגישה מתקדמת ואג'ילית תוך שמירה על סטנדרטים קליניים גבוהים, שמירה על חסיון לקוחותינו, מעורבות מחקרית של הסגל הרפואי, והתנהלות ברת קיימא. הפעילות נשענת על שת"פ הדוק עם מכון המחקר בחטיבת הרפואה ועם אגף מערכות מידע.
לצורך כך אנו מציעים לשותפים מהתעשייה חמישה שירותים עיקריים: ייעוץ עסקי ורגולטורי (באמצעות שותפים), Design Partnership, גישה לנתונים קליניים עשירים לצורכי מחקר, ייעוץ קליני, וקיום מחקרים קליניים התערבותיים.

בתחום מחקרי הנתונים אנו מציעים מגוון של תשתיות מחקר:
גישה לנתוני התיק הרפואי של לאומית – "תמר": ללאומית 720,000 לקוחות פעילים שמייצרים מעל 9.2 מיליון ביקורים בשנה, עבורם נשמרים נתונים מאז שנת 1999 (נתונים למחקר משנת 2003). התיק הרפואי "תמר" מבוסס Data base מרכזי אחד מיומה הראשון של המערכת, מה שמבטיח אחידות גבוהה וסדר בנתונים. מעל התיק הרפואי קיים Data warehouse מאורגן, מטוייב ומסודר.
הנתונים המונגשים למחקר כוללים את התחומים הבאים: אבחנות קהילה ובתי חולים, מרשמים וצריכת תרופות, תוצאות מעבדה, נתוני זימון תורים, הפניות, טיפולי אחיות, פרוצדורות פנימיות וחיצוניות ועוד. כלל הנתונים מותממים ומונגשים בתשתית חדרי המחקר הוירטואליים שלנו. למידע נוסף ולצפייה בקטלוג נתונים בסיסי ראו מידע באתר תחת "Leumit's Data Infrastructures": https://www.innovation.leumit.co.il/services

גישה למידע שאינו מובנה:
טקסט חופשי – כלל הטקסט הרפואי הנרשם בתלונות המטופל, הסיכום הרפואי, ההפניות וכדו'. מעל מאה מיליון רשומות, שעברו תהליך התממה ומוכנים למחקר.
אנו מנגישים למחקר סוגי נתונים נוספים שאינם מובנים וביניהם: נתוני דימות מסוג רנטגן, אולטראסאונד וממוגרפיה (משנת 2010), נתוני ECG (משנת 2018) והולטר לב (משנת 2008). על פי דרישה נוכל לספק גישה גם לאולטראסאונד של סקירות הריון מאז שנת 2018. הנתונים יונגשו מותממים.

גישה למידע "רצף טיפולי" – קהילה ובית חולים בשת"פ עם בית החולים שיבא
לאומית ושיבא הקימו מאגר מידע ממוזג מבוסס Mdclone שכולל את כל מטופלי לאומית שעברו טיפול / אשפוז כלשהו בשיבא. המאגר כולל נתונים קליניים מה- EMR בלאומית וכן את הנתונים מה- EMR בשיבא. הפלטפורמה הממוזגת כוללת נתונים על כחצי מיליון מטופלים, ומתאימה במיוחד למחקרים בתחום הרצף הטיפולי.

מיזם Pay & Research - גישה מיידית לנתונים סינטטיים
פתרון ייחודי ופורץ דרך שמטרתו לאפשר גישה כמעט מיידית לנתונים סינטטיים של כ- 10% מלקוחות לאומית על פני 15 שנה. השירות מתבצע בפורטל Self Service כאשר חוקר נכנס לאתר, מקבל מידע על הנתונים שנמצאים במאגר (נתונים מובנים), משלם סכום של 9,500 ₪ + מע"מ, עובר זיהוי בשיחת זום, ומקבל תוך שני ימי עבודה גישה לחדר מחקר וירטואלי שמכיל את הנתונים הסינטטיים (אך אינו יכול להוציא את הנתונים מחדר המחקר). השירות יהיה פעיל במהלך אוקטובר 2023. מידע יימצא באתר leumit start.
למידע נוסף על תהליכי העבודה מול Leumit Start: שירותים, עלויות בסיס, SLA ועוד, ראו מידע באתר תחת "Our Services": https://www.innovation.leumit.co.il/services
פרטי קשר לפניה : innovation@leumit.co.il או דרך האתר. אנו נחזור אליכם תוך שני ימי עבודה

קרא עוד

קאהן-סגול-מכבי (KSM)

KSM (קאהן-סגול-מכבי) הינו מכון המחקר והחדשנות של מכבי שירותי בריאות שהוקם ב 2016 בשיתוף מוריס קאהן וסמי סגול, ומנוהל על ידי ד"ר טל פטלון. החזון של KSM הינו לעצב מחדש את עתיד הבריאות על ידי מתן מענה הוליסטי לכלל צרכי המחקר הרפואי והעצמת מטופלים ומטפלים. למכון גישה ייחודית למשאבים המקצועיים ולידע רפואי נרחב של מכבי, המאפשר לבצע מחקרים חדשניים. מאגר הנתונים של מכון המחקר כולל דאטה דיגיטלי רוחבי ומפורט המבוסס על כ- 2.7 מיליון חברי מכבי לאורך 30 שנה.

 ב-KSM פותחה פלטפורמת ביג דאטה חדשנית, המאפשרת לחוקרים מרחבי העולם לבצע מחקר, אנליזה וניבוי רפואי באמצעות אלגוריתמים מתקדמים, על בסיס מאגר נתונים מקוון ושעבר תהליך התממה (אנונימיזציה). כמו כן פועלת במכון יחידת מחקרים קליניים ויחידת מחקרים אפידמיולוגים. בנוסף הוקם בKSM בנק הדגימות הגדול בישראל (BioBank). למכון שותפויות אסטרטגיות עם חברות טכנולוגיה מובילות, חברות סטארט אפ, מוסדות אקדמיים ומדענים ברחבי העולם.

