בשיבא הוקמה זרוע החדשנות – ARC, המקדמת תמיכה מקיפה בהקמת סטרטאפים ובצמיחה בתחום הבריאות והינה בעלת רשת קשרים יחידה מסוגה בארץ, עם שותפים מובלים ברחבי העולם (ARC Network). ARC עוסקת ב-3,600 פרוייקטי מחקר ו-3,300 ניסויים קליניים בשנה, ובפורטפוליו שלה קיימים כ-70 סטרטאפים מובילים. ל-ARC קשר הדוק ורב-שנים עם התעשייה – החל מסטרטאפים קטנים, דרך בתי חולים ברחבי העולם וכלה בחברות פארמה רב-לאומיות.
השירותים המוצעים מתחלקים לשניים. הראשון, שיתוף מידע לפיתוח מוצרים/פתרונות על ידי חברות הסטרטאפ בתעשייה. השני, יאפשר לחברות המעוניינות לבצע ניסויים קליניים יכולת מציאת מועמדים לניסוי וימצאו מחלקות העובדות עם דאטה דיגיטלי התומך באיסוף מידע וניתוח מהיר של תוצאת הניסוי. שני המענים מבוססים על בניית תשתית מידע מולטי מודאלית, בסטנדרטים בינלאומיים, עם תשתית federated learning ו- federated search לקישור בין ארגוני בריאות, בצורה שתאפשר את ביצוע החיפוש אך ללא גישה לנתונים עצמם (כגון: כמה חולי IBD בעלי סמנים גנטיים מסוימים הקיימים במאגרי ביה”ח). מאגר המידע הגולמי (data lake) אשר מבוסס על שרתים לוקאליים ברשת המרכז הרפואי שיבא, מכיל את הנתונים הגולמיים אשר קובצו ממערכות שיבא השונות, וכוללים את שלל סוגי מידע הגולמי – רשומות אלקטרוניות מובנות, שדות טקסטואליים לא מובנים, קבצי הדמיה ומולטימדיה ועוד. מאגר זה כולל שדות מידע בר זיהוי המכילים מידע אודות המטופלים השונים (PII).
התשתית בARC מבוססת על הצרכים המשתנים של חברות הסטרטאפ והתעשייה במעבר מסוג מידע אחד למידע מגוון. עקרונות התשתית מבוססים על איגום המידע למאגר מידע אחד מקושר, התממתו ושיתופו בסטנדרט בינלאומי. כחלק מבניית הסטנדרט הבינלאומי, ARC זיהתה את ההזדמנות הייחודית לקחת חלק בייסוד רשת בינלאומית לשיתוף מידע קליני יחד עם מספר בתי חולים מובילים בעולם – mayo Clinic (USA), UHN (Canada), Albert Einstein (Brazil), Mercy (USA), אשר תהווה קפיצת מדרגה בחיבוריות הגלובלית של ישראל.
ניתן לפנות לאנשי הקשר:
ניסים רחמן, 03-5307264, Nisim.Rahman@sheba.health.gov.il שרית קלומיטי, 03-5307600, innovation@sheba.health.gov.il מענה ראשוני יתקבל בתוך 2 ימי עסקים.