[מועד עדכון אחרון: 16 ביולי 2024]

ברוכים הבאים לאתר הרשות הלאומית לחדשנות טכנולוגית (“רשות החדשנות” או “הרשות“), בכתובת: www.innovationisrael.org.il, או בכל כתובת נוספת או אחרת שעליה תודיע רשות החדשנות מעת לעת (“האתר“).

רשות החדשנות היא רשות ציבורית הפועלת לפי דין.

לשם הגשמת מטרות החוק לעידוד מחקר, פיתוח וחדשנות טכנולוגית בתעשיה, תשמ”ד-1984 (“חוק החדשנות“) רשות החדשנות פועלת, במישרין ובעקיפין, לעידוד, לקידום, לתמיכה ולסיוע לחדשנות הטכנולוגית בתעשייה הישראלית, ולפיתוח התשתיות הנדרשות לכך, בין השאר באמצעות מתן הטבות שונות, לרבות מענקים.

במסגרת פעילותה, רשות החדשנות מקדמת פעילות מחקר ופיתוח באמצעים שונים ובהם סיוע במימון, סיוע בטיפוח הון אנושי ובשירותים שונים (כגון סיוע ביצירת קשרים עם גורמים שונים בארץ ובחו”ל, סיוע בפרסום, ניתוח והפקת מידע שיכול לסייע בהפקת תובנות ובהכוונת פעילות ועוד) ליזמים ותאגידים (להלן בהתאמה: “השירותים” ו”המימון“).

השירותים והמימון נעשים באופנים, בתנאים ובמסלולים שונים ל’לקוחות’ הרשות (יזמים ותאגידים בתצורות התאגדות שונות אשר פנו לרשות לצורך קבלת הטבות או בבקשות שונות דיווחים או מסמכים אחרים בהתאם לכללי הרשות, כהגדרתם להלן).

כל הפניות הדיווחים והבקשות לרשות כפופים להוראות כל דין לרבות חוק החדשנות, חוקים אחרים מכוחם נדרשת הגשה לרשות לצורך קבלת הטבות, מסלול ההטבה הרלוונטי, הכללים והנהלים שנקבעו מכוחם, נהלי רשות החדשנות הרלוונטיים ותנאי אישור ועדת המחקר (“כללי הרשות“).

במסגרת פעילותה, הרשות אוספת, מעבדת ומעבירה לצדדים שלישיים מידע מסוגים שונים, הכולל גם מידע אישי. כרשות ציבורית הפועלת לפי דין, הרשות מקפידה על כיבוד הזכות לפרטיות. מטרת מדיניות פרטיות זו היא לשקף את הטיפול (איסוף והחזקה, שימוש ושיתוף והעברה) של רשות החדשנות במידע אישי שהיא אוספת ומעבדת, ואת זכויות נושאי המידע. מדיניות זו חלה על כל מידע אישי שהרשות אוספת ומעבדת, לרבות בעת תקשור עימה, בעת גלישה באתר, בפניה לקבלת הטבה, בקבלת הטבה וכיו”ב. כך למשל: אתר הרשות  משמש שער כניסה ל’מערכת אזור אישי’- בהתאם מדיניות פרטיות זו חלה על גישה ומסירת מידע אישי במערכת האזור האישי.אתר הרשות כולל צ’אט בוט שמשמש לסיוע במענה לפניות לרשות, כולל בפניות לקבלת מידע ממערכת האזור האישי – בהתאם מדיניות פרטיות זו חלה על השימוש בצ’אט בוט. הרשות עשויה, במקרים או בעניינים מסוימים, לקבוע ולהודיע על מדיניות פרטיות משלימה או חלופית למדיניות המפורטת במסמך זה, ואם תעשה כן – הטיפול במידע יהיה בהתאם לאותה מדיניות. אולם כל עוד הרשות לא עשתה כן, ולא הודיעה אחרת – תחול המדיניות כאמור במסמך זה. השימוש באתר וכל פניה לרשות החדשות כפופים לתנאי מדיניות פרטיות זו. נא קראו אותה היטב בטרם תשתמשו באתר או תפנו אל הרשות. נא גם, חזרו וקראו אותה מעת לעת משום שהיא עשויה להשתנות. הרשות תדאג לעדכן בכותרת מדיניות פרטיות זו את מועד העדכון האחרון שנעשה בה.

מדיניות זו כתובה בלשון זכר מטעמי נוחות בלבד, והיא מיועדת לכלל המגדרים כאחד.

