המהפכה הטכנולוגית שתשנה לחלוטין את תעשיית הבריאות ורפואת העתיד 

בשנים האחרונות מתרחשת מהפכת בריאות עולמית שמקורה במשבר עולמי במערכת הבריאות ובתעשיית התרופות, אך גם מונעת מפריצות דרך טכנולוגיות בתחומי ההנדסה, הביולוגיה והרפואה. מהפכה זו מצמיחה תעשייה רב-תחומית חדשה המכונה “Bio-Convergence” שמתבססת על חיבור בין טכנולוגיות מתחומי הביולוגיה וההנדסה. ה-Bio-Convergence נחשב היום לגל הטכנולוגי הבא של המאה ה-21, וברשות החדשנות מעריכים כי מדובר במהפכה שתשנה לחלוטין את תעשיית הבריאות ותהיה הבסיס לרפואת העתיד.

ה-Bio-Convergence מחייב בסיס ידע רב-תחומי, המשלב יכולות במחקר ובפיתוח לצד מובילות בתחומי ההנדסה, מדעי החיים והמכשור הרפואי. ישראל ממוצבת היום היטב ויכולה להוביל את מהפכת הBio-Convergence- בעולם הודות לבסיס הטכנולוגי החזק של אקוסיסטם החדשנות בישראל. אבני הבניין של מהפכת ה-Bio-Convergence כוללות חוזקות בפיזיקה, בהנדסה ובמדע הנתונים, תעשיית מכשור רפואי מבוססת, מחקר מוביל במדעי החיים ובתי חולים מהטובים בעולם – ואת היכולת לעשות אינטגרציה בין תחומים אלה. 

רשות החדשנות זיהתה את ה-Bio-Convergence כתחום בעל פוטנציאל להפוך לאחד ממנועי הצמיחה המשמעותיים הבאים של ההיי-טק בישראל. תחום זה יביא להקמת חברות משמעותיות, לשיעורי תעסוקה גבוהים בפריון גבוה ולצמיחה כלכלית, ויהווה מנוע החדשנות המייצר את רפואת העתיד לישראל ולעולם כולו.