KSM (קאהן-סגול-מכבי) הינו מכון המחקר והחדשנות של מכבי שירותי בריאות שהוקם ב 2016 בשיתוף מוריס קאהן וסמי סגול, ומנוהל על ידי ד”ר טל פטלון. החזון של KSM הינו לעצב מחדש את עתיד הבריאות על ידי מתן מענה הוליסטי לכלל צרכי המחקר הרפואי והעצמת מטופלים ומטפלים. למכון גישה ייחודית למשאבים המקצועיים ולידע רפואי נרחב של מכבי, המאפשר לבצע מחקרים חדשניים. מאגר הנתונים של מכון המחקר כולל דאטה דיגיטלי רוחבי ומפורט המבוסס על כ- 2.7 מיליון חברי מכבי לאורך 30 שנה.

 ב-KSM פותחה פלטפורמת ביג דאטה חדשנית, המאפשרת לחוקרים מרחבי העולם לבצע מחקר, אנליזה וניבוי רפואי באמצעות אלגוריתמים מתקדמים, על בסיס מאגר נתונים מקוון ושעבר תהליך התממה (אנונימיזציה). כמו כן פועלת במכון יחידת מחקרים קליניים ויחידת מחקרים אפידמיולוגים. בנוסף הוקם בKSM בנק הדגימות הגדול בישראל (BioBank). למכון שותפויות אסטרטגיות עם חברות טכנולוגיה מובילות, חברות סטארט אפ, מוסדות אקדמיים ומדענים ברחבי העולם.

המכון מציע מגוון רחב של שירותים, ביניהם, יצירת מאגר נתונים רחב ממקורות שונים ואפשרויות שיתוף מתקדמות, גישה לידע המחקרי והמעשי של KSM, אישורי IRB, ובסופו של דבר, הטמעת פתרונות טכנולוגים פוטנציאליים בשירותי קופת החולים.

המרכז פועל במספר תחומים מרכזיים –

  • מחקרי ביג דאטה –  KSM מציע לחוקרים, לחברות וליזמים גישה לנתונים רפואיים באמצעות פלטפורמת מחקר מבוססת ענן. הדאטה מכיל נתונים מובנים ולא מובנים בין היתר נתונים דמוגרפים, ביקורים רפואיים, אבחנות, פרוצדורות, תרופות, הדמיות, מעבדות, אשפוזים, ועוד. בנוסף, מכבי פיתחה רשמים לאבחון מגוון רחב של מחלות כגון סכרת, יתר לחץ דם, סרטן ועוד. כל הנתונים עוברים תהליכי התממה על ידי צוות מהנדסי הנתונים, כאשר בסופו של דבר הנתונים מונגשים דרך פלטפורמה מאובטחת בענן. במרכז קיים צוות ייעודי שאחראי על כל ההיבטים הטכנולוגיים, על תשתיות הענן ועל התחזוקה השוטפת שלו.
  • ביובנק – ב- KSM קיים מאגר הביו-בנק הגדול ביותר בישראל, “טיפה למחקר” עם למעלה ממיליון דגימות ביולוגיות, המאפשר להצליב מידע כמו מחלות רקע וטיפולים תרופתיים, כך שמתאפשר מגוון רחב של מחקרים גנטיים וביולוגיים וכן שיתופי פעולה עם חברות מובילות בתחום המחקרים הגנטיים.
  • מחקרים קליניים – מחלקת המחקר הקלינית, פועלת יחד עם חוקרים וחברות והיא שותפה לתהליך לאורך כל שלבי המחקר; מהתכנון ועד לביצוע הניסוי, לרבות תובנות קליניות, סטטיסטיות וניתוחי ביג דאטה. כמו כן, הליווי מאפשר התייעצות קלינית עם המומחים הרלוונטיים, טיפול בהליכים רגולטוריים, גיוס משתתפים וניטורם, ועוד. פרויקטי המחקר גם מאפשרים שילוב של ניסויים קליניים בשלבים II-IV. בין הפרויקטים המרכזיים של המכון קיימים מחקרים בנושא פתרונות טיפול המתמקדים בחיסונים, בתרופות, במכשירים חדשניים ובגישות טיפוליות חדשות. בנוסף, קיימים מחקרים בנושא איכות החיים הבוחנים פתרונות לשיפור איכות חייהם של חולים כרוניים.

מכון המחקר נותן התאמה מיטבית וספציפית לגוף החוקר מבחינת כמות המידע הדרוש, מיקודו, היקף התמיכה המקצועית הנדרש ופורמט הנתונים המונגשים כך שניתן להבטיח יעילות מקסימאלית מבחינת טיב ועלות המחקר תוך עמידה בלוחות זמנים ותאריכי יעד.

למידע נוסף ויצירת קשר ניתן להיכנס לאתר בכתובת – https://www.ksminnovation.com/