בקשה לקבלת מידע (RFI) על תשתית לאומית למחשוב על (HPC)

רשות החדשנות ומפא”ת מזמינות את הציבור למסור מידע ולהביע עמדה (ניתן גם באנגלית) לגבי הצורך בהקמת תשתית לאומית למחקר ופיתוח בבינה מלאכותית במדינת ישראל, אשר תאפשר מחקרים ופיתוחים שונים הדורשים כוח מחשוב רב, הן לחוקרים באקדמיה והן לתעשייה שישרתו את כלל המגזרים – אזרחי, ציבורי וביטחוני. עבור הקמת התשתית ותפעולה הוגדרו 290 מליון ש”ח בתוכנית הAI הלאומית.

לפרטים נוספים על המידע המבוקש

אם אתן חברות ישראליות המספקות פתרונות ונותנות שירותים בתחום החומרה, התכנה ותשתיות למחשבי על, אינטגרטורים, ספקי פתרונות משלימים וספקי רכיבים מרכזיים אתן מוזמנות למסור מידע ולהביע עמדה למייל hpc@nationalplanil.ai

ניתן לשלוח מידע עד לתאריך 31/10/2021 בשעה 12:00 בצהריים. לאחר תאריך זה לא תתאפשר קבלת מידע נוסף. 
 

מוזמנים לצפות בוובינר שאלות ותשובות בנושא התשתית והמידע המבוקש לRFI שהתקיים ב-12 בספטמבר: 

 

*הבהרות נוספות:

  • באם אתם חושבים שישנם רכיבים שלא התייחסנו אליהם ומשפיעים על העלותתכנון אנא שתפו בהתייחסותכם במענה.
  • מטרתה המרכזית של התשתית היא מו”פ בתחום ה AI ולא פלטפורמה למתן שרות של חברות ללקוחות בזמן אמת לדוג’. ולכן דרישות הגיבוי וההתאוששות מאסון וכד’ צריכות להיות בהתאם (דרישות מחמירות פחות).

תיאור התשתית הנבחנת – תשתיות החומרה (המוזכרות בסעיף 3):

  • תיאור התשתית נותן כיוון כללי לרכיבי החומרה של התשתית. נזכר לדוג’ ביצועים של 5+ petaflops, ז”א  PF5 או יותר. לגבי הביצועים ושאר החומרה המוזכרת, אנו רואים את הנ”ל כמינימום. נשמח להבין האם במסגרת התקציב והטכנולוגיה הקיימת, מה לדעת העונים יכול להיות רלוונטי.
  • התייחסות לוירטואליזציה בהקשרי חומרה (CPU, GPU) מתייחסת לטכנולוגיות התכנה היכולות לרוץ על תשתיות חומרה אלו על מנת למקסם את השימוש בהם (לדוג’ מקבול מספר משימות על גבי GPU אחד). 2ג ו 4ו הם שאלות דומותזהות.
  • סוגי הזיכרונות המצוינים – מצביע על היררכיה בסוגי הזיכרונות מבחינת עלות וביצועים

 

ליצירת קשר

  • לשאלות כלליות, ניתן ליצור קשר עם מערך הלקוחות בדוא”ל: contactus@innovationisrael.org.il או בטלפון 03-7157900 בימים א’-ה’ בשעות 9:00-17:00
  • לפניות בנוגע למסלול ניתן ליצור קשר עם זירת תשתית טכנולוגית   בדוא”ל: tashtiot@innovationisrael.org.i