המרכז למחקרים קליניים בסורוקה (SCRC) מרכז את הפעילות המחקרית בבית החולים, שהינו השני בגודלו בארץ והיחיד המשרת את אוכלוסיית הנגב, על מאפייניה הייחודים. בית החולים משויך לקופת חולים כללית, וככזה נהנה מגישה לכלל מאגרי הנתונים העשירים של הקופה בביה”ח ובקהילה המונגשים למחקר. הסביבה והמשאבים הייחודים מאפשרים למרכז להוציא אל הפועל מחקרים איכותיים ומורכבים. למרכז המחקרים ניסיון עשיר בביצוע מאות פרויקטים; מחקרים קליניים פרוספקטיביים, מחקרים מבוססי נתונים ומחקרי בריאות, עיר וסביבה. 

מרכז המחקרים פועל להנגיש את שירותיו לקהילת חברות ההזנק הישראליות, תוך שימת דגש על נגישות, גמישות, מצוינות ומהירות התגובה:

  • הנגשת דאטה (קהילה ובית חולים) מותמם למחקר עצמאי, במערכת מאובטחת בענן של חדרי המחקר בכללית, תוך דגש על לוחות זמנים מהירים. המרכז מסייע בין היתר בכתיבת פרוטוקול המחקר ובהגשה לאישור הלסינקי.
  • קיימת אפשרות לפי בקשת החברות או החוקרים, לשילוב קלינאי מומחה תוכן, אפידמיולוג, סטטיסטיקאי, אנליסט ועוזר מחקר, בשלבי המחקר השונים.
  • מחקרים קליניים – המרכז למחקרים קליניים אחראי על ניהול מחקרים קליניים בבית החולים בכל שלבי הפיתוח (1, 2, 3) וכולל שיתופי פעולה אקדמאים, סטארט-אפים ותעשייה.
  • מאגר רקמות – ביובנק נגב – ביובנק נגב (חלק מ”מידגם”) אחראי על איסוף, טיפול ואחסון של דגימות ביולוגיות שונות. נגישות למטופלי בית החולים מאפשרת איסוף של רקמות חיות ייחודיות, וזאת בנוסף לאיסוף דמים. החיבור לנתונים העשירים של תיק המטופל פותח אפשרויות אינסופיות למחקר רפואי. 
  • חדש! בדיקות התכנות להערכת גודל מדגם:  https://feasibilitystudysoroka.org

אתר לבדיקות התכנות על סמך אבחנות או תרופות או בדיקות מעבדה. תשובות יתקבלו ע”י אנליסט המרכז בתוך שלושה ימי עסקים. 

לפרטים נוספים: ד”ר מיכל גורדון – MichalGord@clalit.org.il, 050-7216014. רחל אבני – RachelAvn@clalit.org.il, 050-6334267. שקד שרביט, ShakedSh@clalit.org.il, 050-2710119.

לינק לאתר. מענה יינתן בתוך 2 ימי עסקים.