מסירה ואיסוף של מידע אישי

גלישה באתר – גלישה באתר לכשעצמה אינה כרוכה במסירה או באיסוף מידע אישי, מעבר למידע שנאסף אוטומטית על שרתי אתרי אינטרנט ברשת האינטרנט (כגון כתובת האינטרנט שממנה גולש ניגש לאתר).

פניות לרשות – ניתן לפנות לרשות במגוון אמצעי קשר, כפי שהם מתפרסמים באתר (כגון: אתר הרשות, בכתב, בטלפון, ב’ווטסאפ’, בדוא”ל, במסרונים)*. פנייה לרשות עשויה להיות כרוכה במסירת מידע אישי, כגון: שם פרטי ושם משפחה, טלפון, מען או כתובת בעבודה, כתובת דוא”ל וכו’. חלק משיחות הטלפון עם הרשות עשויות להיות מוקלטות לצרכי בקרה, טיוב פעילות הרשות ואבטחה.

*ניתן לפנות לרשות גם באמצעות ‘מערכת אזור האישי’ (שהאתר משמש שער כניסה אליה). על שימוש במערכת האזור האישי חלים בנוסף לתנאי השימוש “הכלליים” תנאי שימוש לאזור האישי ומדיניות פרטיות זו. הרשות עשויה להוסיף תנאים ייעודיים למדיניות פרטיות זו על השימוש באזור האישי ותנאים כאמור יפורסמו בנספח למדיניות זו.

מובהר שאין חובה חוקית לפנות לרשות או למסור לה מידע אישי (למעט במקרים בהם הדבר נאמר מפורשות). אולם במקרים מסוימים, אי מסירת מידע אישי עשוי למנוע מהרשות את האפשרות לטפל בפנייה, לרבות במקרים מסוימים לפגוע באפשרות הפונה לקבלת שירותים או מימון מהרשות. בעת פנייה לרשות מומלץ להימנע ממסירת מידע עודף ובמיוחד מידע רגיש. הפניות לרשות  מתועדות ובכלל זאת חלק מהשיחות מוקלטות לצרכי בקרה, טיוב פעילות הרשות ואבטחה.

פניות לקבלת שירותים או מימון – בקשות לקבלת שירותים או מימון מהרשות עשויות להיות כרוכות במסירת פרטי מידע, הכוללים, בין היתר, מידע אישי על אודות אנשים הקשורים עם הגורם המבקש, כגון: מידע על אודות בעלים, אנשי קשר ופרטי קשר, עובדים (הכשרה וניסיון מקצועי, פרטי קשר, תנאי העסקה) אנשי מפתח (הכשרה וניסיון מקצועי, פרטי קשר, תנאי העסקה) וכיו”ב.

בפניות לרשות שכרוכות במסירת מידע אישי אודות אחרים – הפונה מצהיר ומאשר שהוא רשאי למסור את המידע האישי לרשות, בהתאם לתנאי מדיניות פרטיות זו.

דיווחים ודיווחים שוטפים של לקוחות – לקוחות לרוב מחויבים למסור לרשות דיווחים ודיווחים שוטפים, שעשויים לכלול מידע אישי, כגון: מידע על אודות בעלים, מידע על אודות בעלי תפקידים, מורשי חתימה של הלקוחות, תנאי העסקה של עובדים וקבלנים של הלקוחות, ספקים וכיו”ב.

מעקב ביצועים – רשות החדשנות עוקבת אחרי הביצועים של הלקוחות וגורמים קשורים, ולצורך כך היא מבקשת מהם מידע שעשוי לכלול גם מידע אישי.

איסוף מידע אישי על ידי הרשות – הרשות עשויה לאסוף מידע אישי ממקורות פומביים (כגון מקורות מקצועיים פומביים) או מכל רשות אחרת, לצרכי בחינת בקשות לקבלת מימון או שירותים, לצרכי פעילותה או לקיום חובות לפי כל דין.

החזקה ושימוש במידע אישי ואבטחת מידע אישי

מידע אישי שנאסף או שנמסר לרשות, כמפורט לעיל, מוחזק כחלק ממאגרי המידע של הרשות, ונעשה בו שימוש כמפורט במדיניות הפרטיות המפורטת במסמך זה.

המידע מוחזק (על ידי הרשות או צדדים שלישיים המספקים לה שירותים), תוך נקיטת אמצעי אבטחה טכנולוגיים, מנהליים ומשפטיים, כנדרש לפי דין.