המכון מציע מגוון רחב של שירותים, ביניהם, יצירת מאגר נתונים רחב ממקורות שונים ואפשרויות שיתוף מתקדמות, גישה לידע המחקרי והמעשי של KSM, אישורי IRB, ובסופו של דבר, הטמעת פתרונות טכנולוגים פוטנציאליים בשירותי קופת החולים.

המרכז פועל במספר תחומים מרכזיים -

  • מחקרי ביג דאטה -  KSM מציע לחוקרים, לחברות וליזמים גישה לנתונים רפואיים באמצעות פלטפורמת מחקר מבוססת ענן. הדאטה מכיל נתונים מובנים ולא מובנים בין היתר נתונים דמוגרפים, ביקורים רפואיים, אבחנות, פרוצדורות, תרופות, הדמיות, מעבדות, אשפוזים, ועוד. בנוסף, מכבי פיתחה רשמים לאבחון מגוון רחב של מחלות כגון סכרת, יתר לחץ דם, סרטן ועוד. כל הנתונים עוברים תהליכי התממה על ידי צוות מהנדסי הנתונים, כאשר בסופו של דבר הנתונים מונגשים דרך פלטפורמה מאובטחת בענן. במרכז קיים צוות ייעודי שאחראי על כל ההיבטים הטכנולוגיים, על תשתיות הענן ועל התחזוקה השוטפת שלו.
  • ביובנק - ב- KSM קיים מאגר הביו-בנק הגדול ביותר בישראל, "טיפה למחקר" עם למעלה ממיליון דגימות ביולוגיות, המאפשר להצליב מידע כמו מחלות רקע וטיפולים תרופתיים, כך שמתאפשר מגוון רחב של מחקרים גנטיים וביולוגיים וכן שיתופי פעולה עם חברות מובילות בתחום המחקרים הגנטיים.
  • מחקרים קליניים - מחלקת המחקר הקלינית, פועלת יחד עם חוקרים וחברות והיא שותפה לתהליך לאורך כל שלבי המחקר; מהתכנון ועד לביצוע הניסוי, לרבות תובנות קליניות, סטטיסטיות וניתוחי ביג דאטה. כמו כן, הליווי מאפשר התייעצות קלינית עם המומחים הרלוונטיים, טיפול בהליכים רגולטוריים, גיוס משתתפים וניטורם, ועוד. פרויקטי המחקר גם מאפשרים שילוב של ניסויים קליניים בשלבים II-IV. בין הפרויקטים המרכזיים של המכון קיימים מחקרים בנושא פתרונות טיפול המתמקדים בחיסונים, בתרופות, במכשירים חדשניים ובגישות טיפוליות חדשות. בנוסף, קיימים מחקרים בנושא איכות החיים הבוחנים פתרונות לשיפור איכות חייהם של חולים כרוניים.

מכון המחקר נותן התאמה מיטבית וספציפית לגוף החוקר מבחינת כמות המידע הדרוש, מיקודו, היקף התמיכה המקצועית הנדרש ופורמט הנתונים המונגשים כך שניתן להבטיח יעילות מקסימאלית מבחינת טיב ועלות המחקר תוך עמידה בלוחות זמנים ותאריכי יעד.

למידע נוסף ויצירת קשר ניתן להיכנס לאתר בכתובת – https://www.ksminnovation.com/

קרא עוד

בתי חולים

מרכזים רפואיים כללית

למרכזים הרפואיים בשירותי בריאות כללית 10 מרכזי חדשנות הפרוסים ברחבי הארץ ומשלבים מידע של בתי החולים וקהילה, ומובילים שיתופי פעולה מסוגים שונים עם חברות חיצוניות וחוקרים. הפלטפורמה להנגשת דאטה מאפשרת חיבור להתקשרות ישירה עם המרכזים וחדרי המחקר השונים לטובת ביצוע מחקרי נתונים, בהתאם לתחומי ההתמחות של כל מרכז.  

בקישורים הבאים תוכלו למצוא פירוט על כל מרכז חדשנות:

קרא עוד

איכילוב - I-Medata AI Center

I-Medata AI Center הוא מרכז מדע הנתונים ובינה מלאכותית של המרכז הרפואי ע"ש סוראסקי בתל אביב (בית חולים איכילוב). המרכז מתמקד בקידום ופיתוח טכנולוגיות מבוססות big data בתחום הבריאות באמצעות פתרונות מתקדמים של בינה מלאכותית. מרכז I-Medata מורכב מאנשי פיתוח ומדעני נתונים, מהנדסים, מובילים קליניים, מנהלי פרויקט ועוד, המגובים במשאבים ובמומחיות הנרחבת של הצוות הקליני בבית החולים.

במרכז הרפואי איכילוב קיים מאגר נתונים רפואיים (data lake) עצום, הנאסף באופן דיגיטלי משנת 2007. המאגר מכיל דאטה רפואי מלמעלה מ 2 מיליון תיקים הרפואיים עם יותר מ 16 מיליון מקרים, וכולל מגוון נתונים מובנים ולא מובנים לרבות רשומות רפואיות אלקטרוניות (EHR), סיכומי אשפוז, נתוני הדמיה ופענוחים (MRI,CT,US), נתוני פתולוגיה מבנק הרקמות (צילומים ופענוחים), תוצאות בדיקות מעבדה, אבחנות, תרופות, מידע תפעולי ועוד. בנוסף, המרכז מציע שירותי התממה של structured ו unstructured data כגון: DICOM, סרטי ניתוח, אקו לב ועוד. במידת הצורך הנתונים ניתנים להנגשה בפורמט הדרוש (למשל FHIR).

