להלן מיקוד הנושאים:
משרד הבריאות ומטה המיזם הלאומי ישראל דיגיטלית במשרד לשוויון חברתי מקדמים פתרונות בריאות דיגיטלית בהגדרתה הרחבה ביותר, תוך תשומת לב לפתרונות טכנולוגיים, אשר בנוסף לערך המקצועי והאיכותי שלהם, יתרמו לחסכון במשאבים והתייעלות במערכת הבריאות.
אנו מעוניינים להכיר ולתמוך בטכנולוגיות איכותיות לכלל אתגרי מערכת הבריאות הציבורית בישראל, לרבות טכנולוגיות בתחומים הבאים, הנמצאים במיקוד אסטרטגי של משרד הבריאות:
טיפולי בית, אשפוז בית ושיפור הרצף הטיפולי
מערכת הבריאות מתקדמת לכיוון מתן טיפול בסביבה הביתית, החל מאבחון ביתי, דרך שירותי רפואה מרחוק ועד לשירותי אשפוז בבית. פתרונות טכנולוגיים אשר יוכלו לסייע בקידום המערכת למתן יותר שירותים בסביבה הביתית הם רלוונטיים מתמיד להיערכות ארגוני הבריאות לעתיד, לחיזוק הרצף הטיפולי בין בית החולים לקהילה וחיזוק עולם טיפולי הבית.
רצף הטיפול הינה גישה רב מקצועית ומוגדרת כטיפול רציף ואיכותי, לאורך זמן, בין מטפלים שונים, מסגרות שונות ומערכות שונות, באמצעות תאום המעברים ביניהם, לצורך מקסום איכות הטיפול ושיפור איכות החיים תוך ראיית המטופל במרכז. פתרונות טכנולוגיים לשיפור רצף הטיפול הם כאלה אשר ישפרו את זרימת המידע, למשל בין בית החולים המשחרר לבין קופות החולים בקהילה, יקלו על המטופלים וישפרו את איכות הטיפול.
התמודדות עם אתגרי בריאות הנפש
משרד הבריאות מקדם פעילויות ותכניות חדשניות בתחום בריאות הנפש. דגש מיוחד מושם על טכנולוגיות בריאות דיגיטליות אשר יכולות לסייע בתהליכי אבחון, טיפול, מניעה, ניהול מחלות, שיפור תקשורת והתמודדות בתחומי בריאות הנפש.
למידע נוסף: בריאות הנפש.
התמודדות עם שחיקת מטפלים במערכת הבריאות
סקר לאומי שערך משרד הבריאות לאחרונה מצא כי רמת השחיקה בקרב מטפלים ועובדים במערכת הבריאות הציבורית בארץ גבוהה ומחייבת התערבות מידית. כניסתן המבורכת של מערכות מחשוב וטכנולוגיות בריאות דיגיטלית לשירותי הבריאות מהווה גם אחד הגורמים המשמעותיים ליצירת עומסים והכבדה בשגרות העבודה, עקב הצורך הרב בתיעוד ובעבודה מול ריבוי מערכות טכנולוגיות.
בד בבד עם הערך הקליני, שירותי או תהליכי של טכנולוגיות בריאות דיגיטלית, משרד הבריאות מחפש פתרונות אשר יוכלו להקל על שגרת העבודה, לשפר את סביבת העבודה, לפשט תהליכים, לצמצם בירוקרטיה, להפחית עומס עבודה, להפחית מטלות אדמיניסטרטיביות ולשפר את העבודה עם מערכות המחשוב.
כל טכנולוגיה אשר מיועדת לשילוב במסלולי הטיפול והשירות בארגוני הבריאות צריכה להיות פשוטה, אינטואיטיבית, קלה לתפעול ושמשפרת את שגרת העבודה של המטפל ועובדי המערכים התומכים בו.