מטרות השימוש במידע אישי

מידע אישי שמוחזק במאגרי המידע של הרשות, משמש את הרשות:

  1. לצרכי פעילותה ובמסגרתה, לרבות:
  2. מענה לפניות.
  3. טיפול בפניות.
  4. מתן שירותים או מימון.
    1. אספקת שירותים, כגון: סיוע כלפי רשויות מקבילות בחו”ל, סיוע באיתור ובתקשור עם משקיעים, ספקים וכו’.
  5. גיבוש, טיוב ועדכון מדיניות מתן מימון..
  6. קיום חובות או מימוש זכויות הרשות  לרבות גביה.
  7. תמיכה בלקוחות.
  8. ביקורת ופיקוח אחר לקוחות.
  9. מעקב אחר פעילות עסקית ומקצועית של לקוחות.
  10. מעקב אחר הכשרות וניסיון של עובדי או קבלני לקוחות.
  11. פרסומים (על אודות או בקשר עם פעילות הרשות), לרבות פרסומים שמחויבים לפי דין.
  12. פעילויות לעידוד חדשנות טכנולוגית.
  13. פעילויות להגברת מודעות לרשות ולפעילותה.
  14. הפקת תובנות, בקרה, ביקורת וטיוב פעילות הרשות.
  15. פניות במסגרת או בקשר עם הפעילויות לעיל, כגון: פניות לקבלת משובים, הזמנות להשתתף באירועים, במפגשים, במשלחות ובכנסים.
  16. הפקת מידע סטטיסטי או אגרגטיבי.
  17. אימון  בינה מלאכותית (תוך שימוש באמצעים שונים למניעת פגיעה בפרטיות כגון שימוש במידע מותמם ומחיקתו לאחר האימון, שילוב מידע מותם עם מידע סנטטי ועוד).
  18. לשימוש פנימי בעבודה השוטפת – הכנה לישיבות ועדות המחקר, סימולציות שמסייעות לקבלת החלטות תפעוליות וכו’.
  19. ביצוע מחקרים על ידי הרשות או קבלני משנה מטעמה. 

העברת מידע לצדדים שלישיים

הרשות עשויה להעביר מידע אישי במקרים ולמטרות כמפורט להלן:

זכויות נושאי המידע

כל אדם (להלן בפרק זה: “נושא מידע“) זכאי לעיין במידע אישי על אודותיו המוחזק בידי הרשות, בכפוף להוראות כל דין.

הרשות תאפשר לנושא מידע לעיין במידע אישי על אודותיו המוחזק על ידיה, לאחר הגשת בקשה, כל עוד לא קיימת עילה שבדין לדחיית הבקשה.

כך למשל, הרשות, כבעלת מאגר מידע, איננה חייבת למסור מידע בניגוד לחיסיון שנקבע לפי כל דין, אלא אם כן המבקש הוא מי שהחיסיון נועד לטובתו. “דין” – לרבות הלכה פסוקה.

אם ניתן, בכפוף לנקיטת אמצעי אבטחה נאותים (כגון אי משלוח מידע רגיש בדואר אלקטרוני ללא הצפנה), יתאפשר העיון בקשר מרוחק או במשלוח מידע אלקטרוני לנושא המידע.

נושא מידע זכאי להגיש בקשה בכתב לתיקון מידע אישי או למחיקת מידע אישי שאינו נכון, שלם, ברור או מעודכן, והרשות תתקן את המידע האישי, כל עוד לא קיימת עילה שבדין לדחיית הבקשה.

נושא מידע רשאי לבקש מהרשות שלא לפנות אליו בעניינים שאינם בקשר עם הטבה או שאינם קשורים להתנהלות או להתקשרות עימו (או עם לקוח הקשור אליו), כגון פניות לצרכי הזמנה לאירועים וכו’. מובהר שאין בזכות האמורה להגביל את יכולת הרשות לפנות לנושאי מידע בקשר עם הטבות שניתנו ללקוחותיה או לקיום איזו מחובותיה לפי כל דין.

בקשות למימוש זכות העיון, תיקון או הפסקת פניות כאמור לעיל יש להפנות אל:  hofeshm@innovationisrael.org.il

הרשות תשיב על בקשה למימוש זכות העיון, תיקון או התנגדות במהירות האפשרית, ובכל מקרה לא יאוחר מתוך 30 יום מיום שנתקבלה.  

שינויים במדיניות הפרטיות:

הרשות רשאית לבצע שינויים במדיניות הפרטיות המפורטת במסמך זה, תוך מתן הודעה מוקדמת, אלא אם השינויים כאמור נעשים לטובת הלקוחות ו/או נושאי המידע, או על מנת להתאים את המדיניות לשינויים בדין, כשאז יכול שהשינוי יהיה מיידי.