המרכז מציע מגוון אופציות לשיתוף פעולה עבור חברות הזנק בתחום הבריאות הדיגיטלית, חברות הייטק, מכוני מחקר, ומרכזי בריאות בארץ ובעולם. למרכז ניסיון רב בניהול מחקרים עם שותפים בארץ ובעולם הכולל:

  • הנגשת נתונים קליניים בחדרי מחקר ייעודיים בסביבת ענן
  • שותפות בפיתוח ועיצוב המוצר (Design Partnership)
  • פרויקטים מחקר ופיתוח (R&D) משותפים

תשתית המחקר בענן מאפשרת הנגשת נתונים רפואיים מותממים בנפחים גבוהים ובאופן מהיר ומאובטח, במקביל ליכולת להשתמש בכלי עיבוד נתונים המתקדמים ביותר.

לבירורים נוספים ניתן לפנות אל ד"ר מיכל שבח, מנהלת תפעול ופיתוח עסקי במרכז בטלפון 054-7425050 או במייל michalshevach@tlvmc.gov.il, או לבקר באתר המרכז I-Medata AI Center

תשובה ראשונית לגבי האפשרויות לשיתוף הפעולה תינתן תוך יומיים.

קרא עוד

אסותא מרכזים רפואיים - RISE זרוע החדשנות של אסותא

אסותא מרכזים רפואיים - RISE זרוע החדשנות של אסותא
אסותא היא ארגון הבריאות הפרטי הגדול בישראל, המעניק טיפול ב-8 מרכזים רפואיים למעל ל-2 מיליון מטופלים בשנה. אסותא פועלת במגוון תחומים וטיפולים – כירורגיה, דימות, פריון, אונקולוגיה ועוד.
זרוע החדשנות שלה, RISE, מקדמת שיתופי פעולה עם אסותא תחומי המחקר והפיתוח הרפואיים.
RISE מציעה מנעד רחב של מודלים לשיתוף פעולה – מחקרים קליניים, שיתוף דאטה, פיילוטים, ולידציות, פיתוחים משותפים, design partnerships ועוד – ומעניקה לשותפיה גישה לטובי הרופאים בישראל, כמות מידע ייחודיות בקנה מידה בינלאומי וניסיון רב בהובלת פרויקטים מסוג זה.
RISE מקדמת גם את פעילות המעבדה הפתולוגית פתו-לאב, ומשלבת את יכולותיה בפרויקטים המבוצעים באסותא ולהפך.

תחומי פעילות ייחודיים לשיתופי פעולה עם אסותא:

פרוצדורות אנדוסקופיות:
אסותא מבצעת כ-20-30% ממגוון רחב של פעולות אנדוסקופיות המתקיימות בישראל, כולל כירורגיה minimal invasive ופעולת בתחום הגסטרו.
אסותא מציעה לחוקרים וחברות גישה לאוסף הולך ומתרחב של סרטונים מפעולות אנדוסקופיות ממגוון תחומים קליניים. הסרטונים מותממים ומונגשים יחד עם מידע קליני לצרכי מחקר ופיתוח.
בקטלוג
ניתן להתרשם מתחומי הפעילות השונים ומכמויות הסרטונים שהולכות וגדלות.

פתולוגיה דיגיטלית:
פתו-לאב היא המעבדה הפתולוגית הגדולה בישראל וגם המתקדמת ביותר בישראל בהטמעת טכנולוגיות דיגיטליות, כולל סריקת הסליידים באיכות גבוהה, תיעוד מאקרו ודיגיטציה מלאה של מערכות הניהול .
בפתו-לאב פועל מרכז מצוינות בפתולוגיה דיגיטלית, בשת"פ עם לאומית שירותי בריאות ואסותא מרכזים רפואיים, שמאפשר לחוקרים וחברות גישה לניסויים, מידע ודגימות לאורך כל רצף הטיפול במטופל, באופן ייחודי ושאין דומה לו בעולם כולו.

כל פנייה והצעה יתקבלו בשמחה בכתובת המייל או מטופס הפנייה באתר: אתר: www.rise.assuta.co.il

תיבת מייל: RISE@assuta.co.il

קרא עוד

אסותא (ציבורי), אשדוד:

היחידה לחדשנות ויזמות רפואית פתחה תשתית שמקדמת שיתופי פעולה ויזמות במגוון רחב של תוכניות מתוך מטרה להנגיש את השדה הקליני של בית החולים לפיתוח טכנולוגיות חדשניות:
אקסלרטור אדמה: קורס אינטנסיבי של 10 מפגשים חד יומיים למיזמים בתחום הרפואה בעלי אופק עסקי. לכל יזם מוצמד מנחה אישי העוזר בהכנת תוכנית עסקית ומצגת עסקית. כמו כן ניתנת עזרה בהגשה לתוכנית קרן תנופה של הרשות לחדשנות.
מסלול הנגשה לחברות הזנק: חברת הזנק המעוניינת לבצע פרויקט התכנות (POC) או פרויקט ולידציה במסגרת השדה הקליני של בית החולים תקבל קשר ישיר עם מומחה בתחום. המסלול מעניק עזרה בהגשה לועדת הלסינקי והכנת חוזה חוקר מהירה המאפשרת תחילת המחקר בטווח של חודשיים מתחילת התהליך.
תשתית ארגז החול הרפואי: תשתית מחקרית המאפשרת בדיקה של טכנולוגיות רפואית של רפואה מרחוק על ידי התחברות לתיק רפואי וירטואלי ושאיבת נתונים מותממים לחדר מחקר וירטואלי. התשתית מאפשרת שאיבת נתונים ממאגרי המידע של בית החולים בניהול של מנהלת מאגרי המידע בגישה מרחוק.
שיתופי פעולה עם מוסדות אקדמיים: אפשרות של חשיפת סטודנטים לפרויקטים לפיתוח בבית החולים כולל אפליקציות, ניהול אדמיניסטרטיבי, לוגיסטיקה וחדשנות תהליכית.
מעבדת מחקר בסיסי: מעבדת מחקר בניהולו של דר' זיו סיבילה אם יכולות במגוון תחומים בנושאים של פתופיזיולוגיה, פרמקולוגיה, ביוכימיה, מחלות זיהומיות ובקרת תהליכים.
פרטי קשר: דר' גיל לוי, מנהל היחידה לחדשנות רפואית. gille@assuta.co.il טל: +972-52-3430545, גרטה בורשטיין, מנהלת פרויקטים, gretab@assuta.co.il טל: 054-5800097, אולגה סלוצקי, מנהלת תחום דאטה, olgasl@assuta.co.il טל: 050-6238326. וגם במייל: AAInnovation@assuta.co.il  מענה ראשוני יתקבל בתוך 24 שעות.

