רשות החדשנות מכריזה על תמיכה ביוזמות לסיוע לצרכי ההון האנושי בתעשיית ההייטק במלחמת "חרבות ברזל"

02/11/2023

רשות החדשנות מזמינה תאגידים להגיש בקשות למימון יוזמות לחיבור בין עובדים או מתנדבים וחברות למילוי צרכי ההון האנושי בחברות הייטק במטרה להתמודד עם האתגרים של מחסור בהון אנושי במהלך המלחמה.

השר אופיר אקוניס: “אחד מתפקידיה העיקריים של הממשלה בזמן מלחמה היא לאפשר למשק הישראלי ולכלכלה הישראלית להמשיך ולפעול ככל הניתן. לאחר הענקת הסיוע בסכום של 400 מיליון שקל אנחנו ממשיכים ופועלים גם בתחום ההון האנושי על מנת לאפשר להייטק הישראלי להמשיך לפעול, לצמוח ולהמשיך להוביל את כלכלת ישראל בעת המלחמה”.

דרור בין, מנכ”ל רשות החדשנות: “בהמשך למאמצים שעושה רשות החדשנות בימים האלו לסיוע חירום לחברות באמצעות הערוץ המהיר שהושק בשבוע האחרון יש צורך גם במענה לאתגרי כוח אדם מיומן לתעשייה בעקבות גיוסי המילואים הנרחבים. היוזמות שיבחרו יהוו תשתית לאיתור צרכים מקרב חברות בתעשייה בהיבטי כוח אדם מיומן ויחברו בין מתנדבים ועובדים שיכולים לתת כתף בתקופה הזו ולמנוע פגיעה בפעילות השוטפת של חברות ההייטק. רשות החדשנות תמשיך לייצר פתרונות עבור תעשיית ההייטק בשגרה ובחירום כדי לקדם את תעשיית ההייטק בישראל שימשיך להוות קטר לעוצמתה הכלכלית של ישראל”. 

 סקר שנערך לאחרונה בשיתוף רשות החדשנות ומכון SNPI שופך אור על מצב תעשיית ההייטק מאז פרוץ המלחמה. הממצאים מצביעים על כך ש-70% מהחברות דיווחו על פגיעה בהמשכיות התפעולית שלהן גם בגלל מחסור בעובדים הנובע מגיוס משמעותי של כוח אדם למילואים. התעשייה מתמודדת כעת עם צורך משמעותי באנשי מקצוע מיומנים כדי להבטיח את המשך פעילותן של חברות אלו.

רשות החדשנות תסייע במימון של פלטפורמות אשר “ישדכו” בין עובדים/מתנדבים טכנולוגיים ועסקיים, ובין צרכי כוח אדם העולים מקרב חברות ההייטק. פלטפורמות אלו יתמקדו (בין היתר):

  • השמה והכוונת עובדים שהינם חלק מתעשיית ההייטק לחברות הייטק שעובדיהן נעדרים מעבודתם עקב המלחמה.
  • חיבור בוגרי אקדמיה או הכשרות חוץ אקדמיות במקצועות טכנולוגיים כפי שמוגדר במסלול ההטבה שאינם מועסקים למשימות שיוגדרו ע”י חברות הייטק.
  • חיבור של מומחים ומשקיעים אשר מעוניינים לסייע לחברות הייטק בהיבטים עסקיים וגיוס הון. 

סיוע כספי יינתן בהתאם להנחיות המפורטות במסלול קרן הון אנושי .

המימון יינתן עבור תקציב מבוקש של עד 1,000,000 ₪ באחוז מימון של עד 70% מהתקציב המאושר לפי החלטת הועדה.

לא יינתן מענק כספי לתוכניות קיימות או דומות שכבר מקבלות מימון מגורם ממשלתי אחר בשל האיסור על כפל מימון ממשלתי.

 למידע נוסף על תהליך הגשת הבקשה, לחצו כאן.