החברה פיתחה שיטה חדשה למדידה של תכולת מוצקים במכלי אחסון גדולים (סילו), בעזרת חיישן המסוגל, באמצעות גלים אקוסטיים, ליצור הדמיה תלת-ממדית של החומר במיכל. הרעיון המהפכני פותח בסיוע תכנית החממות הטכנולוגיות של רשות החדשנות.

על החברה 

תחום פעילות: חיישנים וניטור

השוק לפיתוח של חברת APM הוא עצום: בעולם יש כ-100 מיליון מכלים מהסוג הזה, ועד היום לא הייתה לחברות המחזיקות בהם דרך מדויקת למדוד מהי תכולת המוצקים במכלים. שיטות מדידה קודמות הניחו כי החומר במכל הוא שטוח. אך כיוון שחומר מוצק, בניגוד לנוזל, נוטה להיערם לגובה וליצור צורות שונות, השימוש בהדמיה התלת-מימדית למדידה מעלה את רמת הדיוק שלה. הדיוק חוסך כסף רב למפעלים, שיכולים עקב כך להזמין פחות מלאי: הוא מייתר את הצורך בעתודות שנבעו מחוסר הידע כמה מלאי נותר.

מייסדי החברה הגיעו לתכנית החממות הטכנולוגיות של רשות החדשנות. חממות אחדות התעניינו בהם על סמך הרעיון שהגישו, והם בחרו להצטרף לחממת 'שדה בוקר': "ניהלו אותה אנשים נהדרים. הייתה לנו תחושה שהם מבינים על מה מדובר וייקחו אותנו הלאה", לדברי אופיר פרל, מנכ"ל החברה."לא היינו מסוגלים להקים את החברה ללא החממה", אומר פרל בפשטות. "גייסנו מאז 10 מיליון דולר, אבל את חצי המיליון הראשון, הקריטי לפיתוח האב-טיפוס, גייסנו מהחממה ומחברים – שלא היו משקיעים ללא הגושפנקא של רשות החדשנות".

סיפור ההצלחה 

"אנחנו מובילים בעולם. אין לנו מתחרה ברמה הטכנולוגית שאליה הגענו בחממה”, מתגאה פרל. בדרך זכו השניים בפרס חברת החממה המצטיינת לשנת 2007 ונבחרו למוצר החדשני בתחום ע”י Processing Magazine, “אבל הפרס הכי גדול שלנו הוא שיותר מ-600 מפעלים בעולם, מ”קוקה קולה” ועד “פרוקטר אנד גמבל”, בחרו להשתמש בטכנולוגיה שלנו". הכנסות החברה ב-2011 עמדו על כ-20 מיליון שקל. 95% מההכנסות הגיעו מחו”ל.

זירות