קרא עוד

בית בלב מקבוצת מכבי

מרכז החדשנות לקידום בריאות ואיכות חיים לגיל השלישי
בלב פעילות המרכז עומד DATA BASE (מידע) הכולל נתונים איכותיים, שהצטברו ברשת במשך למעלה מעשור, בתחומים שונים כגון נתוני בריאות הקשיש העצמאי בדיור המוגן, נתוני אשפוז בבתי החולים הגריאטריים של הרשת ונתוני אשפוז, שיקום וטיפול בבית. המידע מונגש לאחר התממה, באמצעות חדרי מחקר וירטואליים - פלטפורמה ידידותית פשוטה ונוחה - לחוקרים באקדמיה וכן לחברות שונות (חברות הזנק, חברות תרופות, חברות מכשור רפואי ועוד), בארץ ובחו"ל. בנוסף, יכולים המשתמשים לקבל גישה לשירותי דאטה מתקדמים, הכוללים שירותי סטטיסטיקה ייעוץ קליני ואפידמיולוגי, ייעוץ דאטה וכיו"ב.

לצד המידע, יכולים המשתמשים לבצע ניסויים ופיילוטים בשדות המחקר השונים של הרשת – BETA SITES – דהיינו לבצע פיילוטים ב-6 בתי הדיור המוגן ו-4 בתי החולים המתקדמים של הרשת, לבחון את הפיתוחים בקרב דיירי ומטופלי הרשת, ולהנות מאלפי שנות הניסיון המצטבר של הרופאים, צוותי הסיעוד, צוותי מקצועות הבריאות וכלל עובדי הרשת.

לפרטים נוספים ראו כאן
ניתן לפנות במייל: innovation@bbalev.co.il.

קרא עוד

הדסה

בית החולים האוניברסיטאי הדסה הוקם בשנת 1912, ונותן מענה לצרכי אוכלוסייה המונה למעלה ממיליון תושבים, באזור ירושלים והסביבה. המידע הרפואי שנצבר במערכות הדסה, נשמר בצורה דיגיטלית מעל 40 שנה וכולל אוכלוסייה מגוונת ביותר מבחינה אתנית.

הדסה והדסית (חברת המסחור של המרכז הרפואי) הינן שותפות בפרויקט ארצי המיועד לפיתוח תשתיות הדאטה הדיגיטליות, למען שיתופי פעולה עם התעשייה ולברות הזנק.

מאגרי המידע של הדסה כוללים:

  • מעל 3.5 מיליון רשומות דמוגרפיה
  • מליוני צילומים מסוגים שונים כגון: כ 0.5 מיליון ;US כ 1.5 מיליון    ;Xray כ 1.2 מיליון;CT  כ 0.5 מיליון  MRI
  • מעל 20 מיליון בדיקות מעבדה מסוגים שונים
  • מעל 375 אלף דוחות ניתוח
  • מיליוני רשומות מידע על מדידות רציפות ממכשירים (METAVISION)
  • מאגרי מידע של בנקי רקמות בתחומים שונים: אונקולוגיה, המטולוגיה, מחלות כבד, אורגנואידים וכו'
  • ומאגרי מידע רבים נוספים.

תיאור התשתיות בהדסה:

  • FHIR חלק ניכר ממאגרי המידע הועברו לתקן סטנדרטי מבוסס FHIR : יולדות, דמוגרפיה, תמותה וכו'. ורבים אחרים מתוכננים לעבור תהליכי סטנדרטיזציה דומים בעתיד.
  • דאטה סינטטי. באמצאות אינטגרציה הדרגתית עם מערכת של חברת  MDCLONE
  • חדרי מחקר וירטואליים. הדסה נמצאת בתהליך התקנה של חדרי מחקר וירטואליים שיאפשרו שימוש בטכנולוגיות VDI וGPUs- לעיבוד מידע בשיטות מתקדמות של AI ו-ML.

צוותים מקצועיים:

  • אגף מערכות מידע, הכולל דאטה אנליסטים לטובת טיפול בפניות החברות
  • מרכז חקר דאטה המספק שירותים נלווים: בניית המודלים, אנליזות סטטיסטית וכו'
  • אגף הנדסה רפואית התומך בשליפת הדאטה
  • רופאים/ות וחוקרים/ות המגויסים/ות לפרויקטים בהתאם לתחום הרפואי

מסלולי התקשרות עם חברות:

  • אקסלרטור הדסה בשת"פ עם חברת IBM
  • הסכמי שרות ורישיון לשימוש בדאטה
  • שיתופי פעולה המאפשרים  POC, Beta site, Design partnerships

תהליך טיפול בפניות הנגשת דאטה כולל תהליך בדיקת התכנות עם אופציה לקבלת דגימת הדאטה ללא עלות, ע"ח חברת הדסית.  אנשי קשר: מאשה זבין zavin@hadassah.org.il, תמיר לויטל tamirl@hadassah.org.il

מידע נוסף מפורט בברושור הדיגיטלי שלנו בברושור הדיגיטלי שלנו.  

