דו"ח רשות החדשנות השנתי 2016 הוגש לראש הממשלה ושר הכלכלה והתעשייה, בנימין נתניהו

09/08/2016

בדו”ח שהוגש הבוקר, 22 ביוני, ע”י יו”ר רשות החדשנות לרוה”מ, מציגה הרשות הלאומית לחדשנות טכנולוגית (לשעבר לשכת המדען הראשי) ניתוח שנתי מקיף על מצב התעשייה ומנתחת את המגמות העתידיות

ראש הממשלה ליו”ר רשות החדשנות והמדען הראשי:

“ישראל היא מדינה שקידשה ומקדשת את החדשנות. השגנו הישגים גדולים, אבל אנחנו לא יכולים להיעצר במישור, גם אם הוא גבוה מאוד, אנחנו רוצים להמשיך לטפס. כדי להמשיך לטפס היו לך כמה הצעות טובות מאוד, וחלק מהן הן תקציביות, ואנחנו נבחן אותן בתקציב הדו-שנתי. חלק מהן מחייבות ראייה חדשה, הרבה יותר רחבה, על המשאב העיקרי שדוחף את החדשנות וזה כוח אדם – ועל זה אנחנו עוד נדבר הרבה. אני מודה לך על זה, תמשיך בעבודה החשובה”.

אבי חסון, יו”ר רשות החדשנות והמדען הראשי במשרד הכלכלה והתעשייה: “אנחנו נמצאים על פרשת דרכים: על מנת “לקפוץ מדרגה” דרושה מדיניות יעילה וממוקדת בצמיחה מבוססת חדשנות והגדלה משמעותית של המשאבים המושקעים בחדשנות הישראלית”.

עוד מוסיף, חסון:” בזכות הפעילות הענפה שהתקיימה בישראל בשני העשורים האחרונים, הגענו להישגים יוצאי דופן, אולם נראה כי “שבע השנים” הטובות נגמרו, וכי אנחנו קרובים לתקרת הזכוכית שלנו. עלינו להסתכל על נקודת זמן זו כהזדמנות לקפיצת מדרגה מעמדה של חוזק ועוצמה.  אם לא נבצע את המהלכים הדרושים כעת, הם ייכפו עלינו תוך מספר שנים מעמדה של חולשה ולאחר שפוטנציאל רב בוזבז. אם נשכיל לבצע את שינוי המדיניות הדרוש, ישנו סיכוי רב כי נצליח לחדש את הצמיחה המהירה של ההייטק הישראלי,

בד בבד עם הגדלת הצמיחה מבוססת החדשנות בכלל המשק. “בדוח שהוגש הבוקר, 22 ביוני, “י יו”ר רשות החדשנות לרוה”מ, מציגה הרשות הלאומית לחדשנות טכנולוגית (לשעבר לשכת המדען הראשי) ניתוח שנתי מקיף על מצב התעשייה ומנתחת את המגמות העתידיות שישפיעו על ענפי ההיי-טק, התעשייה ומנועי הצמיחה של המשק ב-2016-2017, לצד שורת המלצות ושיקוף המצב למקבלי ההחלטות.

במקביל עתיד יו”ר הרשות להגיש בקרוב לממשלה את תכנית “קפיצת מדרגה” שמשמעותה פירוט הפעילויות המידיות שיש לבצע בטווח הקרוב כדי לצאת מהמשבר בטווח הארוך.
לצד ניתוח היקף הפעילות המרשים של ההייטק הישראלי השנה, הדו”ח מציף מספר סוגיות משמעותיות המחייבות התייחסות ממשלתית מיידית.