ללאומית כ- 720,000 מטופלים פעילים שמקבלים שירותים בכ- 330 סניפים ברחבי הארץ ע”י כ- 2,200 רופאים וכ- 3,000 מטפלים, אנשי צוות סיעודי ואנשי אדמיניסטרציה.
Leumit Start – היא יחידת החדשנות של לאומית שירותי בריאות. היחידה קיימת משנת 2018 ועוסקת בעיקר בתחומי ה- Digital Health, Medical Devices ודיאגנוסטיקה. אנו מאמינים שקידום חדשנות ברפואה היא הדרך הטובה ביותר לשפר את איכות הטיפול, איכות השירות ויעילות תפעולית ופיננסית. החזון שלנו הוא לקדם מחקר ופיתוח בתחומי ה—Health Tech בגישה מתקדמת ואג’ילית תוך שמירה על סטנדרטים קליניים גבוהים, שמירה על חסיון לקוחותינו, מעורבות מחקרית של הסגל הרפואי, והתנהלות ברת קיימא. הפעילות נשענת על שת”פ הדוק עם מכון המחקר בחטיבת הרפואה ועם אגף מערכות מידע.
לצורך כך אנו מציעים לשותפים מהתעשייה חמישה שירותים עיקריים: ייעוץ עסקי ורגולטורי (באמצעות שותפים), Design Partnership, גישה לנתונים קליניים עשירים לצורכי מחקר, ייעוץ קליני, וקיום מחקרים קליניים התערבותיים.

בתחום מחקרי הנתונים אנו מציעים מגוון של תשתיות מחקר:
גישה לנתוני התיק הרפואי של לאומית – “תמר”: ללאומית 720,000 לקוחות פעילים שמייצרים מעל 9.2 מיליון ביקורים בשנה, עבורם נשמרים נתונים מאז שנת 1999 (נתונים למחקר משנת 2003). התיק הרפואי “תמר” מבוסס Data base מרכזי אחד מיומה הראשון של המערכת, מה שמבטיח אחידות גבוהה וסדר בנתונים. מעל התיק הרפואי קיים Data warehouse מאורגן, מטוייב ומסודר.
הנתונים המונגשים למחקר כוללים את התחומים הבאים: אבחנות קהילה ובתי חולים, מרשמים וצריכת תרופות, תוצאות מעבדה, נתוני זימון תורים, הפניות, טיפולי אחיות, פרוצדורות פנימיות וחיצוניות ועוד. כלל הנתונים מותממים ומונגשים בתשתית חדרי המחקר הוירטואליים שלנו. למידע נוסף ולצפייה בקטלוג נתונים בסיסי ראו מידע באתר תחת “Leumit’s Data Infrastructures”: https://www.innovation.leumit.co.il/services

גישה למידע שאינו מובנה:
טקסט חופשי – כלל הטקסט הרפואי הנרשם בתלונות המטופל, הסיכום הרפואי, ההפניות וכדו’. מעל מאה מיליון רשומות, שעברו תהליך התממה ומוכנים למחקר.
אנו מנגישים למחקר סוגי נתונים נוספים שאינם מובנים וביניהם: נתוני דימות מסוג רנטגן, אולטראסאונד וממוגרפיה (משנת 2010), נתוני ECG (משנת 2018) והולטר לב (משנת 2008). על פי דרישה נוכל לספק גישה גם לאולטראסאונד של סקירות הריון מאז שנת 2018. הנתונים יונגשו מותממים.

גישה למידע “רצף טיפולי” – קהילה ובית חולים בשת”פ עם בית החולים שיבא
לאומית ושיבא הקימו מאגר מידע ממוזג מבוסס Mdclone שכולל את כל מטופלי לאומית שעברו טיפול / אשפוז כלשהו בשיבא. המאגר כולל נתונים קליניים מה- EMR בלאומית וכן את הנתונים מה- EMR בשיבא. הפלטפורמה הממוזגת כוללת נתונים על כחצי מיליון מטופלים, ומתאימה במיוחד למחקרים בתחום הרצף הטיפולי.

מיזם Pay & Research – גישה מיידית לנתונים סינטטיים
פתרון ייחודי ופורץ דרך שמטרתו לאפשר גישה כמעט מיידית לנתונים סינטטיים של כ- 10% מלקוחות לאומית על פני 15 שנה. השירות מתבצע בפורטל Self Service כאשר חוקר נכנס לאתר, מקבל מידע על הנתונים שנמצאים במאגר (נתונים מובנים), משלם סכום של 9,500 ₪ + מע”מ, עובר זיהוי בשיחת זום, ומקבל תוך שני ימי עבודה גישה לחדר מחקר וירטואלי שמכיל את הנתונים הסינטטיים (אך אינו יכול להוציא את הנתונים מחדר המחקר). השירות יהיה פעיל במהלך אוקטובר 2023. מידע יימצא באתר leumit start.
למידע נוסף על תהליכי העבודה מול Leumit Start: שירותים, עלויות בסיס, SLA ועוד, ראו מידע באתר תחת “Our Services”: https://www.innovation.leumit.co.il/services
פרטי קשר לפניה : innovation@leumit.co.il או דרך האתר. אנו נחזור אליכם תוך שני ימי עבודה