שאלות ותשובות – הדרכת וובינר על האזור האישי באתר הרשות 28.3.2018

1. איפה באתר יהיה ניתן למצוא את סרטון ההדרכה ?

סרטוני ההדרכה יופיעו בערוץ היוטיוב של הרשות ובהמשך גם בהפניות מתוך האזור האישי באתר  – בסרגל התחתון ובקישורי ההנחיות.

 

2. יש לנו טופס שאלון שעדין לא שלחנו, האם זה יחובר ליוזר של החברה ברגע שנשלח את הטופס המכוון?

כל הטפסים שנשלחו לרשות יוצגו באתר החדש. באתר יוצג כל המידע לגבי החברה שנמצא במאגרי המידע של הרשות

 

3. כיצד גופים אשר נותנים שירותים לחברות סטארטאפ אשר בעבר פעלו על ידי ייפוי כוח יכולים לעקוב אחר הפעילות של החברות שלהם?

הם יצטרכו לקבל שם וסיסמא מהסטארט אפ. יש רק משתמש אחד לחברה

 

4. גם בקשה להכרה כחברת מו”פ  בכפוף לחוק האינג’לים מגישים דרך המערכת?

כן. יש להירשם לאתר ולמלא את הטופס “בקשה לתמריצים והשקעות”

 

5. גם מי שעדיין לא הגיש בקשה אמור להירשם?

אפשר עדיין להגיש בקשות דרך הקובץ ה”ישן”, אך הוא יהיה זמין רק בתקופה הקרובה, ולכן רצוי כבר להתחיל ולהגיש טפסים דרך המערכת החדשה.

 

6. מה עם אני פועל דרך עמותה?

גם עמותות יכולות להירשם לאזור האישי באתר ולהגיש בקשות למסלולי התמיכה הרלבנטיים

 

7. האם כל הנ”ל תקף גם למכינה למו”פ?

בהחלט. חברה שמגישה בקשה למכינת מו”פ נדרשת להירםש לאתר ולהגיש בקשה בטופס הבקשה לתמיכה. הטופס מותאם עבור מסלול זה והוא קל ונוח.

 

9. איך אני יודע מה מספרשם משתמש של החברה שלי ? כבר הגשתי בעבר תיקים

שם חברה הוא הח.פ. שלה. במקרה יזם פרטי – הזיהוי באמצעות ת.ז.

 

10. האם ניתן להחליף את המשתמש של חברה לאחר זמן? אם יש חילופי תפקידים לדוגמא

אפשר לשנות שם החברה כמו גם פרטי אנשי קשר ביישום. שם המשתמש הוא ח.פ., ולכן לא משתנה

 

11. בבקשות קיימים מספר אנשי קשר, לאיזה מייל הרישום יישלח?

המייל לרישום יישלח למייל הקשר העיקרי הרשום ברשות. אפשר לשנות מיילים ביישום במסך עידכון פרטי חברה

 

12. מה קורה אם נרשמתי עם תעודת זהות במקום ח.פ.? האם אפשר לשנות?

צריך להירשם פעם נוספת, באמצעות הח.פ.

 

13. האם תמשיכו לשלוח הודעות יעודיות במיל

בתקופה הקרובה כן. בעתיד אמור האתר להחליף את המיילים, למעט המשמעותיים, שיש חשיבות להתרעה לגביהם

 

14. אם יש לי תיק פתוח וצריכה להגיש דוח ביניים ראשון בעוד ימיים, להגיש דרך האתר?

חיובי

 

15. האם בקשות שכבר הוגשו לפני חודשיים יימצאו במערכת?

חיובי

 

16. מה לגבי חברה שהגישה וקיבלה אישור תקציב לשנה הקרובה בשיטה הקודמת. האם החברה רשומה במערכת או יש לבצע הרשמה חדשה/רגילה

תחילה יש להירשם למערכת. אם החברה מופיעה במערכות המידע של רשות החדשנות,

 

17. האם יועלו לאתר רטרואקטיבית גם הדיווחים שהגשנו והאישורים שאושרו לנו על ידי הרשות?

כל החומרים שהוגשו ע”י החברה יהיו באתר. חומרים שנשלחו מהרשות לחברה לא יהיו בשלב זה. אנחנו עובדים על כך שגם חומרים אלה יתחילו להיות באתר

 

18. האם בנוסף לדוחות רבעוניים ודוחות סופיים יש לשלוח   במייל/פקס במקביל?

מעתה אין צורך לשלוח במייל או בפקס אלא רק באמצעות האזור האישי באתר.

 

19. מדוע אין אפשרות לראות את כל הקבצים שהעליתי ואתם מעלים? אין לי אפשרות לראות את הבקשה לשינויים שהעליתי או ההשוואה תקציבית שלכם. אני רואה שמשהו שולם אבל אני לא יכולה לדעת עבור מה.