קרא עוד

וולפסון

InnoWolfson הינו הרשות למחקר פיתוח וחדשנות במרכז הרפואי וולפסון בחולון. מקדמת ותומכת בשיתופי פעולה בתחומי טכנולוגיות, ביו-רפואה, סביבה ואוכלוסיות. חלק מהשירותים ברשות החדשנות בוולפסון:
פתרונות מבוססי DATA - התיק הרפואי בוולפסון (כמיליון מטופלים בשנה), בכל סוגי המידע הקליני: מידע טבלאי מובנה, מידע טקסטואלי, DICOM, אודיו, וידאו ועוד. המידע מונגש לחוקרים ויזמים בגישה רב תחומית - מיקוד בייעול ושיפור הטיפולים הקיימים ומאידך הדגשת יכולות מחקר ופיתוח.
מחקר יישומי - (א) האב כירורגי לתכנון ניתוחי באמצעות מעבדת סימולציה תלת מימד, (ב) מעורבות כלי ביואינפורמטיקה לאוכלוסיות חולים יחודיות ונדירות, (ג) ביובנק מוסדי ייחודי של דגימות ביולוגיות ממקורות משתנים בעיקר בתחומי רפואת נשים וגידולים. (ד) מרכז ניתוחי למומי לב ילדים מלווה ביחידת טיפול נמרץ וחדרי ניתוח דיגיטליים המאפשרים תכנון היברידי של טיפול והתייעצות. (ה) כלי AI למעבדות דימות ומעבדות קליניות.

השירותים של InnoWolfson לחוקרים וליזמים כוללים- (1) ליווי קליני של כל מיזם באופן אישי מותאם ותומך. אפשרות להטמיע שימוש במיזם למחלקות / תחומי ידע נוספים. (2) ליווי רגולטורי באישורים נדרשים למיזם תוך 45 יום. (3) שמירת בלעדיות IP ליזם בהסכם התקשרות חוזי. (4) אפשרות להוות BETA SITE במשך שלוש שנים, סיוע וחשיפה תוך שימוש בשיווק של מיזם.
לפרטים נוספים: יפית מורלי: rd@wmc.gov.il, 03-5028088 ד"ר אורנית כהן: ornitc@wmc.gov.il, 053-7678599 תשובה מובטחת בתוך 2 ימי עסקים

קרא עוד

כנרת - פלטפורמת ביג דאטה רפואי של המרכזים הרפואיים הממשלתיים בישראל:

במסגרת כנרת טייבנו ומיפינו מידע מהמערכות הקליניות של 6 מרכזים הרפואיים (כ – 6.7 מיליון מטופלים) למודל סטנדרטי בינלאומי, שנקרא OMOP (שנבנה ומנוהל ע"י ארגון (OHDSI. מבנה הדאטה בכנרת תואם את מבנה המודל הבינלאומי.

המרכזים הרפואיים הם: שמיר, ברזילי, הלל יפה, בני ציון, המרכזי הרפואי לצפון והמרכז הרפואי לגליל.

המיפוי בוצע על דאטה של יותר מ 15 השנים האחרונות וכולל מידע מלא על כל הפרוצדורות והאשפוזים שעבר המטופל בבית החולים (ניתוחיות ולא ניתוחיות), האבחנות, התרופות, תוצאות בדיקות המעבדה, סימני חיים, רגישויות וכל מה שפורט במודל לעיל. מעבר לכך, כל דאטה שנדרש וקיים בבתי החולים, ניתן לשליפה והנגשה – סרטים, תמונות, קבצי קול, מוניטורים וכד', תלוי בדרישות של הלקוח (ובקיום הדאטה במרכז הרפואי). הדאטה יהיה נגיש בחדרי מחקר מאובטחים בענן.

בנוסף, על מנת לאפשר הגדרות מדויקות של אוכלוסייה, ייושם כלי הנקרא Atlas, שיאפשר ללקוח להגדיר באופן עצמאי את הדאטה סט הרלוונטי. קישור למערכת דמו של האטלס ולסרטון הדרכה לאטלס.

קישור לקטלוג המידע שכבר מופה בכנרת, ולפירוט דאטה סטים שזמינים או יהיו זמינים בקרוב בכנרת.

ניתן לפנות לאנשי הקשר: hadas.eshel-geva@moh.gov.il הדס אשל גבע – 050-6765790

הדר קאפחhadar.kapach@moh.gov.il  050-6907555.

מענה ראשוני יתקבל בתוך 2 ימי עסקים. פרטים נוספים בקישור.

קרא עוד

סורוקה - SCRC – המרכז למחקרים קליניים בסורוקה

המרכז למחקרים קליניים בסורוקה (SCRC) מרכז את הפעילות המחקרית בבית החולים, שהינו השני בגודלו בארץ והיחיד המשרת את אוכלוסיית הנגב, על מאפייניה היחודים. בית החולים משוייך לקופת חולים כללית, וככזה נהנה מגישה לכלל מאגרי הנתונים העשירים של הקופה המונגשים למחקר. הסביבה והמשאבים הייחודים מאפשרים למרכז להוציא אל הפועל מחקרים איכותיים ומורכבים. למרכז המחקרים נסיון עשיר בביצוע מאות פרויקטים; מחקרים קליניים פרוספקטיביים, מחקרים מבוססי נתונים ומחקרי בריאות, עיר וסביבה.
בשנה האחרונה מרכז המחקרים פועל להנגיש את שירותיו לקהילת חברות ההזנק הישראליות, תוך שימת דגש על נגישות, גמישות, מצויינות ומהירות התגובה.
חדש! בדיקות התכנות להערכת גודל מדגם : https://feasibilitystudysoroka.org
אתר לבדיקות התכנות על סמך אבחנות או תרופות או בדיקות מעבדה. תשובות יתקבלו ע"י אנליסט המרכז בתוך שלושה ימי עסקים.
ניהול מחקרי נתונים מקצה לקצה - ניהול פרויקט נתונים משלב הרעיון, דרך תכנון וגיבוש הפרוטוקול, טיפול ברגולציה, שליפת הנתונים, אנליזה וסיכום התוצאות. בכל הפרויקטים מעורבים קלינאי מומחה תוכן, אפדמיולוג, סטטיסטיקאי, אנליסט ועוזר מחקר. מעורבותם של קלינאים מומחי תוכן המכירים הייטב את "השטח" , ביחד עם אנליסטים הבקיאים בנתונים ובאופן כרייתם, מבטיח את רמתם הגבוהה של המחקרים.השילוב של עוזרי המחקר והמעטפת הניהולית והאדמנסטרטיבית מבטיחה את קידום הפרויקט בלוחות זמנים מהירים.
הנגשת דאטה מותמם למחקר עצמאי – במערכת מאובטחת בענן - מחקרים מבוססי AI הזקוקים למאגר מידע קליני גדול לצורך פיתוח מוצר יכולים להיעזר בשירות הנגשת נתונים של הכללית, בביצוע מרכז המחקרים סורוקה. שיתוף הפעולה כולל כתיבת פרוטוקול, הגשה לועדת האתיקה והנגשת הנתונים בסביבה מאובטחת של הכללית בענן.
מאגר רקמות – ביובנק נגב - ביובנק נגב (חלק מ"מידגם") אחראי על איסוף, טיפול ואחסון של דגימות ביולוגיות שונות. נגישות למטופלי בית החולים מאפשרת איסוף של רקמות חיות ייחודיות, וזאת בנוסף לאיסוף דמים. החיבור לנתונים העשירים של תיק המטופל פותח אפשרויות אינסופיות למחקר רפואי.
מחקרים קליניים - המרכז למחקרים קליניים אחראי על ניהול מחקרים קליניים בבית החולים בכל שלבי הפיתוח (1, 2, 3) וכולל שיתופי פעולה אקדמאים, סטארטאפים ותעשייה.

