האירוע הגדול של תעשיית מדעי החיים בישראל: תחרות "סטארטאפ הביו של השנה" בחסות רשות החדשנות

22/05/2017

במסגרת אירועי תערוכת מיקסי-ביו-מד, האירוע הגדול ביותר של תעשיית מדעי החיים בארץ, תקיים רשות החדשנות את תחרות “סטארט-אפ השנה” בתחום הביו (מכשור רפואי, פארמה ובריאות דיגיטלית). 45 סטרטאפים ייקחו חלק במתחם מיוחד שיוקם במרכז התערוכה ויציג את חברות החדשנות הרפואית הישראלית המתקדמות ביותר. מתוכן, 10 חברות נבחרו בהליך שיפוט מקדים לעלות לגמר, שבו יציגו את פיתוחיהן על גבי בימת התערוכה, כשרק שלוש יזכו בתואר. בין העולות לגמר חברת Sebana, המפתחת תרופה המסייעת לייצב תוצאות השתלת השומן, חברת Nutrino Health, המסייעת להתאמת תזונה לחולי סכרת באמצעות מעקב דיגיטלי, וחברת Alpha Tau Medical, שמשתמשת בהצלחה בקרינת אלפא לטיפול בגידולים מוצקים. אהרון אהרון, מנכ”ל רשות החדשנות: “רשות החדשנות שמה לעצמה למטרה לפתח את האקוסטיסטם הישראלי בתחומי הבריאות. תחרות הסטארטאפים שתקיים הרשות לראשונה ממריצה את החברות להצטיין ומסמנת את העתיד של ישראל בתחומי הפארמה, המכשור הרפואי והבריאות הדיגיטלית”

תערוכת מיקסי-ביו-מד הישראלית מיצבה עצמה לאורך השנים כמקום המפגש העיקרי לאנשי תעשיית הבריאות, המדיקל והפארמה בישראל ובעולם. הכנס משמש פלטפורמה ייחודית לקשרים עסקיים בין חברות הזנק, משקיעים, חברות רב לאומיות, חוקרים ומשתתפים מכ-45 מדינות בעולם,  ומוצגים בו הפיתוחים האחרונים שישפיעו על התחום, וכפועל יוצא גם על החיים של כולנו, בשנים הבאות. 

במסגרת התערוכה תציג רשות החדשנות את פעילותה ושירותיה בתחום הביו-מד, ותפעיל מתחם בו נציגיה יסבירו על שלל השירותים שהרשות מעניקה ליזמים במסגרת 6 הזירות השונות (זירות הזנק, חברות בצמיחה, מסלול בינ”ל, תשתית טכנולוגית, ייצור מתקדם וזירה חברתית-ציבורית). 

בנוסף, ולכל אורך ימי הכנס, יציגו 45 סטרטאפים מובילים בתחומי הביומד (כ-15 מדי יום), אשר נבחרו מבין יותר מ-100 חברות שהגישו בקשה, את פיתוחיהם בתערוכה המסובסדת ע”י רשות החדשנות. 45 חברות אלו התחרו ביניהם ו-10 מתוכן נבחרו מבעוד מועד לעלות לגמר, בו יציגו את פיתוחיהן על במת התערוכה. החברות נבחרו ע”י צוות שיפוט מטעם הרשות בו חברים אהרון אהרון, מנכ”ל רשות החדשנות, ד”ר טליה בן נריה, ראש תחום מדעי החיים ברשות החדשנות, צחי שנרך, סמנכ”ל טכנולוגיות ומנהל המערך הטכנולוגי ברשות החדשנות וד”ר אירית יניב מטעם האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות. בתום התחרות יעניק מנכ”ל רשות החדשנות אהרון אהרון תעודת הוקרה ל-3 זוכות, ב-3 תחומים: פארמה, מכשור רפואי, ובריאות דיגיטלית. 

(*רשימת החברות שעלו לגמר מצורפת בנפרד).   

בין עשרת הסטרטאפים המתחרים שעלו לגמר ניתן למצוא את נוטירנו (Nutrino Health Ltd) אשר תומכת באנשים החיים עם סוכרת עם FoodPrint ™- באמצעות פיתוח חתימה דיגיטלית הבוחנת כיצד מזונות משפיעים על הגוף ומסייעת להתאים לכל אדם תזונה אישית וייחודית התואמת להם. המערכת אוספת נתונים ממכשירים רפואיים, מכשירים לבישים, חיישני פעילות וסמנים ביולוגיים אחרים ומשתמשת בניתוח אנליטי בכדי לספק הצעות מזון מותאמות אישית להגברת אפשרויות האכילה בבית, ואף בחוץ. חברה נוספת היא Alpha Tau Medical אשר הצליחה להגיע לפריצת דרך מדעית בטיפול בגידולים מוצקים, באמצעות שימוש בקרינת אלפא (בטכנולוגית DaRT). הטיפול מתבצע באמצעות הוספת זרעי Alpha DRT אשר פולטים קרינה ההורסת את הגידול, ומגנה על הרקמה הבריאה שמסביבו.
 