בשלב הזה אפשר לראות את קבצי הבקשה לכל תיק, בהמשך נאפשר גישה גם לצרופות אחרות שהוגשו. במקרים של בקשות שהוגשו באמצעות המערכת, ניתן לצפות בטפסים ובקבצים שצורפו באמצעות מסך “הבקשות שלי”. בכל הנוגע להשוואות תקציביות ושאר המסמכים הרשמיים שנשלחים מהרשות ליזמים והחברות, אלו ימשיכו להישלח בדוא”ל בשלב הראשון

 

20. מי שהגיש בקשה  בקובץ וורד והוא בתהליך. איך הוא מעביר את עצמו לאזור האישי ?

גם באזור האישי יש למלא את קבצי בקשה המו”פ (word ו-excel), אם כבר הוגשה הבקשה והתקבל מס’ תיק, אפשר לצפות במידע באמצעות האזור האישי

 

21. בקשות מיוחדות של העברות ידע, רשיונות וכד’ ממשיכים להגיש למייל של חוק המו”פ או גם באמצעות האזור האישי?

כן. יש להירשם לאתר ולמלא את הטופס “בקשה לתמריצים והשקעות”

 

22. הדוח הטכני אמור להיות מדווח אחרת לפי מה שמופיע באתר. לחוקר אין הרשאה למערכת ואנחנו לא ניתן לו סיסמא כדיי שלא תהיה לו גישה לשאר התיקים. האם יש אפשרות להשאיר את הדוח הטכני כקובץ וורד כמו שהיה עד כה?

הדו”ח הטכני שבעבר מולא בקובץ word מועבר לטופס אינטרנטי. ניתן להשתמש בקובץ הוורד כטיוטה ולהעבירה בין גורמים שונים, ולבסוף להקליד את התוכן לטופס האינטרנטי.

 

23. האם במקרה של שינוי שם משתמש (החלפת בעלות/שם חברה/שם איש קשר) יעברו כל המסמכים וההודעות גם לתיק החדש?

יש להבחין בין שינוי פרטים (למשל, עדכון כתובת או שם החברה, החלפת מנכ”ל וכד’) לבין החלפת בעלות או שינוי שיוך של פרויקט מו”פ מחברה אחת לאחרת. במקרה של שינוי פרטים, המידע יתעדכן בחשבון החברה במערכת החברות. במקרה של שינוי שיוך של תיק או תכנית, התיק למעשה ישויך לחברה אחרת ולכן יופיע רק אצל החברה שאליה הועברה הבעלות על התיק.

 

24. האם יש דרך לקבל התראות על הודעות במערכת החברות , או שעליי להכנס מידי פעם ולהמתין לתגובה על טפסים ששלחתי?

המערכת מוגדרת כך שכאשר מתקבלת הודעה חדשה באתר, תישלח על כך התראה לחשבון המייל של החברה/יזם.

 

25. לאור האפשרות לראות קבצי בקשות היסטוריים, האם הרשות מעלה למערכת את כל הקבצים ההיסטוריים של כל החברות?

הרשות מאפשרת גישה לקבצי הבקשה שהוגשו על ידי החברה/יזם, אך לא לכל הקבצים ההיסטוריים.

 

26. איפה אני רואה את התקציב המאושר המעודכן של הפרויקט?

במסך תיק, תחת הלשונית פרטי תיק

 

27. האם אישורים שנתנו במייל יעלו לאתר? (לדוגמא, עובדים שחול נחשב להם עבודה, הגשה תקציבית חודשית וכו’)

בהמשך נעביר את המכתבים הרשמיים שנשלחים כיום בדוא”ל אל תיבת ההודעות באזור האישי באתר. בשלב זה ניתן לצפות באישורים כאלו במסך פרטי תיק תחת לשונית “אירועים”

 

28. אחרי שלחצנו הוסף ושמירה- אי אפשר לעדכן את הרשומה?

ניתן לשמור טיוטות ולחזור לעריכה ועדכון של הטפסים בכל עת. לאחר לחיצה על “סיים ושלח” לא ניתן לערוך את הטופס.

 

29. דירוג בקשה- מעולם לא התבקשנו וגם לא טופס ריכוז משאבים. האם אלו דרישות חדשות או לא רלוונטי לכולם?

דירוג הבקשה מיועד לחברות שמגישות יותר מבקשה אחת לתמיכה באותו הטופס. החברה למעשה נדרשת לדרג את חשיבות הפרויקט מבין הפרויקטים שהחברה תוציא לפועל בשנת הפעילות הקרובה. לחממות טכנולוגית, או חברות המגישות בקשה לתמיכה עבור מיזם יחיד סעיף זה אינו רלבנטי.

 

29. מה הכוונה בדירוג? חשיבות או מספר הבקשה מתוך כל אלו שהגשתי?