לפרטים נוספים: ד"ר מיכל גורדון,MichalGord@clalit.org.il, 050-7216014, רחל אבני, RachelAvn@clalit.org.il, 050-6334267, שקד שרביט, ShakedSh@clalit.org.il, 050-2710119. יינתן מענה בתוך 2 ימי עסקים

קרא עוד

שיבא, תל השומר - הזרוע לחדשנות (ARC)

בשיבא הוקמה זרוע החדשנות – ARC, המקדמת תמיכה מקיפה בהקמת סטרטאפים ובצמיחה בתחום הבריאות והינה בעלת רשת קשרים יחידה מסוגה בארץ, עם שותפים מובלים ברחבי העולם (ARC Network). ARC עוסקת ב-3,600 פרוייקטי מחקר ו-3,300 ניסויים קליניים בשנה, ובפורטפוליו שלה קיימים כ-70 סטרטאפים מובילים. ל-ARC קשר הדוק ורב-שנים עם התעשייה – החל מסטרטאפים קטנים, דרך בתי חולים ברחבי העולם וכלה בחברות פארמה רב-לאומיות.
השירותים המוצעים מתחלקים לשניים. הראשון, שיתוף מידע לפיתוח מוצרים/פתרונות על ידי חברות הסטרטאפ בתעשייה. השני, יאפשר לחברות המעוניינות לבצע ניסויים קליניים יכולת מציאת מועמדים לניסוי וימצאו מחלקות העובדות עם דאטה דיגיטלי התומך באיסוף מידע וניתוח מהיר של תוצאת הניסוי. שני המענים מבוססים על בניית תשתית מידע מולטי מודאלית, בסטנדרטים בינלאומיים, עם תשתית federated learning ו- federated search לקישור בין ארגוני בריאות, בצורה שתאפשר את ביצוע החיפוש אך ללא גישה לנתונים עצמם (כגון: כמה חולי IBD בעלי סמנים גנטיים מסוימים הקיימים במאגרי ביה"ח). מאגר המידע הגולמי (data lake) אשר מבוסס על שרתים לוקאליים ברשת המרכז הרפואי שיבא, מכיל את הנתונים הגולמיים אשר קובצו ממערכות שיבא השונות, וכוללים את שלל סוגי מידע הגולמי - רשומות אלקטרוניות מובנות, שדות טקסטואליים לא מובנים, קבצי הדמיה ומולטימדיה ועוד. מאגר זה כולל שדות מידע בר זיהוי המכילים מידע אודות המטופלים השונים (PII).
התשתית בARC מבוססת על הצרכים המשתנים של חברות הסטרטאפ והתעשייה במעבר מסוג מידע אחד למידע מגוון. עקרונות התשתית מבוססים על איגום המידע למאגר מידע אחד מקושר, התממתו ושיתופו בסטנדרט בינלאומי. כחלק מבניית הסטנדרט הבינלאומי, ARC זיהתה את ההזדמנות הייחודית לקחת חלק בייסוד רשת בינלאומית לשיתוף מידע קליני יחד עם מספר בתי חולים מובילים בעולם – mayo Clinic (USA), UHN (Canada), Albert Einstein (Brazil), Mercy (USA), אשר תהווה קפיצת מדרגה בחיבוריות הגלובלית של ישראל.
ניתן לפנות לאנשי הקשר:
ניסים רחמן, 03-5307264, Nisim.Rahman@sheba.health.gov.il שרית קלומיטי, 03-5307600, innovation@sheba.health.gov.il מענה ראשוני יתקבל בתוך 2 ימי עסקים.