אהרון אהרון, מנכ”ל הרשות החדשנות: “רשות החדשנות מופקדת על מדיניות החדשנות בישראל ותפקידה לטפח ולפתח את משאב החדשנות במדינה, בין השאר דרך תמיכה בתחומי חדשנות מובילים, דוגמת תעשיית הביוטק הישראלית. עבורנו, תמיכה והשתתפות בכנס הביומד, שהינו האירוע הגדול של תעשיית מדעי החיים הישראלית שהיא מהמובילות בעולם, הינו אחד הכלים למימוש חזון הרשות לתמוך בצורכי האקו-סיסטם של החדשנות בישראל ע”י חבירה לאירועי לווין מובילים, המפגישים את התעשייה כולה עם גורמים בארץ ובחו”ל ובכך תורמים לשגשוגה. זאת, בין השאר דרך תמיכת רשות החדשנות בתחרות סטרטאפים חדשניים בתחום מדעי החיים במסגרת הכנס וחשיפתם לתעשייה ולקהל באי הכנס”.

תערוכת מיקסי-ביו-מד ה-16, מאורגנת בשיתוף רשות החדשנות (לשעבר לשכת המדען הראשי), חברת IATI) Israel Advanced Technology Industries), שהינה ארגון גג לתעשיית ההייטק ומדעי החיים, וחברת Kenes exhibitions המתמחה בארגון כנסים. בכנס ישתתפו בכירי רשות החדשנות: אהרון אהרון, מנכ”ל רשות החדשנות ואניה אלדן, מנהלת יחידת הזנק ברשות החדשנות. 

10 הסטרטאפים עלו לגמר תחרות רשות החדשנות:

בטבלה להלן מוצגים 10 הסטרטאפים שעלו לגמר תחרות רשות החדשנות והפיתוחים שהם יציגו על במת התערוכה:

שם החברה

תחום פעילות

פיתוח

Alpha Tau Medical Medical Device החברה הצליחה להגיע לפריצת דרך מדעית בטיפול בגידולים מוצקים, באמצעות שימוש בקרינת אלפא (בטכנולוגיתDaRT ). הטיפול מתבצע באמצעות הוספת זרעי Alpha DRT אשר פולטים קרינה ההורסת את הגידול, ומגנה על הרקמה הבריאה שמסביבו.
Amorphical Pharma חברת תרופות חלוצית ישראלית המפתחת ומייצרת צורה סינתטית של סידן המכונה סידן אמורפי קרבונט (ACC) . התרופות מבוססות ACC אותן מפתחת החברה נמצאות כרגע בפיתוח קליני לטיפול באוסטיאופורוזיס ומגוון רחב של מחלות הקשורות לסידן.
BrianMARC Digital Health החברה פיתחה טכנולוגיה מתקדמת של ניטור גלי המוח על מנת לשפר את התוצאות בשיקום לאחר שבץ, וככלי ניהול לבריאות הנפש המשמש מדד נוירופיזיולוגי אובייקטיבי של מצב אלו הסובלים מהפרעות נוירו-פסיכיאטריות. האפליקציה לנייד מפותחת כעת לניהול מיגרנה, וכוללת המלצות למניעתה.
Betalin Pharma כדי לספק טיפול יעיל לסוכרת, Betalin Therapeutics מפתחת את טכנולוגיה פריצת דרך שתאפשר השתלת תאים בלבלב הכוללים תאים לייצור אינסולין, על מנת לשחזר את יכולות ייצור האינסולין הפנימי של הגוף כדי להציל מיליוני חיים.
DayTwo Digital Health האלגוריתם DayTwo מנבא תגובות הסוכר בדם למזונות שונים. אלגוריתם זה מבוסס על מיקרוביום ייחודי שנמצא במעיים ופרמטרים אישיים אחרים ומספק למשתמשים בו המלצות תזונה מותאמות אישית.
 E-Shunt Pharma החברה מפתחת הליך ניתוח לטיפול במחלת הגלוקומה הפוגעת בעצב הראייה. ההליך בעל פולשנות מינימלית, זמן התאוששות מינימלי והינו בעל אפקט מתמשך ועמיד.
Nutrino Health Ltd Digital Health החברה תומכת באנשים החיים עם סוכרת עם FoodPrint ™- המערכת אוספת נתונים ממכשירים רפואיים, מכשירים לבישים, חיישני פעילות וסמנים ביולוגיים אחרים ומשתמשת בניתוח אנליטי כדי להבין כיצד מזונות שונים משפיעים על יחידים. לאחר מכן המערכת מספקת הצעות מזון מותאמות אישית להגברת אפשרויות האכילה בבית, ואף בחוץ.
Sebana Medical Pharma שומן אנושי הוא מילוי עורי אידיאלי, שכן הוא זהה לשומן שנעלם או הוסר מאזור היעד. חברת Sebana מפתחת תרופה המסייעת לייצב את תוצאות השתלת השומן.
Vaxil Biotherapeutics Pharma החברה מפתחת סוג חדש של חיסונים המבוססים על מאפיינים ספציפיים של פפטידים (שרשרות קצרות של חומצות אמינו; השימוש העיקרי בפפטידים הוא בייצור נוגדנים. במקום להזריק חלבון שלם לגוף, ניתן להזריק פפטיד חלקי של החלבון, אשר יגרום לגוף לייצר נוגדנים לחלבון כולו).
VOTIS Prognostic Imaging Technologies Medical Device החברה פיתחה סולם הערכת פוטנציאל הצלת הגפיים בחולים עם מחלת עורקים היקפית  (PAD)– המדידה נעשית באמצעות טכנולוגיה לא פולשנית, שאינה מבוססת קרינה, הקרובה לאינפרה-אדום המסייעת לקבוע האם לטפל ב- PAD על ידי קטיעה כוללת, קטיעה חלקית, או אנגיופלסטיקה.