תאריך ושעה

ב- 07/08/2023
שעה: 11:20 - 10:00

הרשמה

07/08/2023 - 16/07/2023

חטיבה

הזנק

קהל יעד

מלכ"רים, חברות השמה, קרנות פילנתרופיה, חברות הייטק, גופי הכשרה, עמותות

מיקום

ניפגש בזום

הוסף ליומן שלי08/07/2023 10:0008/07/2023 11:20Asia/Jerusalem"קרן הון אנושי להייטק": מפגש דיגיטלי על הקול הקורא החדש לקידום נשים בהייטק והכשרה ליזמות לחברה הערביתהצטרפו וקבלו הסבר על אופן ההגשה למסלול

על האירוע

מדינת ישראל רואה בתעשיית ההייטק קטר הצמיחה של המשק הישראלי המשלב את כלל המגזרים והאוכלוסיות בחברה הישראלית. ולכן, רשות החדשנות תשקיע כ-18 מיליון שקל בתכניות יעודיות לקידום נשים בהייטק ובהכשרה ליזמות עבור החברה הערבית; וזאת במסגרת קול קורא חדש כחלק ממסלול “קרן הון אנושי להייטק”.

אחת המטרות המרכזיות של הקול הקורא, שעליו יורחב במפגש הדיגיטלי שנקיים לרגל השקתו, הינה להגדיל את היקף המועסקים מכלל האוכלוסיות בהייטק וליצור שינוי משמעותי, כלכלי, חברתי ואזורי כחלק מחיזוק וגיוון ההייטק הישראלי.

בקול הקורא מפורטות התוכניות המבוקשות:

בקשות לתמיכה בתוכניות חדשניות לקידום נשים בדגש על נשים בעלות נסיון בהייטק בתחומים הבאים. הרחבת הידע ופיתוח הכשרות LLL (long life learning) עבור עובדות קיימות בהייטק בתפקידים טכנולוגיים , הצמחת עתודה ניהולית נשית בהייטק פיתוח מיומנויות בתחומים נדרשים אשר קיים בהם מחסור בארץ כיום, אשר יאפשרו שילובן של נשים ובפרט בעלות נסיון רלוונטי קודם אשר מעוניינות לחזור לתעשיית ההייטק והכשרת עומק לבוגרות תארים מתקדמים בעולמות המדעים בדגש על עולמות מדעי החיים לתחומי המחקר בבינה מלאכותית.

בקשות לתמיכה בתוכניות חדשניות ופורצות דרך להכשרת יזמים (נשים וגברים) בתחומים טכנולוגיים, בדגש על החברה הערבית (לפחות 50% מהמשתתפים) כאשר המטרה היא: פיתוח הון אנושי פוטנציאלי מכלל הדיסציפלינות להקמת חברות הזנק ועידוד הדורות הבאים לבחור ביזמות כנתיב מקצועי נחשק. בדגש על פריפריה חברתית, גאוגרפית והנבטה של מיזמים טכנולוגיים/רעיונות בעלי פוטנציאל יזמי.

 

הקריטריון הראשון להערכת הבקשות הוא רמת החדשנות ומידת הייחודיות של התכנית. מלבד זאת, התכניות ידורגו על פי יכולות החברה, מידת המענה לתחומים המועדפים, מידת הגידול היחסי של עובדים חדשים או קיימים בשכר גבוה, פוטנציאל הצמיחה ויכולת ההטמעה של התוכנית בישראל, כולל הצגת מודל עסקי בר קיימא להמשך, אפקטיביות וישימות התכנית (תוכניות משותפות לאקדמיה , תעשייה ומגזר שלישי) ופניה לקהלים מגוונים.

במסלול קרן הון אנושי יינתנו שני סוגי מענקים:

לתקציב מבוקש של עד 1 מיליון ₪ – (תכניות בשלב התנעה/הנבטה) השתתפות הרשות בשיעור של 50% עד 70% מהתקציב המאושר.

לתקציב מבוקש של 1 מיליון ₪ עד 15 מיליון ₪ -(תכניות בשלב צמיחה/scale ) השתתפות רשות עד 50% מהתקציב המאושר ובמקרים חריגים עד 70% מהתקציב המאושר.

על כל אלו ועוד, כמו גם על אופן הגשת הבקשה, התחומים המועדפים של הקול הקורא הנוכחי, מעבר על טופס הבקשה ואקסל התקציב – נרחיב במסגרת המפגש הדיגיטלי: הרשמו כאן.

לפרטי הקול הקורא לחצו כאן 

סדר יום

10:00-10:05
דברי פתיחה - חנן ברנד, סמנכ"ל, מנהל חטיבת הזנק ברשות החדשנות
10:00-10:30
הצגת המסלול והתכניות המבוקשות עבור קידום נשים בהייטק ויזמות בחברה הערבית - חיר עבד אלראזק, מנהלת תכניות לקידום נשים וערבים בהייטק ויזמות, רשות החדשנות
10:30-11:10
איך מגישים בקשה? - נעמה פורת, רפרנטית תפעול, רשות החדשנות
11:10-11:20
שאלות ותשובות

ניפגש בזום

הרשמה

ההרשמה לאירוע זה סגורה