דירוג הבקשה מיועד לחברות שמגישות יותר מבקשה אחת לתמיכה באותו הטופס. החברה למעשה נדרשת לדרג את חשיבות הפרויקט מבין הפרויקטים שהחברה תוציא לפועל בשנת הפעילות הקרובה. לחממות טכנולוגית, או חברות המגישות בקשה לתמיכה עבור מיזם יחיד סעיף זה אינו רלבנטי.

 

30. אפשר למלא חלקית את הבקשה ולשמור כטיוטא ולהמשיך מילוי בשלב מאוחר יותר? כיצד שומרים?

בסרגל התחתון ישנו כפתור “שמירת טיוטה”. לחיצה עליו שומרת את הנתונים שהוזנו וניתן לחזור ולערוך את הטופס בכל עת. הגישה לטיוטות נמצאת במסך “הבקשות שלי” תחת הלשונית “פתוח”

 

31. הטפסים בחלון האפור (טופס הגשת בקשה וכו) שונים מהעבר 11.2016. אם אני מגיש בשיטה המקוונת הישנה וזה לא כולל טפסים חדשים אלו, זה תקין?

לפני כל הגשת בקשה מומלץ להוריד את הטפסים העדכניים בעמוד המסלול באתר הרשות, או באמצעות הקובייה האפורה.

 

32. האם באמצעות האתר אמורים להגיש למשל  הצעת מועמדות לשמש כ”סיירת תכנות”?

הצעת מועמדות לשמש כסיירת תכנות מבוצעת באמצעות הליך תחרותי, האזור האישי באתר לא מיועד לבקשות מסוג זה.

 

33. אם הגשתי בטעות ורציתי לשנות/להוסיף… אפשר לעשות recall?

לאחר ההגשה, לא ניתן לתקן ולערוך את הטופס, אלא אם כן הוא הגורם המטפל ברשות פתח אותו לעריכה לצורך השלמות.

 

34. בקשה להכרה לפי חוק האנג’לים מוגשת בבקשות נוספות?

כן. יש להירשם לאתר ולמלא את הטופס “בקשה לתמריצים והשקעות”

 

35. האם קיימת או תהיה מערכת אינטראקטיבית לשאלות ותשובות בשוטף

לא בתוך המערכת. שאלות ותשובות ניתן להפנות בדוא”ל או בטלפון לעובדי הרשות. לרשימת אנשי הקשר ברשות החדשנות ניתן להגיע דרך הלינק בתחתית העמוד באתר הרשות.

 

36. הטפסים בחלון האפור (טופס הגשת בקשה וכו) שונים מהעבר 11.2016. אם אני מגיש בשיטה המקוונת הישנה וזה לא כולל טפסים חדשים אלו, זה תקין?

לפני כל הגשת בקשה מומלץ להוריד את הטפסים העדכניים בעמוד המסלול באתר הרשות, או באמצעות הקובייה האפורה.

 

37. אם ניתן להשתמש באותו מייל לשם טיפול בחברות שונות?

ייפתח משתמש אחד לכל חברה או יזם ודרכו יש להזין את הדיווחים. לא ניתן להגיש בקשות מחשבון אחד עבור ישות (חברה/יזם) אחרת

 

38. האם ניתן למלא טופס בקשה להדרכה למילוי טפסים במערכת החדשה או בקובץ הוורד הישן?

ניתן, באמצעות טופס הדיווח הכללי.

 

39. היכן מעלים את דוחות השעות? ביחד עם הדיווח הכספי?

יש לצרפם לדיווח הרבעוני כנספח.

 

40. איך מוסיפים יותר צרופות ממה שמופיע על המסך הראשוני?

כאשר מעלים נספח לטופס, נפתחת שורה חדשה שמאפשרת העלאת נספח נוסף.

 

41. האם ניתן להוריד את הטפסים לצורך עיון/מילוי של גורם אשר אין לו גישה לאזור האישי? לדוג’ התחליף של הדוח טכני?

החל מהשבועות הקרובים, כל הדיווחים יוגשו דרך האזור האישי. לכן, מומלץ להירשם. ניתן לעיין במסך טפסים באתר הרשות (הפניה בתחתית העמוד)

 

42. איפה מצרפים חשבונית לדיווחי תנופה?

אפשר לצרף את החשבונית כנספח לטופס הדיווח הכספי

 

43. האם לרשום בטפסי הבקשה מייל של המיזם או מייל ראשי דרכו נרשמתי לאתר שלכם

על מנת להקל עלינו לתקשר עמכם, מומלץ להשתמש בכתובת מייל אחת.

 

44. האם גם בקשות לתנופה הם דרך הממשק החדש? מפני שיש גם יזמים בתנופה שאינם חברות וזה לא מופיע

האזור האישי באתר מותאם גם לחברות וגם ליזמים.