נעמי קריגר כרמי מונתה לנהל את הזירה החברתית ציבורית ברשות החדשנות

12/06/2017

במסגרת תפקידה תהיה קריגר כרמי מופקדת על נושא הזירה החברתית-ציבורית אשר מתמודדת עם אתגר חברתי משמעותי: פיתוח הון אנושי לתעשייה עתירת הידע, גיוון המועסקים בהיי-טק, ושילוב חרדים וערבים בתעשייה. כמו כן הזירה מתמקדת בשיפור האפקטיביות ואיכות השירותים של המגזר הציבורי ובשיפור הרווחה החברתית ואיכות החיים באמצעות חדשנות טכנולוגית. מטרת הזירה היא לרתום את ההיי-טק לטובת פתרון בעיות מהותיות בחברה ובמגזר הציבורי בישראל ולהעלות את המודעות לצרכים המיוחדים של בעלי המוגבלויות, בתחומים כמו בריאות, ביטחון ומזון, הדורשים פתרונות טכנולוגיים.

קריגר כרמי בעלת ניסיון בהקמה והובלה של מיזמים חדשניים בעולם העסקי והחברתי. בחמש השנים האחרונות הקימה וניהלה את מרכז הטכנולוגיה בריטניה ישראל (UK Israel Tech Hub), מיזם ראשון מסוגו של ממשלת בריטניה לקידום שיתוף פעולה בין המדינות בחדשנות וטכנולוגיה. המודל זכה בפרס החדשנות של ממשלת בריטניה אשר החליטה לשכפלו בשווקים נוספים, אומץ על ידי מדינות נוספות, ונתמך על ידי חברות מובילות וסטארט-אפים בשני הצדדים.

לפני כן, קריגר כרמי הייתה מנהלת אסטרטגיה ותפעול במרכז טאוב לחקר המדיניות החברתית בישראל, ומנכ”לית סטרייב ישראל (מבית תבת-ג’וינט ישראל ומשרד הכלכלה) – תכנית ארצית ייחודית לשילוב בלתי-מועסקים מאוכלוסיות מגוונות בתעסוקה מקדמת ופיתוח קריירה.

בטרם זאת, קריגר כרמי עבדה כבנקאית השקעות בוול סטריט עבור חברת ליהמן בראדרס, שם עבדה על עסקאות של מיזוגים ורכישות, הנפקות והערכות שווי עבור חברות טכנולוגיה מובילות מישראל ומהעולם.

היא בעלת תואר שני במדיניות ציבורית מבית ספר קנדי לממשל באוניברסיטת הרווארד ותואר ראשון בכלכלה ויחסים בינלאומיים מהאוניברסיטה העברית, ועמיתה במרכז המדע והמדיניות של אוניברסיטת קיימברידג’.

מנכ”ל רשות החדשנות, אהרון אהרון ציין כי “נעמי מביאה אתה לתפקיד החדש ניסיון רב של מעורבות פעילה בעולם הטכנולוגי, במגוון רחב של תחומים, וכן ניסיון רב בעבודה מול הארץ ומול העולם. הנושא החברתי-ציבורי הוא בדמנו –יכולתה של ישראל להישאר בפסגת החדשנות הישראלית ולהמשיך להתפתח תלוי במידה רבה בעירוב של אוכלוסיות נוספות בתעשיית החדשנות הישראלית”.

נעמי קריגר כרמי מהלת זירת החברתי-ציבורי הנכנסת אמרה כי: “אני שמחה מאוד להצטרף לרשות החדשנות ומצפה לאתגר של קידום התעשייה הישראלית על כל גווניה להישגים נוספים”.