קרא עוד

שיבא - מרכז לחקר הסרטן

שיבא - מרכז לחקר הסרטן מספק שירותי ריצוף גנטי וניתוח מידע מתקדמים המסייעים לקלינאים בשיבא, אקדמיה, עולם הרפואה ותעשיית הפארמה בארץ ובחו"ל לביצוע מחקר ביו-רפואי.
המרכז לחקר הסרטן מחזיק במכשור הרפואי המתקדם בעולם המאפשר קשת שירותי ריצוף הכוללים: ריצוף גנומי, אקסומי, טרנספיקטרומי ,ריצופים של גנים בודדים או פאנלים של גנים, וכן קביעת פרופילים בספקטרוסקופיית מאסה. תוצאות הריצוף יכולות, על פי בקשת הלקוח, לעבור ניתוח ביואינפורמטי ו/או ניתוח משמעויות קליניות. בנוסף, ניתן להוסיף נתונים קליניים ומטא דאטה מותאמים לדרישת וצרכי הלקוח Custom tailored -. הנגשת המטא דאטה תעשה בשיתוף ARC מרכז החדשנות של שיבא. בין הקטגוריות האפשריות: רקע גנטי של המחלה, מוטציות נוספות, סיכום קליני הכולל פרמטרים קליניים עיקריים, היסטוריית טיפולים ועוד. ניתן לפנות: Sharon.Moshkovitz@sheba.health.gov.il Sharon.Paz@sheba.health.gov.il מענה ראשוני יתקבל בתוך 2 ימי עסקים. פרטים נוספים וקטלוג בקישור.
בנוסף, היחידה לטכנולוגיות מתקדמות במרכז לחקר הסרטן בשיבא מתמחה בשרותי פרוטאומיקה, NGS וצ'יפים ומספקת פתרונות מקיפים לאנליזות פרוטאומיות, גנומיות ולאפיון מתילציות. שרות הפרוטאומיקה שלנו מתבסס על מערכת מס-ספקטרומטריה וכולל טכניקות שונות לזיהוי ולכימות חלבונים ממגוון סוגי דגימות. שרות ה NGSשלנו עושה שימוש בפלטפורמות שונות של מכשירים (אילומינה ו- PACBIO) המאפשרות ריצופים קצרים וארוכים לצורך ביצוע יישומים שונים, החל מרמת הגן הבודד ועד ריצוף גנומי מלא. כמו כן אנו מבצעים קביעת פרופיל מתילציות באמצעות ציפים וכן באמצעות ריצוף. ניתן לפנות במיילים: Efrat.GlickSaar@sheba.health.gov.il Sharon.Paz@sheba.health.gov.il מענה ראשוני יתקבל בתוך 2 ימי עסקים. פרטים נוספים וקטלוג בקישור

קרא עוד

שערי צדק:

מדעית היא חברת בת למחקר, יזמות וחדשנות של המרכז הרפואי שערי צדק, ומובילה את שיתופי הפעולה בין המרכז הרפואי לחברות טכנולוגיות וביו-רפואה. רשימה חלקית של השירותים שמדעית מציעה:
dataset מדגמי של 2,500 רשומות במחיר מוזל לסטארט-אפים ישראלים, נגיש וזמין לבדיקת התכנות.
קטלוג פרוצדורות ודימות כולל כמויות. שאילתות, שליפה ואיחוד דאטה שליפות מהירות בתשתית FHIR.
שת"פ עם בתי חולים נוספים וקופות חולים אם יש צורך במידע נוסף (בהתקשרות אחת דרך מדעית).
התממה אוטומטית ומתוקפת על כל סוגי הקבצים (דייקום, אולטרה-סאונד, טקסט חופשי).
טיוב הדאטה ע"י מדעני ומנתחי נתונים בהתאם לצרכי השותפים, והנגשתו בחדרי מחקר וירטואליים.
זמני אישורים מקוצרים לתחילת המחקר והנגשת הדאטה.
תיאום מחקר עצמאי ע"י יחידת תיאום מחקר של מדעית הכולל מתאמות מחקר מנוסות.
ביובנק מוסדי של דגימות סרום ופלזמה על מאושפזים וגישה לביובנקים נוספים במחלות שונות.
זמני תגובה מקוצרים של עורכי הדין לחתימת הסכם לשיתוף פעולה, עם התחייבות ל-SLA של 48 שעות.
התיק הממוחשב (EMR) בשערי צדק הוא פרי פיתוח פנימי ולכן שליפות, התאמות, בניית ממשקים, והטמעת טכנולוגיות חדשות מתבצע פנימית באופן מודולרי וגמיש. שאילתות לדאטה נענות ע"י צוות ייעודי תוך זמני תגובה מהירים. ברוב המקרים הדאטה מונגש בתוך שלושה שבועות.
תהליך העבודה כולל פגישת היכרות להבנת הצרכים של החברה תוך הגדרת הצוות המלווה מטעם המרכז הרפואי והתקציב. לכל פרויקט נבנית תכנית עבודה פרטנית עם מעקב צמוד עד להשלמתו לפי אבני דרך, וצוות מקצועי ומנוסה של מדעית ומערכות מידע מלווה אישית כל חברה עד להשלמת הפרויקט.

לפרטים נוספים: גיא כהן: guyco@szmc.org.il, 054-9325694

רננה אופן: renanao@szmc.org.il, 054-6521911. תשובה מובטחת בתוך 24 שעות.

קרא עוד

תשתיות נוספות

פסיפס

פסיפס הוא מיזם לאומי לקידום הבריאות בישראל, המשותף למשרדי הבריאות, האוצר, הביטחון, החינוך, מל"ג (המועצה להשכלה גבוהה) וות"ת (הוועדה לתכנון ולתקצוב), מערך הדיגיטל הלאומי ורשות החדשנות. הוא מנוהל באמצעות שיתוף פעולה בין-אוניברסיטאי, ושותפים לו כיום ושותפים לו כיום שירותי בריאות כללית והמרכזים הרפואיים שלה רבין, כרמל, סורוקה והעמק, והמרכזים הרפואיים שיבא, איכילוב, שערי צדק, והדסה. המיזם בישראל מלווה על ידי הרשות להגנת הפרטיות ומערך הסייבר הלאומי.
שירותי פסיפס העיקריים למחקר:

  1. גישה למידע גנטי germline מבוסס WGS בעומק של X30 על פני אוכלוסיית המתנדבים כולה.
  2. ניתוח שניוני עמוק של המידע הגנטי והנגשת תוצריו המלאים של הניתוח.
  3. גישה למידע הקליני המלא של המטופל מבתי החולים ומקופת החולים
  4. הבנייה וסטנדרטיזציה של המידע הקליני לצורך הכנתו למחקר
    • אחסון המידע בענן וגישה לכוח חישובי לביצוע ניתוחים מסוגים שונים, לרבות ניתוחים שכיחים מוכנים להפעלה, וניתוחים יעודיים על ידי קוד פרטי של המשתמש.
    • תמיכה צמודה בתהליך קבלת אישור רגולטורי, וזמני מענה מהירים לבקשת מחקר.
    • ביצוע ניתוחי Omics נוספים במחיר מסובסד על ידי אילומינה.
    • יצירת קשר: עם מטופלים לצורך ביצוע מחקרים פרוספקטיביים, בהינתן האישורים המתאימים.
    • לפרטים נוספים אפשר לקרוא באתר psifas.org.il או לפנות באימייל research_proposal@psifas.org.il. מענה ראשוני יינתן תוך 24 שעות.

