רשות החדשנות ומשרד העבודה ישקיעו בהכשרות והסבות עבור החברה הבדואית ויוצאי אתיופיה

31/07/2023

רשות החדשנות ומשרד העבודה מזמינים חברות וארגונים להגיש בקשות מימון עבור שילוב צעירים/ות בדואים, ויוצאי אתיופיה בהייטק.

 

דרור בין, מנכ”ל רשות החדשנות: “אחת המטרות של רשות החדשנות, הינה שילוב ההון האנושי בפריפריה החברתית והגיאוגרפית בהייטק, גם בתקופה מאתגרת זו. המשבר בהייטק מהווה הזדמנות עבור החברות להשקיע בתקופה הקרובה בהכשרה של עובדים קיימים ושילוב מועמדים פוטנציאלים מרקע מגוון לטובת הצפת ערך ויצירת יתרון תחרותי לחברות ע”י חשיבה מחוץ לקופסה וזוויות ראיה חדשות לפתרון בעיות”.

ישראל אוזן, מנכ”ל משרד העבודה: “משרד העבודה חרט על דגלו להוביל הכשרות איכותיות בדגש על שילוב אוכלוסיות מגוונות בתעסוקה, בתוך שוק עבודה משתנה וטכנולוגי. עתידו של שוק העבודה תלוי במידה רבה ביכולות של אוכלוסיות שונות למצוא עצמן בתפקידים בעלי פריון ושכר גבוהים. משרד העבודה מציע מגוון אפשרויות להשתלבות בתעשיית ההייטק, בין אם זה באמצעות לימודי הנדסאות במכללות הטכנולוגיות המפוקחות על ידינו ובין אם בתכניות ייעודיות מסוג זה שמגבירות את שיתוף הפעולה והידע בין משרדי הממשלה לטובת הציבור בישראל”.

בקול הקורא שפרסמה רשות החדשנות, היא מציעה מענקי מימון לגופים שיפתחו תכניות להגדלת ההון האנושי בהייטק הישראלי. הרשות קוראת לחברות ועמותות להגיש הצעות לפרויקטים המשלבים אוכלוסיות עם פוטנציאל אך בייצוג חסר בתעשיית ההייטק: החברה הערבית בדרום ויוצאי אתיופיה.

בנוסף, בקול קורא זה מפורטות הבקשות לתכניות שהרשות יחד עם משרד העבודה מעוניינים לקבל:

  • תכניות לשילוב החברה הבדואית בהייטק, בדגש על פיתוח תשתיות וכלים לאיתור ולמיון מועמדים, תוכניות הכשרה/התמחות מעשית עבור סטודנטים, סיוע בצמצום נשירה של סטודנטים, מענים ייעודיים לחברות, תוכניות חשיפה ליזמות ועוד.
  • תכניות לשילוב יוצאי אתיופיה בהייטק: שילוב של מועסקים חסרי ניסיון מקצועי קודם, סטודנטים ובוגרי תארים ממגוון מקצועות; הרחבת אפשרויות התעסוקה, תוכניות לשדרוג תעסוקתי ולקידום. במסגרת זו ייבחנו גם תוכניות הטרוגניות כאשר המימון יינתן עבור חלקי התוכנית הייעודים לאוכ’ יוצאי אתיופיה.

הקריטריון הראשון להערכת הבקשות הוא רמת החדשנות ומידת הייחודיות של התכנית. מלבד זאת, התכניות ידורגו על פי יכולות החברה, מידת המענה לתחומים המועדפים, מידת הגידול היחסי של עובדים חדשים או קיימים בשכר גבוה, פוטנציאל הצמיחה ויכולת ההטמעה של התוכנית בישראל, כולל הצגת מודל עסקי בר קיימא להמשך, אפקטיביות וישימות התכנית (תוכניות משותפות לאקדמיה, תעשייה ומגזר שלישי), מידת שילוב נשים בתוכנית המוצעת ועוד – כל זאת כאמור במסגרת הקול הקורא המפורט והקריטריונים המלאים המפורטים לכל מסלול.

במסלול קרן הון אנושי יינתנו שני סוגי מענקים:

  • לתקציב מבוקש של עד 1 מיליון ₪ – (תכניות בשלב התנעה/הנבטה) השתתפות הרשות בשיעור של 50% עד 70% מהתקציב המאושר.
  • לתקציב מבוקש של 1 מיליון ₪ עד 15 מיליון ₪ – (תכניות בשלב צמיחה/scale) השתתפות רשות עד 50% מהתקציב המאושר ובמקרים חריגים עד 70% מהתקציב המאושר.

 

 


דרור בין, מנכ”ל רשות החדשנות
צילום: חנה טייב