אחרי שנים של עבודה, מחשבה וניסיונות הגעתם למוצר או שירות חדשני, מזל טוב!
השוק הישראלי קטן מדי ולכן רוב הסטארטאפים והחברות הישראליות ממציאים ומייצרים עם התכוונות לשוק הגלובלי. כדי לפרוץ לשוק הבינ”ל צריך השקעה מסיבית בתקציבי שיווק, פרסום ויח”צ. תקציבים שבדרך כלל לא עומדים לרשותם של סטארטאפים.
אז איך לינק לדוג’ בכל זאת ניתן לצלוח את האוקיינוס ולהגיע לשווקים הנכונים? התשובה לא בהכרח מורכבת!
להלן אבני היסוד לשיווק בינלאומי – דברים בסיסיים שחשוב לדעת ברמת ה-A-B-C;
איך ליצור “סיפור מסגרת” נכון שתורם לשיווק?
- אז אחרי שעשיתם עבודת מחקר על התחום בו אתם פועלים, והחלטתם שפניכם לשוק הבינ”ל, רצוי לכוון לשוק יעד ראשוני בין אם זה ארה”ב, המזרח הרחוק או אירופה. לשם כך, חשוב ליצור את “סיפור המסגרת שלכם” – הסיפור כולל את תיאור הבעיה/אתגר שהיה קיים בשוק (וכאן יש לשים דגש על הנעשה בשוק היעד אליו אתם פונים), הפתרונות שהיו קיימים עד כה, אם בכלל, ואיך המוצר/שירות/טכנולוגיה שלכם בא/ה לענות על הצורך הקיים ובמה זה שונה מהמתחרים שלכם בשוק. ה”סיפור” הזה צריך להיות שזור בכל החומרים השיווקיים שלכם בין אם מדובר במצגת, סרטון תדמית (על החברה) או סרטון הסברה (על הטכנולוגיה או הבעיה שבאתם לפתור), מסמך עמדה או הרצאה בכנס.
מילת באז חדשה היא “אירוע היברידי” שחלקו במיקום פיזי.
וחלקו בעולם הווירטואלי/דיגיטלי – בדרך כלל בזום