השת"פ הטכנולוגי בין קנדה וישראל מגיע למחוזות חדשים: הסכם מו״פ חדש נחתם בין רשות החדשנות לבין מחוז קוויבק שבקנדה בהיקף של 12 מיליון דולרים

01/06/2017

רשות החדשנות (לשעבר לשכת המדען הראשי) השיקה מסלול שיתוף פעולה בהיקף 10 מיליוני דולרים בשיתוף מחוז קוויבק הקנדי. שתי השותפות הקצו תקציב בגובה של 3 מיליון דולר לתקופה של 5 שנים בכדי לתמוך בפיתוחי מו”פ בהיקף כולל של 6 מיליון דולר. סכום זה (6 מיליון דולר) יועמד במקביל בשיטת המאצינג’ ע”י חברות קטנות ובינוניות שייהנו מפירות המו”פ. אהרון אהרון, מנכ”ל רשות החדשנות: אנו רואים בהסכם הזה הישג משמעותי שיאפשר לחבר בין חברות, חוקרים, יזמים ומשקיעים באזורים נוספים במדינת קנדה”

שיתוף הפעולה בין ישראל ומחוז קוויבק מורכב מחברות תעשייה, החל ממפעלים קטנים ובינוניים (SME), וכלה בחברות גדולות ומוסדות אקדמיים שיחברו יחד לפיתוח משותף של טכנולוגיות חדשניות שיסייעו בפתרון אתגרי תעשייה שונים. פיתוחים אלו ייעשו בהתאם לדרישות העולות מהשטח כגון התאמה אישית של מוצרים, במטרה ליצור התאמה מושלמת לצרכי התעשייה בשני האזורים.

החתימה על ההסכם התרחשה במסגרת ביקור רשמי של ראש מחוז קוויבק, שהגיע עם פמלייתו לכנס מיקסי ביו-מד- האירוע הגדול ביותר של תעשיית מדעי החיים בארץ, בהשתתפות בכירי תעשיית הביו-טק, אשר כלל מתחם ייחודי בו הציגו חברות סטארט-אפ ישראליות את הפיתוחים האחרונים והחדשניים ביותר בתחום הביו-מד לצד מפגשי B2B עם מספר חברות זרות.

חברות ישראליות וקוויבקיות מתבקשות להציג הצעות שיתופי פעולה, לבחינת היתכנות ע”י רשות החדשנות הישראלית והמקבילה לה בקוויבק. המימון יוענק לחברות אשר יפגינו יחסי שותפות מבטיחים ופוטנציאל מסחור לטווח הקרוב ויתרון כלכלי לשני המדינות.

צוותים מוזמנים להגיש בקשה מלאה דו שלבית, הכוללת טופס שיתוף פעולה בילטרלי המתאר את הפרויקט ואת שיתוף הפעולה בין חברת קוויבק לבין החברה הישראלית החל מתאריך 1 ביוני 2017. הבקשות מוערכות באופן עצמאי על ידי משרד החדשנות של קוויבק ורשות החדשנות הישראלית, אשר מסכימים במשותף אילו בקשות ימומנו.

אהרון אהרון, מנכ”ל רשות החדשנות: “אנו מברכים על חתימת ההסכם ראשון בין ישראל למחוז קוויבק. אומנם, קשרי החדשנות בין ישראל לקנדה קיימים כבר 40 שנה כמנוף כלכלי בילטרלי, אבל עד היום, למעשה, לא פעלו מסגרות שת”פ בחדשנות במחוז קוויבק. אנו רואים בהסכם הזה הישג משמעותי שיאפשר לחבר בין חברות, חוקרים, יזמים ומשקיעים באזורים נוספים במדינת קנדה”. 

דומיניק אנגלייד, שרת הכלכלה, המדע והחדשנות של קוויבק: “ממשלת קוויבק מברכת על השקת מסלול המו”פ התעשייתית של קוויבק-ישראל. היותה של ישראל מדינה מובילה בתחום הטכנולוגיה, המחקר והחדשנות הופכת אותה לשותף מועדף לפיתוח טכנולוגיות מתקדמות. אני משוכנעת שהסכם זה יסלול את הדרך להקמת שותפויות רווחיות בין קוויבק לבין חוקרים ועסקים ישראלים, לטובת הכלכלות של שני הצדדים”.