קרא עוד

מידג"ם - "המאגר הישראלי לדגימות ביולוגיות למחקר"

מידג"ם הוקם במימון רשות החדשנות, משרד המדע, ות"ת ומשרד האוצר במטרה להוות תשתית לאומית לקידום המחקר והתעשייה הביו רפואיים בישראל. הפקוח המקצועי על פעילות מידג"ם נעשה במסגרת משרד המדען הראשי במשרד הבריאות.

מידג"ם הוא ביו-בנק מבוזר הבנוי ממינהלת ומחמישה מוקדי איסוף הפועלים במרכזים רפואיים מהמובילים בארץ. מוקדי האיסוף מחתימים את התורמים, אוספים, מעבדים ומאחסנים את הדגימות והמידע הנילווה. המינהלת, המחזיקה בבסיס נתונים מרכזי, אחראית על הקשר עם החוקרים, SOPs, בקרת איכות, אישורים רגולטוריים וניהול כספי.

מידג"ם פועל בשיטת One Stop Shop ומציע לחוקרים את כל הסיוע הנדרש, כולל איסוף ייעודי של דגימות ומידע בהתאם לפרוטוקולי מחקר ספציפיים והגשת בקשות לאישור מחקרים לוועדת הלסינקי.

החל משנת 2014 נאספו במידג"ם כ 200,000 דגימות מכ23,000 תורמים, רובם חולים אונקולוגים. בנוסף, מידג"ם מעמיד לרשות החוקרות והחוקרים אוסף גדול של דגימות DNA מחולים עם מחלות שכיחות כגון סוכרת, יתר לחץ דם, אסתמה, דלקת מפרקים שגרונית, סרטן המעי הגס, סרטן השד, סכיזופרניה, אלצהיימר, מחלת פרקינסון ומכ-5000 תורמים בריאים.

הדגימות והמידע הנאספים במידג"ם משמשים כיום בעשרות מחקרים בתעשייה, באקדמיה ובבתי החולים בארץ ובעולם.

אנא בקרו באתר מידג"ם: www.midgam.org.il.

בכל שאלה, אנא פנו ל:

עדנה סבאג, מנהלת אדמיניסטרטיבית

edna@midgam.org

058-7867667

פרופ' שמעון רייסנרד"ר אדלינה אובצ'רנקו
ראש המינהלתהמנהלת המדעית
shimon@midgam.orgadelina@midgam.org
קרא עוד

תמנ"ע – הנגשת נתוני משרד הבריאות לחוקרים

תמנ"ע (תשתית מחקרי נתוני עתק) היא תשתית לאומית להנגשת מאגרי משרד הבריאות לביצוע מחקרי ביג דאטה בתחום הבריאות.

תמנ"ע משרתת חוקרים מהאקוסיסטם של תחומי הבריאות: ארגוני בריאות, חוקרים מהאקדמיה ומהתעשיה וממשרדי הממשלה השונים, לשם קידום גישה לנתונים התומכים בקבלת החלטות בעולם הרפואה.

בתמנ"ע ישנו אוסף של בעלי מקצוע ייחודיים לעולם המחקר הרפואי אשר נותנים שירות ללקוחות תמנ"ע מתחילת ייזום הרעיון למחקר דרך התיכנון והביצוע בפועל ועד להטמעת המודלים במערכות הארגוניות.

תמנ"ע מהווה כיום את הסטנדרט המשרדי להנגשת מידע בריאות בצורה בטוחה לחוקרים ומבוצעים בה למעלה מ- 100 מחקרים בכל רגע נתון.

לאורך השנים תמנ"ע צברה ניסיון רב ותרמה רבות לעשיית בתחום הדאטה, תרומה שבאה לידי ביטוי ב:

- קביעת מדיניות מבוססת נתונים

-שיתוף נתונים פורץ דרך בין ארגוני בריאות

-התווויות מדיניות פרטיות והתממה

-פיתוח תהליכי מחקר דאטה והטמעתם במערכות תפעוליות

-פיתוח כלי דאטה שימושיים

· קידום ובניית מתודולוגית פרסום לציבור

-תמיכה בפיתוח סטנדרט תקשורת בין גופים

תמנ"ע מספקת שירותים שלא קיימים במקומות אחרים במספר תחומים:

· תשתיות טכנולוגיות - בתמנ"ע ישנה יכולת טכנולוגית מתקדמת עם שרתי HPC ועם יכולת מחשובית עצומה. חדרי המחקר של תמנע הם וירטואלים ובגישה מרחוק, ותמנע נמצאת בשלבים מתקדמים לעבור לחדרי מחקר וירטואלים בענן.

· גישה לדאטה ממשלתי וקליני - בתמנ"ע ישנה גישה לכלל מאגרי משרד הבריאות, המספקים תמונה רחבה ולאומית של מצב הבריאות בישראל

· שמירה על פרטיות - בתמנ"ע ישנה התמחות in house בשמירה על פרטיות וחוקי התממה, אשר מאפשרת לה לבצע מגוון רחב של מחקרים שאחרת לא היו מתאפשרים

· הון אנושי עם התמחויות מגוונות - בתמנ"ע עובד צוות מולטידיסיפלינרי עם התמחות במדעי הנתונים, אפידמיולוגיה, פרטיות, BI ופיתוח עסקי, עם מיקוד בתחום הבריאות. ההון האנושי המגוון של תמנע מאפשר מתן מענה מקצה אל קצה בכל הקשור למחקר רפואי

קרא עוד

כדאי לדעת

אין תוצאות מתאימות לחיפוש שלך.