החברה מספקת פתרונות ניהול כוח אדם לעסקים נותני שירות בארץ ובעולם. התוכנה שפיתחה מנהלת את משימות השירות בזמן אמת על בסיס של נתוני זמינות, ניידות ומיקום. סיוע מרשות החדשנות עזר לייצר יתרון תחרותי וכן 250 מקומות עבודה נוספים בהיי-טק.

על החברה 

תחום פעילות: מערכות מידע, שירות

“העולם העסקי רווי במערכות אופטימיזציה של קווי ייצור. אנחנו בחרנו לפתח מערכת אופטימיזציה של שירות, ומחלוצים בתחום הפכנו למובילים בעולם” - דברי פרופ’ משה בן בסט, מנכ”ל קליקסופטוור המספקת פתרונות ניהול כוח אדם לעסקים נותני שירות בארץ ובעולם, ובין היתר לחברות מובילות בתחום הטלפוניה, החשמל והמים. המשאב העיקרי במרכזי שירות הוא בני אדם, מה שהציב אתגרים חלוציים מאוד", הסביר פרופ’ בן בסט."המצאנו מושג- 'אופטימיזציית שרשרת השירות', והיינו זקוקים למימון על מנת לפצח אותו. תמיכת רשות החדשנות הייתה חיונית מאוד לפיתוח מוצר חדשני בתקופה ההיא".

המוצר הוא תוכנה המותקנת במרכז השירות של חברה ומנהלת את ביצוע משימות השירות בזמן אמת על בסיס של נתוני זמינות, ניידות ומיקום. כך מבטיחה ניצול מרבי של כוח האדם, שיפור השירות בחברה והגדלת הערך ללקוח. "המוח האנושי מוגבל, ועל כן פעמים רבות נוצרות תקלות שירות כמו המתנה לטכנאי שלא מגיע", הסביר פרופ’ בן בסט, בעזרת דוגמה מעוררת הזדהות. "התוכנה שלנו מונעת תקלות כאלה ומטפלת גם במקרים בלתי צפויים בזמן אמת, כמו התראה של חברת החשמל על כבל שנקרע בנתיבי איילון". 

סיפור ההצלחה 

בעקבות הפיתוח זכתה קליקסופטוור בפרסים רבים ואף נכנסה לרשימת מובילי השוק של חברת המחקר העולמית גרטנר. הפיתוח הביא עמו גם הצלחה כלכלית מרשימה עם כ-25% גידול בהכנסות. את 2011 סיימה החברה עם מכירות בסך 86 מיליון דולר. "בזכות הפיתוח גברנו על המתחרים המעטים הקיימים בשוק ויצרנו 250 מקומות עבודה בהיי-טק. ללא ספק תמיכת רשות החדשנות היא שאפשרה זאת", סיכם פרופ’ בן בסט.